432 visninger
|
Oprettet:
Kat nr2 {{forumTopicSubject}}
Jeg vil så gerne at min kat Kamille fik en veninde eller ven. Jeg kunne også godt selv tænke mig at have en til kat, fordi jeg elsker katte. Men problemet er, at min kæreste ikke vil have katte. Jeg kunne selvfølgelig aldrig finde på at gå fra ham pga dette. Men jeg vil da ikke klage hvis han gav mig lov
hehe
Så uden at lyde som en 14-årig der vil have sin vilje, ved I så hvordan jeg kan få ham overtalt?
nov 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 51
nov 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 6 Svar: 17
Men hvilke argumenter brugte du? For jeg har fortalt ham at kamille vil lege med den anden kat og ikke vække os, og at man ikke kan mærke forskel på om man har en eller to katte ..
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Rent økonomisk: Ja det er da LIDT dyrere men altså ikke dobbelt så dyrt! To katte der leger og ikke keder sig vil ikke spise af kedsomhed fx.
To katte der er gode sammen laver også mindre skade på ting i fx kedsomhed eller stress over kedsomhed.
Man skal ikke have så dårlig samvittighed over at gå i mange timer for de har jo hinanden. Listen er lang..
(Er heldigvis en af dem med en kæreste, der ville have en af hver race hvis han ku hehe)
nov 2011
apr 2011
Hvad hvis du siger at det ville være det bedste for jeres kats skyld?
Men man vil jo heller ikke have flere dyr som ens kæreste slet ikke vil være sammen om
nov 2011
Men han siger ofte "du er nu sød" til Kamille, og han kan godt lide at nusse med hende og sådan noget
apr 2011
nov 2011
apr 2011
nov 2011
han kan godt lide norske skovkatte, og jeg har endda taget ham i at sige "hvis jeg skulle have en kat jeg skulle vælge, skulle det være en norsk skovkat"
Men når jeg så har vist ham billeder og søgt på norske skovkatte, har han sagt "vi skal ikke have 2 katte!"
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 552
Desuden kan man bedre være væk hjemmefra med god samvittighed, når de har hinanden.
Jeg vil aldrig mere nøjes med en kat efter at have set, hvor meget Yatzy er livet op efter Bimse nr. 2 er kommet til. De leger helt vildt meget, og hun virker så meget mere tilfreds.
Prøv om du ikke kan få din kæreste til at forstå, at det ikke er særligt sødt mod katten at have hende alene.
kan du ikke lokke ham med til en udstilling eller på besøg hos en opdrætter, så han kan se en Skovkat i levende live. Så må han da smelte lidt:)
nov 2011
Det vil jeg snakke med ham om
Jo, det burde bløde ham lidt op at se nogle søde norske skovkatte
nov 2008
Men ja, alle de argumenter jeg brugte er faktisk allerede skrevet. Det bedste argument var netop også, INGEN NATTERODERI.. Og jeg tror faktisk det var på den jeg vandt. Men jeg tror nu bestemt også han glæder sig, han vil bare ikke indrømme det :b
nov 2011
Jeg har prøvet alle argumenterne, og han bliver sur hver gang. Så må hellere droppe det
nov 2008
Det kan være hvis du næsten ikke snakker om andet, at han tilsidst bliver træt af det og overgiver sig? :b
nov 2011
Han står fast uden nogen reel grund til ikke at kunne lide katte
nov 2011
Men jeg har accepteret det nu, og han har givet sig og sagt at når vi flytter i hus (vi bor i lejlighed nu), så må jeg gerne få en til kat
Kat nr2