{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
432 visninger | Oprettet:

Kat nr2 {{forumTopicSubject}}

Jeg vil så gerne at min kat Kamille fik en veninde eller ven. Jeg kunne også godt selv tænke mig at have en til kat, fordi jeg elsker katte. Men problemet er, at min kæreste ikke vil have katte. Jeg kunne selvfølgelig aldrig finde på at gå fra ham pga dette. Men jeg vil da ikke klage hvis han gav mig lov smiley hehe
Så uden at lyde som en 14-årig der vil have sin vilje, ved I så hvordan jeg kan få ham overtalt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kat nr2
  • #1   27. jan 2012 Altså jeg har lige overtalt min kæreste, bare ved at fortælle ham alle fordelene ved at få en ny. Desuden havde han ikke rigtig noget valg, da jeg allerede havde bestemt mig. Så om en uges tid ankommer Obie's nye legekammerat :b

• #2   27. jan 2012 Ej hvor lækkert smiley er det så en lille killing?
    Men hvilke argumenter brugte du? For jeg har fortalt ham at kamille vil lege med den anden kat og ikke vække os, og at man ikke kan mærke forskel på om man har en eller to katte ..

• #4   27. jan 2012 Hva siger han er GRUNDEN til ikke at ville have en til? For der er sikkert masser af gode argumenter imod det smiley

Rent økonomisk: Ja det er da LIDT dyrere men altså ikke dobbelt så dyrt! To katte der leger og ikke keder sig vil ikke spise af kedsomhed fx.
    To katte der er gode sammen laver også mindre skade på ting i fx kedsomhed eller stress over kedsomhed.
    Man skal ikke have så dårlig samvittighed over at gå i mange timer for de har jo hinanden. Listen er lang.. smiley

(Er heldigvis en af dem med en kæreste, der ville have en af hver race hvis han ku hehe)

• #5   27. jan 2012 Hans eneste grund er at han ikke kan lide katte. Spørger man ham hvorfor, kan han ikke sådan helt præcist svare på det. Han mener ikke man kan stole på dem på samme måde som med hunde. Han sammenligner dem meget med hunde.

• #6   27. jan 2012 Ah well.. nogle er mere til hunde end katte. Det var jeg også før vi fik Hector, som jeg nu kender personligheden på.

Hvad hvis du siger at det ville være det bedste for jeres kats skyld? smiley

Men man vil jo heller ikke have flere dyr som ens kæreste slet ikke vil være sammen om smiley

• #7   27. jan 2012 Jeg tror bare at han hader katte af princip. Da han boede hjemme, hængte han engang sit sengetøj til tørre udenfor, og der var der en kat fra omegnen der havde pisset på hans hovedpude smiley det er også trælst!

Men han siger ofte "du er nu sød" til Kamille, og han kan godt lide at nusse med hende og sådan noget smiley

• #8   27. jan 2012 Åh.. han lyder som min far smiley Han ville absolut ikke have flere hunde, men guess what.. den han før havde sagt nej til er nu hans eneste ene smiley

• #9   27. jan 2012 haha smiley og man ved bare at det kommer til at ske, så det er så træls at man ikke kan overtale dem

• #10   27. jan 2012 Prøv at vis ham billeder af nogle killinger som du gerne ville være villig til at købe hvis han nu godt kunne lide en af dem smiley

• #11   27. jan 2012 det har jeg prøvet smiley
    han kan godt lide norske skovkatte, og jeg har endda taget ham i at sige "hvis jeg skulle have en kat jeg skulle vælge, skulle det være en norsk skovkat"
    Men når jeg så har vist ham billeder og søgt på norske skovkatte, har han sagt "vi skal ikke have 2 katte!" smiley

• #12   27. jan 2012 Jeg fik for nyligt overtalt min kæreste til kat nr. 2. Det mest tungtvejende argument var, at så ville hun være træt om aftenen, når vi går i seng, fordi hun havde fået brugt al sin energi sammen med den anden kat. Og hun ville ikke vække os enormt tidligt. Min kæreste var parat til at skilde sig af med hende, fordi han sover meget let, og tit blev væket mange gange i løbe af en nat. Og hvor havde jeg ret:) Ingen morgenhyleri længere.
    Desuden kan man bedre være væk hjemmefra med god samvittighed, når de har hinanden.

Jeg vil aldrig mere nøjes med en kat efter at have set, hvor meget Yatzy er livet op efter Bimse nr. 2 er kommet til. De leger helt vildt meget, og hun virker så meget mere tilfreds.
    Prøv om du ikke kan få din kæreste til at forstå, at det ikke er særligt sødt mod katten at have hende alene.

kan du ikke lokke ham med til en udstilling eller på besøg hos en opdrætter, så han kan se en Skovkat i levende live. Så må han da smelte lidt:)

• #13   27. jan 2012 Lige hvad jeg havde behov for at høre! smiley kamille vækker nemlig også os meget tidligt, og min kæreste sover også let! Super dejligt at høre at det hjælper.
    Det vil jeg snakke med ham om smiley
    Jo, det burde bløde ham lidt op at se nogle søde norske skovkatte smiley

• #14   28. jan 2012 Hun er på alder med Obie, så de bliver et jævnaldrende par. Det bliver rigtig spændende at se hvad de siger til hinanden smiley

Men ja, alle de argumenter jeg brugte er faktisk allerede skrevet. Det bedste argument var netop også, INGEN NATTERODERI.. Og jeg tror faktisk det var på den jeg vandt. Men jeg tror nu bestemt også han glæder sig, han vil bare ikke indrømme det :b

• #15   28. jan 2012 Åh, jeg håber de bliver glade for hinanden så smiley

Jeg har prøvet alle argumenterne, og han bliver sur hver gang. Så må hellere droppe det smiley smiley

• #16   28. jan 2012 Hm, ja det lyder ikke til at han er til at rokke smiley
    Det kan være hvis du næsten ikke snakker om andet, at han tilsidst bliver træt af det og overgiver sig? :b

• #17   28. jan 2012 Det har jeg desværre allerede prøvet smiley
    Han står fast uden nogen reel grund til ikke at kunne lide katte smiley

• #19   28. jan 2012 Ja, det kan du jo sådan set have ret i. Tror bare det irriterer mig, fordi jeg - siden jeg var en lille pige - har glædet mig til selv at kunne bestemme, og så er det lige det modsatte der sker.
    Men jeg har accepteret det nu, og han har givet sig og sagt at når vi flytter i hus (vi bor i lejlighed nu), så må jeg gerne få en til kat smiley

Kommentér på:
Kat nr2

Annonce