897 visninger
|
Oprettet:
? om sterilisation {{forumTopicSubject}}
Min lille princesse skal neutraliseres imorgen og jeg tumler lige med nogen spørgsmål....
Hvad efter operationen, når jeg har hentet hende. Vil narcosen være helt ude af kroppen? Nu har jeg kun erfaring med hunde og narcose. De er jo som regel meget påvirket et døgns tid.....
Hvad gør jeg for at beskytte såret, så hun ikke slikker i det? Hunde får jo krave på, hvad får katten??
Åhh, synes jeg er en smule nervøs lige nu. Hun er 20 uger, det er vel en god tid at få hende steriliseret i eller hva'?
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
hvor frisk katten er nu du henter den afhænger af alder. Under 4 måneder er den helt frisk - over sikkert ikke.
Benyt venteriden til at lave en bodystocking som i linken - og giv katten den på på klinikken hvor den ikke er helt frisk
Held og lykke
nov 2011
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 4 Svar: 49
Med hensyn til foder kvalitet mm er jeg ok inde i det. Som sagt har jeg meget erfaring med hunde og går meget op i det korrekte foder. Det gælder jo både katte og hunde, at man vælger et kornfrit produkt mm
Kigger lige på body'en :o) Skal jo have tiden til at gå i morgen. Hun skal afleveres mellem 8-9 og må først hentes igen mellem 15-16.... Jeg ville aldrig give hende en krave på. Det bliver en pokkers lang dag!
nov 2011
Nu får hun den på med jævne mellemrum i aften, så hun måske lige kan vænne sig lidt til den :o) Skulle da vist have tænkt på det lidt før og gået i kamptræning *ggg*
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Det havde i det hele taget været meget bedre, hvis du havde ventet til i morgen efter operationen, hvor hun ville være noget sløv.
Stockingen er vel ikke for stram?
PS: Husk, hun skal have fri adgang til vand hele natten.
Foder bare ikke ca. 4 timer inden I kører.
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 17 Svar: 256
Nå :S Vores dyrlæge sagde vi skulle tage foder OG vand fra kattene omkring midnat (vi skulle aflevere dem kl 8 næste morgen)..
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 17 Katte: 6 Emner: 30 Svar: 1.015
Minnie på 10½ år derimod sejlede noget rundt ind til sidst på aftenen, hvor bedøvelsen for alvor begyndte at slippe sit tag. Næste morgen var hun helt frisk. Hun blev steriliseret i sidste uge. Hun er blevet en meget mere kælen kat siden. Hun virker også mere afslappet.
Så jeg skriver gerne under på at alderen har en afgørerende indflydelse, samt at katten bliver mere rolig og kælen.
Ingen af dem måtte få mad i 8 timer inden vi afleverede dem. de måtte godt få vand.
Jeg ville heller ikke stresse hende med bodystockingen. bare lad det være til imorgen
nov 2011
Min dyrlæge sagde hun skulle have det sidste mad her ved 18-tiden og vandet skulle tages fra senest ved midnat. Det vil jeg gøre, da der jo godt kan være forskellige procedurer rundt om i landet.
Det skal i hvert fald ikke aflyses, fordi hun har haft adgang til vand i nat. Desværre må min hund jo også undvære dette, i hvert fald på den samme placering som det plejer at være. Jeg sætter det ud i et rum, hvor han kan blive lukket ud i imorgen tidelig. Han sover i soveværelset og har normalt ikke adgang til vand om natten, så han mærker intet!
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 552
Da hun km hjeme, var hun noget groggy. Jeg puttede hende i soveværelset med en varmedunk, tæpper og mig ved siden af. Men der gad hun kun at være en halv times tid. Så gik hun ud og satte sig i entréen og stirrede ind i væggen. Der sad hun så resten af dagen, selvom jeg flere gange hentede hende ind i sofaen.
Hun var ret sulten, da hun kom hjem, og jeg lod hende bare spise en masse vådfoder.
Så hvis din kat ikke viser interesse for såret, så lad være med at putte noget på den. ihvertfald imens du er hjemme:)
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Jeg tror, du i dag vil få meget svært ved at finde en dyrlæge, der fraråder vand før narkose, og jeg vil for killingens skyld krydse fingre for, at han er meget obs på dens blodsukker under operationen.
apr 2009
Følger: 19 Følgere: 17 Emner: 43 Svar: 663
Da vi hentede dem var det hele gået godt.
Vi kom hjem, åbnede transbortburene og det første vores madglade pige gjorde, var at gå til madskålen, dog lidt påvirket
Kan desuden også skrive under på at alderen har meget at sige!
Havde heldigvis ingen problemer med at de sllikkede i såret, men havde lis vejledning ved hånden
? om sterilisation