Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vådfoder-mængde
  • #2   16. feb 2012 Udover fast tørfoder får de 2-3 spsk vådfoder 1 gang om dagen blandet med lidt vand engang imellem

• #4   16. feb 2012 1-1½ spiseske pr kat ca - kommer jo os ofte an på hva det er som bliver serveret.. Men hælder ikk for meget op da det jo ikk har godt af bare stå og tør hen, de skulle meget gerne spise det hele med det samme..

• #5   16. feb 2012 Ca. 400 g. til deling (vi har 3 katte: Maine Coon, Huskat og Sphynx). Dertil tørfoder ad libitum. Lige pt. fodre vi dog lidt anderledes, da jeg har en kat, der har haft dårlig mave pga. en parasit.

• #6   16. feb 2012 kan se at der er 100 gram i sådan en mine katte får hver dag.. så det er 100 gram til deling, til to katte smiley de får det kun som en ekstra lille god ting og ikke som en del af deres hoved måltid.. der spiser de tørfoder smiley

• #7   16. feb 2012 Jeg giver mine 85 gram hver om dagen smiley

• #8   16. feb 2012 Mine for ca. 100 g hver pr. dag, fordelt over to gange og opblandet med ekstra vand. Derudover har de tørfoder stående fremme hele tiden.

• #11   16. feb 2012 Susan - det gør jeg heller ikke ;p
    Det står bare på posen at der er 85 gram i og den får de 2 gange om dagen til deling .. hehe ..

• #12   16. feb 2012 Susan:
    Vi måler som sådan ikke af, men vi bruger ca. 1 stk. 400 g. dåse pr. dag fordelt på morgen- + aftensmad. Det giver ca. 133,3 g. foder pr. kat eller 66,65 g. vådfoder pr. kat. Sådan er det teoretiske regnestykke sat op, men sådan fungere det ikke i praksis, da Sphynxen og Maine Coonen spiser langt mere end huskatten, og derfor er en ulig fordeling af vådkost mellem kattene.

Dertil skal det nok også pointeres, at vi primært fodre med vådkost og har tørkost som sekundær-foder.

• #13   16. feb 2012 Rettelse:
    Vi måler som sådan ikke af, men vi bruger ca. 1 stk. 400 g. dåse pr. dag fordelt på morgen- + aftensmad. Det giver ca. 133,3 g. foder pr. kat eller 66,65 g. vådfoder pr. måltid.

• #14   16. feb 2012 Pjevsen, meget aktiv udekat ca en pose dagligt.
    Derudover tørfoder, kalkun, kylling, kødafpuds.

Misserkatten, 13 år, spiseforstyrret, overvægtig stort set kun tørfoder, vådfoder kun som lillebitte hyggebid.

• #17   16. feb 2012 Jeg giver stort set Pjevsen, aktiv udekat, hvad han ber om.
    Han kan godt lide variation, osse i sin tørkost.
    Dog stopper festen, hvis han insisterer på vådkost eller kalkun hele tiden... ;))

• #20   16. feb 2012 Jeg står såmænd ikke og afmåler smiley
    Der er 400 g i dåsen, og der er til to dage = 100 pr. kat pr. dag
    Det er heller ikke altid de spiser op, men så smider jeg bare resten ud når det har stået en lille time smiley

• Britt B
    Britt B Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Emner: 27 Svar: 113
    #21   16. feb 2012 Jeg kan se, at mange af de der poser er på 100 g. Er det bedst at fordele over to gange eller give på én gang? Jeg havde tænkt, at den skal have tørfoder ved siden af.

• #22   16. feb 2012 Britt B:
    Jeg ville dele det mellem morgen og aften. Det fungerer godt herhjemme, synes jeg.

• #23   16. feb 2012 Mine får hvad de vil have. Den lille på 6 måneder kan godt spise en hel dåse lux om dagen plus næsten 2 poser applaws eller FP21. Altså omkring 5-600 gram. Plus han får råt når jeg laver mad, så det varierer lidt. Også er der selvfølgelig tørfoder som han os spiser af. De andre to spiser kun en lille smule vådt og råt. Men er 5-600 gram for meget? Han er jo kun 6 måneder og vokser vel længe endnu?

• #24   16. feb 2012 Jeg synes godt nok de der LUX dåser er store smiley

• #25   16. feb 2012 Ca 200 gram pr. kat. dgl.
    Dvs. 2 katte deler en 400 grams dåse (fordelt over mange x dgl.), og det kan godt blive skævt fordelt.

