{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Undervægtig killing???
  • #2   11. jan 2012 jeg syntes han er ok. han spiser fint. dog syntes jeg at hans "hofte" knogler er lige synlige nok.

  • #3   11. jan 2012 Da vi fik vores var han også en lille "tyndt" en. Det forsvandt efter nogle uger (ca. 5-6 uger) på killingemaden smiley


  • #4   11. jan 2012 jeg sys også det er en hel fin vægt det er også det vores lille basse vejer og han er 15 uger smiley

  • #5   11. jan 2012 min hovedregel har altid heddet 100 gram pr. uge altså MINDST 1300 gram smiley

  • #8   12. jan 2012 Så længe knoglerne ikke stikker ud, er det vel fint. Det er jo ikke alle katte, der bliver specielt store.
    Min kæreste har en hunkat på 3 år. Det er en virkelig lille kat.
    Min søster har lige fået en kat, der også er perser/huskat. Det er vist en dejlig blanding. Den er så kælen og følger dem troligt rundt i huset...


  • #9   12. jan 2012 Jeg vil anbefale dig at tage den med til dyrlægen, den skal alligevel vaccineres osv. Så kan han/hun bedømme om killingen er for tynd.

  • #10   12. jan 2012 Krista: det har jeg skam også haft killinger som vejede mindre end de burde men så har jeg bare ikke solgt dem før ejg mente de havde en passende vægt.
    Jeg havde en killing sidste sommer som da han var 6 uger vejede 332 gram. En ville købe ham og mit eneste krav var at så måtte hun vente til han var stor nok. Han havde noget mave/tarm problem og fik antibiotika og kort tid efter blomstrede han op. Som 12 uger gammel vejede 1205 gram.
    Lod ham dog blive lidt extra tid for jeg ville være sikker på han blev ved med og tage på.
    Killingen hedder for mig ikke andet end Skravlet og idag er han en flot kastrat han på 6 kg.
    Jeg mener sagtens killinger kan være mindre men så bør man beholde dem og se dem an indtil de har en passende vægt.

    Den perser som er beskrevet længere oppe på 800 gram synes jeg også lyder vildt og kender flere perseropdrættere som ville ryste på hovedet af den vægt. de siger det samme som mig 100 gram pr. uge !


  • #12   12. jan 2012 Jeg syntes det er i underkanten, af hvad han burde veje. Jeg vil sige 13-1500 gram som 13 uger.

  • #13   14. jan 2012 Min dyrlæge er på ferie, men når han kommer hjem tager vi en tur ned til ham så må han bedømme. Min killing virker til at trives og spiser nogenlunde godt.

  • #14   14. jan 2012 Line S - Giver dig ret. Man kan sagtens se på en killing den er lille men undervægtig er noget andet. Det hænger jo lidt sammen med længde og højde. Har haft en MCO/skovkat. Hun var vildt lille - Dyrlægen sagde også hun var fin - Bare de del mindre end sine søskende.
    Hvis en kat er undervægtig tænker jeg tynd - Ikke lille...


  • #15   14. jan 2012 Den lille NFO vi får d. 5 Feb vejede i 12 ugers alderen (d. 4 jan.) 1 kg - hun blev født på 91 gram. Hun er slet ikke tynd at se på, og hun er som sådan ikke mindre end de andre i kuldet - faktisk ret lang.
    Hun har også været syg lidt af tiden så hun ikk har haft taget så meget på som de andre i en uge eller to, men hun indhenter hurtigt og jeg er slet ikke i tvivl om hun nok skal blive normal NFO at se på - kunne også forestille mig at hvis du bare giver den noget killingefoder med noget fedt i, så skal den da nok komme op på normal smiley


Kommentér på:
Undervægtig killing???

Annonce