{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
897 visninger | Oprettet:

? om sterilisation {{forumTopicSubject}}

Min lille princesse skal neutraliseres imorgen og jeg tumler lige med nogen spørgsmål....

Hvad efter operationen, når jeg har hentet hende. Vil narcosen være helt ude af kroppen? Nu har jeg kun erfaring med hunde og narcose. De er jo som regel meget påvirket et døgns tid.....

Hvad gør jeg for at beskytte såret, så hun ikke slikker i det? Hunde får jo krave på, hvad får katten??

Åhh, synes jeg er en smule nervøs lige nu. Hun er 20 uger, det er vel en god tid at få hende steriliseret i eller hva'?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ? om sterilisation
  • #4   8. feb 2012 http://kattegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=9807

hvor frisk katten er nu du henter den afhænger af alder. Under 4 måneder er den helt frisk - over sikkert ikke.

Benyt venteriden til at lave en bodystocking som i linken - og giv katten den på på klinikken hvor den ikke er helt frisk

Held og lykke

• #6   8. feb 2012 Tusinde tak for svar :o)

Med hensyn til foder kvalitet mm er jeg ok inde i det. Som sagt har jeg meget erfaring med hunde og går meget op i det korrekte foder. Det gælder jo både katte og hunde, at man vælger et kornfrit produkt mm

Kigger lige på body'en :o) Skal jo have tiden til at gå i morgen. Hun skal afleveres mellem 8-9 og må først hentes igen mellem 15-16.... Jeg ville aldrig give hende en krave på. Det bliver en pokkers lang dag!

• #7   8. feb 2012 Hold da op et show... Har lige lavet en model af en bodystock til frøkenen i morgen og skulle prøve den på. Sikke da en hys hun er. Det er hun bestemt ikke tilfreds med *ggg*

Nu får hun den på med jævne mellemrum i aften, så hun måske lige kan vænne sig lidt til den :o) Skulle da vist have tænkt på det lidt før og gået i kamptræning *ggg*

• #8   8. feb 2012 Livas mor - Det ville jeg IKKE stresse hende med.
    Det havde i det hele taget været meget bedre, hvis du havde ventet til i morgen efter operationen, hvor hun ville være noget sløv.

Stockingen er vel ikke for stram?

PS: Husk, hun skal have fri adgang til vand hele natten.
    Foder bare ikke ca. 4 timer inden I kører.

• #9   8. feb 2012 *Mega*

Nå :S Vores dyrlæge sagde vi skulle tage foder OG vand fra kattene omkring midnat (vi skulle aflevere dem kl 8 næste morgen)..

• #10   8. feb 2012 Vi har 3 katte som alle er neutraliserede. De to hanner blev det i en alder af 16 uger. De var friske da jeg hentede dem.

Minnie på 10½ år derimod sejlede noget rundt ind til sidst på aftenen, hvor bedøvelsen for alvor begyndte at slippe sit tag. Næste morgen var hun helt frisk. Hun blev steriliseret i sidste uge. Hun er blevet en meget mere kælen kat siden. Hun virker også mere afslappet.

Så jeg skriver gerne under på at alderen har en afgørerende indflydelse, samt at katten bliver mere rolig og kælen.

Ingen af dem måtte få mad i 8 timer inden vi afleverede dem. de måtte godt få vand.

Jeg ville heller ikke stresse hende med bodystockingen. bare lad det være til imorgen

• #11   8. feb 2012 Jeg vil heller ikke stresse hende med den i aften. Hun har haft den på 1 gang siden sidst jeg skrev af en varrighed på ca. 10 min. Hun var kun lidt hys lige da hun fik den på, men allerede ½ min efter lagde hun slet ikke mærke til den mere. Hun løb rundt og legede, som hun normalt gør :o) Hun får den ikke på mere idag! Jeg er ved godt mod til at det nu nok skal lykkes med den imorgen :o)

Min dyrlæge sagde hun skulle have det sidste mad her ved 18-tiden og vandet skulle tages fra senest ved midnat. Det vil jeg gøre, da der jo godt kan være forskellige procedurer rundt om i landet.

Det skal i hvert fald ikke aflyses, fordi hun har haft adgang til vand i nat. Desværre må min hund jo også undvære dette, i hvert fald på den samme placering som det plejer at være. Jeg sætter det ud i et rum, hvor han kan blive lukket ud i imorgen tidelig. Han sover i soveværelset og har normalt ikke adgang til vand om natten, så han mærker intet!

• #12   8. feb 2012 Vores pige havde hverken krave eller body på efter operationen. hun var helt uinteresseret i såret, og vaskede det ikke mere end resten af kroppen.
    Da hun km hjeme, var hun noget groggy. Jeg puttede hende i soveværelset med en varmedunk, tæpper og mig ved siden af. Men der gad hun kun at være en halv times tid. Så gik hun ud og satte sig i entréen og stirrede ind i væggen. Der sad hun så resten af dagen, selvom jeg flere gange hentede hende ind i sofaen.
    Hun var ret sulten, da hun kom hjem, og jeg lod hende bare spise en masse vådfoder.
    Så hvis din kat ikke viser interesse for såret, så lad være med at putte noget på den. ihvertfald imens du er hjemme:)

• #13   9. feb 2012 Det kan godt være, at din dyrlæge er dygtig på mange andre områder, men han er det IKKE, hvad angår katte, og især killinger, der skal i narkose.

Jeg tror, du i dag vil få meget svært ved at finde en dyrlæge, der fraråder vand før narkose, og jeg vil for killingens skyld krydse fingre for, at han er meget obs på dens blodsukker under operationen.

• #14   9. feb 2012 Mit kuld på 4 drenge og 2 piger blev neutralisseret ved 14 ugers alderen. Fik bud på at kattemaden skulle væk.(ikke vand) Og at tøserne nok var lidt mere omtumplede end drengene, da det er en lidt større operation.

Da vi hentede dem var det hele gået godt.
    Vi kom hjem, åbnede transbortburene og det første vores madglade pige gjorde, var at gå til madskålen, dog lidt påvirket smiley

Kan desuden også skrive under på at alderen har meget at sige!

Havde heldigvis ingen problemer med at de sllikkede i såret, men havde lis vejledning ved hånden smiley

Kommentér på:
? om sterilisation

Annonce