• #26   16. feb 2012 I taler alle om de der lux poser fra Aldi...
    Er der godt med sovs i dem ?

• #27   16. feb 2012 Lux er på dåse.. Og nej der er ikke sovs ved. Nogle af varianterne er pate mens andre er bidder i gele.

• #28   16. feb 2012 Øv smiley så gider han nok ikke æde det.....han elsker sovs !
    Men måske alligevel dem med gelé smiley

• #29   16. feb 2012 Anne W. Mine vil os kun ha med sovs. Også lux med gelé, de vil slet ikke røre paté. Men jeg plejer at hælde lidt varmt vand på det også bliver geléen lidt mere sovseagtigt smiley

• #30   16. feb 2012 Ja, det går endda, når der er gele, som man ka slikke af smiley

Dåser med pate går slet ikke, da den faste masse ikke vækker begejstring.
    Jeg HAR prøvet det med lidt vand, men det er heller ikke sagen. Så nu køber jeg de små poser, hvor der er godt med sovs i...

Men jeg vil da prøve Lux med gele, næste gang jeg kommer i nærheden af en Aldi - når der nu er så mange herinde som anbefaler det:)
    I øvrigt kan jeg anbefale Aldis "Krokat", som supplement til alt det fine og dyre.

• #31   16. feb 2012 Så lige, du skrev VARMT vand. Måske det er bedre. Men han er nu begyndt at spise stykkerne - "når det nu ikke kan være anderledes"..

• #32   16. feb 2012 Til Hector: AL det han kan spise (ca. 30 gram om dagen, hvis jeg er heldig)
    Til Chloe: En spiseske om dagen indtil hendes mave er blevet i orden. Hun elsker vådfoder. Hector gør ikke..

• #33   16. feb 2012 Mener du ikke 3 HUNDREDE ?
    Den kæmpemis må da leve af noget :0

• #34   16. feb 2012 Heh nope. 30 gram vådfoder er hvad jeg kan tvinge i ham ;P Resten er tørfoder.

• #35   16. feb 2012 Det var da pudsigt !
    Troede alle katte var glade for vådfoder...

Får han andet end tørkost - alm kød ?

Og er han go til at drikke ?
    Har på fornemmelsen, at grunden til at Pjevs kan spis no-end af vådkost, er at han ikke gider drikke normalt, men hellere vil ha sin væske i form af sovs....

• #36   16. feb 2012 Han drikker meget smiley Har også flere vandskåle stående rundt omkring.
    Hector og råt/kogt kød? NU må jeg le smiley haha han RØRER ikke "menneskemad" med en ildtang!

• #37   16. feb 2012 **Har på fornemmelsen, at grunden til at Pjevs kan spis no-end af vådkost, er at han ikke gider drikke normalt, men hellere vil ha sin væske i form af sovs....**

Jeg har samme tanke om mine katte. Nogle gange når de tigger vådfoder har jeg dem mistænkt for at det egentlig er vand de trænger til. Hedligvis drikker de også vand, men de vil hellere ha' sovs.

• #38   16. feb 2012 De plejede at dele en karton Bozita på 370 g over 2-3 måltider i løbet af en dag. Yatzy spiste mest. Men nu har Yatzy dårlig mave og er på diæt. Så jeg tager Den Tykke ud i køkkenet et par gange om dagen og tilbyder lidt vådfoder og killingefoder. Er jeg heldig, så kan han spise 30 g vådt i løbet af en dag. Han er desværre mest til tørfoder.

• #39   16. feb 2012 Han er et rigtigt rovdyr, kan jeg høre !! smiley

Gad vide, hvad der ville ske, hvis han kom ud og fik øje på en mus ?
    Store stærke Hector ..

Tinka: jeg er ret sikker på, at det er væsken han er efter - selvom osse han har flere skåle stående rundt omkring....
    Han kan gå og hyle, indtil jeg gir ham vådmad. Så slikker han sovs/gele af, og det andet får lov at vente....

Han drikker nu osse gerne af mine drikkebeholdere, både af min mælk kaffe og te (bruger meget mælk i alt).... Hellere end af sine egne beholdere....Uanset hvor meget jeg skifter vand og hvilken temperatur, jeg forsøger miig med..

Men han drikker i hvertfald !

