613 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Søg hjælp til pelsproblem Søg hjælp til pelsproblem

Hej, jeg håber der er nogen af jer der kan fortælle hvad der er galt med min ene kat og evt hvad jeg kan gøre!

Han har i nogen tid haft nogle sår i nakken og været lidt klam i pelsen nogen gange, har derfor haft vasket ham i en gang aloe vera shampoo som jeg har fået anbefalet.
Han var også super lækker i pelsen bagefter, men sårene er ikke rigtig helet, og nu er han også blevet sådan halvskaldet på bagpartiet, to "striber" langs ryggen...

Hvad kan det være? og hvad skal jeg gøre ved det?

Skal lige siges at min anden kat er rigtig fin og lækker i pelsen og har ingen sår!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.
  • Løse skabslåger 830 kr.
  • 3 Ikea køkken overskabe 350 kr.
  • Installation af vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Søg hjælp til pelsproblem
  • #2   23. feb 2012 Jeg vil også sige loppe-eksem. Så start med at behandle for lopper. Derudover kan det være allergi for det foder du bruger.

• #3   23. feb 2012 hmm øv... Så må jeg ud og have fat i noget loppemiddel... Synes nu ellers ikke jeg har kunnet finde nogen lopper, men der er jo os ret meget pels... smiley

Tror nu ikke på det er foderet, er det samme de har fået "altid", så skulle være meget mærkeligt...

Tak for svarene!

• #4   23. feb 2012 som de andre vil jeg sige lopper.... husk at behandle begge katte plus omgivelser... derudover ved jeg af erfaring at det kan være allergi overfor lopper som gør han blir skaldet med sår.... dyrlægen kan give ham en indsprøjtning så klør det ikke og heler hurtigt, men det er vigtigt at du er grundig med at komme af med lopperne

• #5   23. feb 2012 som mennesker kan katte også lige pludseligt og efter flere år blive allergiske og for både madvare, farvestoffer osv. Så det kan du bestemt ikke udelukke.

Kommentér på:
Søg hjælp til pelsproblem

Annonce