841 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

hvad er afgørende for om en maine coon udvikler kr hvad er afgørende for om en maine coon udvikler kr

Jeg har lige købt den dejligste maine coon steriliseret hun killing smiley
Efter jeg har fået hende er jeg blevet nysgerrig efter at vide noget mere om deres udvikling og udseende.
Jeg har derfor brugt en del tid på nettet hvor jeg har fundet ud af at der findes forskellige linjer indenfor racen.
Den "gammel dags type" som udvikler manke/krave og den lidt mere "elegante type" som ikke har manke/rave.(venligst korrigere mig hvis dette er forkert)

Min hun killings mor har ingen manke/krave men hendes farfar og far har udviklet krave.

Mit spørgsmål er derfor: hvad er afgørende for om en maine coon udvikler manke/krave eller ej?

Jeg syntes at begge typer er meget smukke på hver deres måde smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvad er afgørende for om en maine coon udvikler kr
  • #1   15. jan 2012 mener genetik har den største betydning...... nogen mener at kraven på vinterpelsen bliver bliver mere markant hvis de har adgang til løbegård/indhegnet have. ved ikke om det er en skrøne.
    aldrig hørt at maine coons findes uden krave.... jo blandgods, men ellers ikke. følger dog ikke så meget med mere så kan muligvis være sket nyt smiley hehe

• #2   15. jan 2012 Tak for dit svar Marlene A, selvom du ikke følger så meget med mere smiley :)
    Men det leder mig hen til et nyt spørgsmål smiley Hvis genetik har den største betydning hvor stor er chancen så for at en killing får krave/manke hvis faren bære det og ikke moren?
    Jeg har også hørt det samme ang. adgang til udendørs arealer, men tænkte at der må være noget andet der spiller ind smiley

• #3   15. jan 2012 tror det er multifatorielt.... altså at flere end et gen koder for krave og at man derfor ikke kan stille det skematisk op hvor kraftig/lang kraven bliver. min blanding har eksempelvis meget lang sommerpels og dermed også kæmpekrave.

• #4   15. jan 2012 Arh okay, det lyder egentlig også meget logisk smiley

Kommentér på:
hvad er afgørende for om en maine coon udvikler kr

Annonce