• #40   16. feb 2012 He he "Den Tykke" ....jeg har osse "En Tyk", men ville nu ikke nænne at kalde hende "Den Tykke" eller "Den Småfede" smiley

• #41   16. feb 2012 **Så slikker han sovs/gele af, og det andet får lov at vente....**

ja selvfølgelig, sådan gør rigtige katte. (og så smider madmor de indtørrede kødboller ud, så man kan få en frisk portion .... som man slikker sovsen af ... ;-D
    Hilsen Bruno

• #42   16. feb 2012 Den Tykke er ikke engang tyk (måske derfor jeg ikke er bange for at fornærme ham:p). Han har baer absurd meget pels og lidt kraftige knoglerxD Men han hedder Diamond på sin stamtavle, og det kunne jeg bare ikke få mig selv til at kalde ham, den store maskuline dreng. Der gik nogle dage før vi fandt på at kalde ham Buddha. Indtil da hed han bare Den Tykke. Yatzy er nemlig nærmest halv størrelse af ham. Og nu kan jeg så ikke helt komme over at kalde ham Tykke. Stakkels kat:p

• #43   16. feb 2012 Fuldstændig korrekt, Tinka !

Hvad har man da ellers sit mennske til ?

Pjevsen er nu rent faktisk begyndt at spise maden senere, men denne madmor har osse søgt højt og lavt for at finde en vådmadstype, som osse kan spises UDEN sovsen....

Det er KUN KitKat I POSE som duer... Dåse er totalt "no go". Så hellere sulte - eller plage livet af madmor smiley

• #44   16. feb 2012 Muligt det er pels Maiken, men han ligner nu en liggehøen på et af billederne smiley

Syns nu faktisk, at det lyder ret sødt at kalde ham "Den Tykke". Nu da jeg har fået lidt baggrund - og har set ham.
    Ellers en fin misser...:)

• #45   16. feb 2012 **Pjevsen er nu rent faktisk begyndt at spise maden senere,**

Sådanne rester lader jeg min Bror Bjarne om. Det er derfor han bliver så tyk.
    Hilsen Bruno (der da også spiser boller, når han selv gider)

• #46   17. feb 2012 Smart med en brormand, som spiser resterne smiley

Her spiser vi SLET ikke boller. Det skal være små firkanter med meget sovs på - til nød gelé.
    Men helst vil vi ha rå kalkun eller kødafpuds. Så kravler vi op ad benene på madmor med den mest indsmigrende killingemiven...

Og hvis man er ude i livet, og madmor så stiller sig ud på altanen og hvæsser kniven, er vi der som en mis !!!

• Britt B
    Britt B Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Emner: 27 Svar: 113
    #47   17. feb 2012 Michelle P, jeg kan se, at du hælder varmt vand på vådfoderet, så jeg håber, at du bruger afkølet kogt vand? Varmt vand fra hanen er nemlig noget af det mest bakteriefyldte...

• #48   17. feb 2012 *..Gad vide, hvad der ville ske, hvis han kom ud og fik øje på en mus ?
    Store stærke Hector ..*

Hah.. Jah jeg ved det dæleme ikke. Umiddelbart kan det kun fange hans opmærksomhed hvis det har farvestrålende fjer! *GG* Han er så doven smiley

• #49   17. feb 2012 Er han DOVEN ??
    Det troede jeg ikke om Hector ! :0

• #50   17. feb 2012 Når det kommer til at fange noget der IKKE har farvestrålende fjer, overlader han det til Chloe eller glor den anden vej smiley

• #51   17. feb 2012 Han forstår med andre ord at prioritere - og at uddelegere !

• #52   17. feb 2012 Hah. Men HVIS han endelig skulle fange en mus når vi på et tidspunkt i fremtiden får have med indhegning osv, så tror jeg skisme ikk han gad at æde det.
    Han tiltrækkes som sagt ikke af råt kød smiley Han nærmest rynker næse af det haha

• #53   17. feb 2012 Pjevsen spiser da sandelig heller ikke sine mus eller sine fugle.
    De er rent legetøj. Og indimellem får jeg osse æren af at slå dem ihjel, når han er færdig med dem. Det bryder jeg mig egentlig ikke specielt om...

Men nu er Hector ikke så gammel endnu. Ka jo sagtens være han senere får smag for rovdyrføde smiley

• #54   17. feb 2012 Jah det kan godt være. Men han vil være mange år (over 7 år) før vi overhovedet får råd eller overskud til at flytte til ejet hus måske så indtil da vil han bare være ren indekat.

• #55   17. feb 2012 Men DU kan da gi ham rovdyrmad; råt kalkunkød o.l. smiley

• #56   17. feb 2012 Han vringer næse af det smiley

• #57   18. feb 2012 Og kigger bebrejdende op på dig: "du ved godt jeg ikke kan li den slags"

Kommentér på:
Vådfoder-mængde

Annonce