{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.160 visninger | Oprettet:

Pelspleje, hvor ofte og hvordan? {{forumTopicSubject}}

Hejsa..

- Hvor ofte børster i jeres katte?
- Bruger i nogle specielle midler eller specielle kamme/børster?
- Hvad gør i hvis pelsen klumper/knuder?

Vi har problemer med Ludvigs pels.. Han har en masse pelsknuder som er umulige at få bugt med. Overvejer at få "trimmet" de værste områder hos dyrlægen, når han skal kastereres og under narkose. Han gider ikke ligge stille når han bliver børstet, så det er ikke helt nemt..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pelspleje, hvor ofte og hvordan?
  • #1   31. jan 2012 Uhh børster vel 1 gang hver anden uge eller sådan.

    Hvis din kat har mange knuder du slet ikke kan få bugt med så ville jeg også få det trimmet hos dyrlægen og så fremover vænne katten langsomt til at blive børstet med fast interval. Tålmodighed er en dyd med katte der ikke kan lide at blive børstet (believe me!) : )

    Jeg bruger en stålkam som du kan se i mit album "forum hjælp". Bruger ingen kemiske midler.
    Og hvis den endelig knuder pelsen så er det ikke svært for mig at få dem redt ud med den kam.


  • #2   31. jan 2012 Han elsker at blive børstet, men render rundt i mens og så er det altså ikke nemt, he he..

  • #4   31. jan 2012 håber det er ok jeg lige spøger ?
    men er det muligt at få en kam som ikke gør pelsen helt elektrisk
    få syndtes at vær gang jeg børster codi bliver hans pels elektrisk og det ser ud som om det næsten filter med det samme igen ?


  • #6   31. jan 2012 Mine bliver reddet en gang om ugen med en rullekam eller stålkam , der bliver lige afsluttet med vores show børste til sidst for hyggens skyld .

  • #7   31. jan 2012 Jeg har også problemer med knuder....
    Hvad er en rullekam?


  • #8   31. jan 2012 En rullekam er f.eks sådan en

    http://pitstoppets.dk/shop/rullekam-dobbelt-1382p.html


  • #9   31. jan 2012 Tak for indformationen;)
    Det vil jeg straks anskaffe mig;)


  • #10   1. feb 2012 *Lotte / Forbyd sletning af forum-emner!!! *
    - Jeg bruger ikke en børste, men kamme smiley

    Jeg har samme problem med at det filtre sammen med det samme igen, måske jeg skulle prøve skyllemidlet.. Jeg er blevet anbefalet pudder, - er der nogen der har erfaring med det??


  • #12   1. feb 2012 jeg tror jeg vil prøve at have fat i sådan en rullekam
    og se om det virker
    og ellers vil jeg prøve det du skrive Lotte med skøllemidel eller eddike

    spøger måske lidt dumt men er der forskellige rullekamme og er der nogen der er beder end andre ?


  • #13   22. feb 2012 Jeg er selv på udkig efter en bedre stålkam. Og efter hva jeg har hørt og læst, så er det ikke lige meget hvilken kam man bruger. Der står man anbefaler en rigtig stålkam og ikke bare en billig kam. Jeg har kigget lidt på en stålkam af mærket sprat. Og så er der nogen som også har anbefalet en meget dyr børste med svinehår, af mærket Mason Pearson.


    Mvh
    Kamilla


  • #14   22. feb 2012 Hvad gør rullekam kontra en normal stål kam??

    Jeg bruger stålkam, karde, furminator, blød børste. - eller det er ihvertfald de børster jeg har.

    Bruger mest min stålkam, og jeg reder dem efter behov, jeg har normalt en børste liggende ved sofaen så når der kommer en som vil kæle og det er ved at være tiden for de lige en tur med børsten.

    Mine er os vildt elektriske for tiden, det var værre da det var helt koldt udenfor, der ville jeg lige den ene aften hente kattene med i seng, de lå i kradsetræet i køjerne og da jeg tager den op, er det bare det rene lys show med blå gnister, vi fik dog ikke stød, men det har jeg godt nok ikke oplevet før. (havde ikke lyst tændt, så det var helt mørkt ellers)
    Det var sådan da jeg havde taget kattene kunne jeg køre en hånd rundt i køjen og se det knitre med blå gnist.


Kommentér på:
Pelspleje, hvor ofte og hvordan?

Annonce