Kattene tisser rundt omkring.... Kattene tisser rundt omkring....
HJÆLP!
Jeg har haft mine to dejlige små katte i 3 måneder nu. Kattene er 6 måneder.
Frem til jeg fik dem henholdsvis steriliseret og kastreret for to uger siden idag, har der kun været et enkelt tilfælde af tisseri uden for kattebakken, men nu er det begyndt at ske hver dag!
Det har tisset på gulvet tæt ved kattebakken, i sofaeni kassen jeg opbevarer dåsemad i....
Jeg ved ikke om det er dem begge to, eller kun den ene der gør det, og jeg har gjort rent bagefter så de ikke burde kunne lugte tisset bagefter, og det er da også et nyt sted de tisser hver gang.
Jeg har set dem begge gå i kattebakken, efter turen hos dyrlægen, så det er ikke fordi de ikke vil bruge den. De laver heller ikke prutter ved siden af, kun tis!
Er der nogen der har et bud på hvorfor de er begyndt at gøre det? Kan det have noget med sterilisationen/kastrationen at gøre?
Hjælp hjælp!
Hilsen Fønix og Valkyries mor
jan 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 5 Svar: 24
Dyrlægen sagde, at nogle gange holder katte op med at være renlige efter sterilisation og katstration, så de skal simplethen gøres renlige om igen!
Men det kunne også være noget om territorie afmærkning, fordi de vil have hver deres kattebakke...
Kattene tisser rundt omkring....