{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.345 visninger | Oprettet:

Britt B
Britt B
Tilmeldt:
9. sep 2011
Følger: 1 Emner: 27 Svar: 113

Tur med kat i sele {{forumTopicSubject}}

Er det en god eller dårlig idé at gå tur med en indekat i sele, så den kan få lidt frisk luft? Hvad er jeres egne erfaringer?
Jeg har læst nogle skrækhistorier her på KG om, at katte har vredet sig ud af deres sele og er blevet væk, men kan en kat virkelig vride sig ud af en korrekt monteret sele? Jeg tænker lidt, hvis den har kunne vride sig ud, har selen vel siddet for løst eller ?
Jeg hører helst fra folk med egne erfaringer, da meninger, som ikke bunder i egne erfarínger, kun er meninger :-D.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tur med kat i sele
  • #1   10. feb 2012 Vi gjorde det i en periode da vores hector var lille. Men når han så kom ind og der var gået lidt tid ville han ud igen, og det passede bare ikke ind i vores tidsskema. Så det blev til sidst på vores præmisser, og ikke kattens og det synes jeg er syndt for den.

    Men hvis man kan opretholde det ser jeg ikke noget problem i det.

    Bare husk på, hvad katten aldrig har prøvet, savner den ikke smiley


  • #2   10. feb 2012 Britt for et par timer siden, var jeg ude og lufte Kashmir i en korrekt monteret sele. Så fik skarnet øje på en lille pipfugl og vips var han ude af remmen. Nu reagerer jeg meget hurtigt og er hele tiden 100% obs på katten, så jeg fik fat i ham indenfor 2 meter. Men lad os sige at der er noget der skræmmer din kat eller hans instinkter bukker under for, så kan selv den mindste killing vride sig ud af en korrekt strammet og monteret sele.
    Nu er jeg så heldig at være flyttet til et sted på landet, hvor det første forårsprojekt bliver løbegårde. Det vil jeg til enhver tid sige er det nemmeste og mest sikre for kattene. Men det er der desværre ikke alle der har mulighed for.


  • #3   10. feb 2012 Jeg har set flere katte være på tur med deres ejere. Det har ingen af gangene været et kønt syn. I alle tilfælde blev kattene trukket henover vej og fortov. Dermed ikke sagt at alle gør det.

  • #5   10. feb 2012 Jeg har selv lige været ude at gå med min i dag, da han ville med ud, han er van til at være ude i sele og han elsker det.
    Han er ikke ude hver dag, og tigger ikke efter det, men ved at når selen kommer frem skal han ud, han stiller sig så og venter på selen er sat på.
    Disse dage passer jeg min mors lille hund og katten ville med smiley han trak ikke, da jeg sørgede for at gå derhen hvor han ville smiley så det var ham der bestemte, jeg kunne virkelig se på ham at han nød det.
    Håber ikke at i.nu vil kalde mig ond, da jeg er megrt opmærksom på hvordan min kat har det smiley
    Uh jeg trak overhovedet ikke i ham og han fik tisset, gravet og rullet sig ude i sneen smiley


  • Majbritt I
    Majbritt I Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Katte: 2 Svar: 37
    #6   10. feb 2012 Går selv tur med begge mine og de nyder det:o) Her i vinterperioden med salt og sne er de ikke specielt vilde med at komme på tur og vi går nogengange kun lige i 5 min. resten af året er noget andet, hehe der er vi tit ude i timer:o)
    Da de var helt små tiggede specielt Oliver om at komme ud, men da han fandt ud af at vi nok skulle komme afsted hver dag efter aftensmaden, ja så var der ikke mere brok fra ham. Smutter kan stadig godt tigge lidt, specielt når vejret er godt, men han ved jo også at har jeg fri og vejret er til det, så går vi self. så egentlig beder han mig bare om at sætte farten lidt op så vi kan komme afsted:o) efter turen er der intet brok og han ligger sig som regel på sofaen og hygger.
    Ja en kat kan komme ud af alt også en korrekt spændt sele. Derfor skal man altid være skridtet foran og være klar til at håndtere situationen.
    Når vi går tur er det altid kattene der bestemmer hvor vi går hen og tit går vi rundt om den samme bil 10 gange, men sådan er det, det er dem der er på tur ikke mig, så self. bestemmer de. ALDRIG har jeg trukket med dem eller på anden måde tvunget dem til at gå et sted hen. Er vi uenige må jeg løfte dem og dette sker kun hvis jeg fx. ser en hund komme i vores retning og kattene ikke lige er færdige med at sniffe blomster eller hvis noget andet bevirker at det vil være uhensigtsmæssigt at blive/ gå i der hvor vi nu er.
    Så jeg mener jo godt man kan gå tur med sin kat i sele, syntes selv mine virker godt tilfredse og vigtigst af alt, jeg kan se/ høre hvor meget de nyder deres ture:o) Den dag kattene siger fra stopper vi.


  • Britt B
    Britt B Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 27 Svar: 113
    #7   11. feb 2012 Tak for alle de gode svar og erfaringer. Men pyha, jeg synes godt nok, at det er en svær beslutning alligevel. Hvad gør jer, der går tur med kattene, når I skal på ferie uden katten? Går dem, der passer katten, så også tur med den i sele?

  • #8   11. feb 2012 Jeg har min ude næsten dagligt, men de få gange han skal passes en weekend eller sådan er det ikke noget, problem, da han ved at det kun er mig der gør det smiley
    Har ham egentlig oftest med når jeg er ude, har lige haft ham med i esbjerg ved svigerforældrene, og et par dage senere ved en veninde. smiley


Kommentér på:
Tur med kat i sele

Annonce