Øhm, MEGET hidsig kat :( Øhm, MEGET hidsig kat :(
Jeg har fået denne Main Coon Hun kat. Hun er fra d. 27/7-2011. Hun har været utrolig sød som lille, og hun har min hund som lege kammerat de er simpelthen blevet bedste venner. De kommer rigtig godt ud af det sammen, leger sammen og sover sammen.
Hun har 2 kradsetræer, en helveds masse lege tøj osv. Hun for main coon kitten fra royal canin, hun er på p-piller da jeg ikke vil have hende stereliseret da hun skulle gerne have killinger en gang.
Jeg står med dette problem, at jeg ikke kan have gæster eller have hende hos mig mere i denne periode. Hun er blevet sendt hjem til min mor, da jeg simpelthen ikke kan styre hende, hos min mor er der ingen ting, der er hun så sød. med det samme jeg kommer, og hun selv kommer hen og vil kæles med bider hun bare pludselig og for meget store pupiller og sætter kløerne i mig og løber. Jeg har oplevet flere gange, at bare jeg går forbi hende flyver hun på mine ben eller hele vejen op af mine lår og bare bider "fast". Når hun er hos mig, flyver hun rundt, hun har hivet mit bruse forhæng ned, altså ud af væggen hun hænger i mine gardiner og når jeg så enten giver hende en lille dask, sprøjter vand, tager fat i nakke skindet, væser hun og flyver på mig.
Hver gang jeg prøver at opdrage på hende bider hun, man kan nærmest se undskaben i hendes øjne. Jeg har prøvet snart alt, og har aldrig oplevet lignenede. På den tid jeg har haft hende har jeg kunet side med hende en gang, og ellers bider hun og kradser. Jeg har ar på mine arme pga. hende kløer og hun sætter sig fast og væser og giver ikke slip. og når man giver hende et dask så i stedet for at løbe væk springer hun på mig hun jagtede mig en dag i gennem hele lejligheden......
PLEASE EN DER HAR ET GODT RÅD?
aug 2008
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 9 Svar: 56
Jeg leger med den konstant jeg har to kradsetræer, en hund og hun for mad ved at jeg kaster det og gemmer det lidt så hun skal fange det og det dræner hende for energi og hun hygger sig rigtig meget med det.
Jeg har haft katte så længe jeg var lille, og den her gud jeg har aldrig oplevet lignende.
Jeg vil gerne katten skal have killinger en gang, for jeg kan beholde en til hende, og en til mig selv så det både for mig og hende. Hun er også kun på p-piller når hun er i løbe tid, anbefalet af dyrlægen og også kun hvis hun er helt slem.
Det skal siges jeg straffer hende ikke når vi leger. KUN når hun angriber og bider til blods. og når hun hænger i mine gardiner så skal hun tages i skindet eller have et dask det fik jeg også afvide af dyrlægen fordi hun bed i mig da jeg var der, uden nogen grund jeg nusede hende bare.
aug 2008
aug 2008
aug 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 863
Det lyder som om I to er kommet ind i en ond cirkel: hun er nu i en alder, hvor der skal ske noget.
Hun skal ha mulighed for aktivitet og for at bruge sin unge stærke krop og sine tænder - og helst ikke til at hænge i badeforhæng eller bide i dig...
Så hvordan har du indrettet din lejlighed ?
Er den indrettet som minijungle med klatre- og kradsemuligheder ?
For det er, hvad din teenagerkat har behov for lige nu...
Glem din lille puttekilling - senere får du en skøn roligere voksenmis tilbage
Og tænk lidt over, hvad gør din mor, som du ikke gør - er hun mere hjemme ved den ?
Andet som er anderledes hos hende?
aug 2008
nov 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 163
Ved mig og bider utroligt hårdt og sætter kløerne i, så må nan prøve at tagenes stykke legetøj i brug, så det ikke er dit skind det går ud over. Jeg har lige købt nogle påfuglefjer i søstrene grene. De er geniale og kattene går helt i selvsving. Derudover skærer jeg også nogle grene af ude i naturen, som de kan tumle med og bide godt fast i, mens jeg holder den. De dufter os så dejligt af natur og vækker nogle sanser hos dyrene.
Derudover vil jeg sige at jeg på ingen måde respekterer at du lader din frustration gå udover din kat, og slet ikke i form af fysisk straf .
Derudover så se at få katten steriliseret, Og hvis du vil ha en kat mere, så køb en af dem der allerede venter på nye hjem, i stedet for at bidrage til fnidder avl.
aug 2008
Jamen jeg har en stor lejlighed i både badeværelset, soveværelset, stuen og køkkenet er der kradsetræer og lege ting. Så hun har de ting hun har behov for.
Jamen vi gør faktisk det samme, vi har nemlig snakket om at vi bliver nød til at gøre det samme for at hun ikke bliver total bims.
jeg synes snart jeg har prøvet alt hvad der kan gøres.:)
aug 2008
Jeg ved skam godt den er i lømmenalder og har hun også lov til. men jeg finder mig ikke i at den skal bide mig og kradse mig, jeg var næsten en tur til lægen sidste gang. jeg har ikke gjordt noget for at hun skal være sådan. jeg har måske været for sød ved hende, sagde både dyrlæge og min mor. At jeg blev nød til at opdrage lidt på hende.
Min dyrlæge er en af de bedste.
jeg vil gerne se hvordan dine katte er når du vil lade dem hænge i gardiner og bide i dig osv.
aug 2008
Jeg lader ikke mine frustationer gå ud over katten..
Jeg tror jeg har formuleret det med dask forkert.. JEG SLÅR IKKE PÅ DYR! JEG GIVER HENDE ET TEGN FOR AT DETTE ER FORKERT. ved at holde mine hånd på snuden, dette fik jeg afvide at det samme tider kunne hjælpe. så jeg slår hende skam ikke.
Jeg vil have killinger på et tidspunkt, og jeg går ikke ind kasteration osv. jeg har kun p-pillerne til nød brug. har kun brugt det engang, og har ikke tænkt mig at bruge det igen, da jeg ikke har noget i mod hun miaver lidt og er kælen.
aug 2008
nov 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 163
aug 2008
jeg giver ikke op. jeg har forståelse og accept for kattens adfærd.
Jeg har været til dyrlæge ang p-piller og har gjordt som hun siger.
JEG SLÅR IKKE DEN KAT!???
jan 2011
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 7 Emner: 17 Svar: 415
Og så er jeg ligeglad med om katten har bidt dig, det gør man bare ikke !!!
Det er fint med et vand pust, det gør ikke ondt.
Men som hoved regl skal man opdrage gennem ros.
Jeg ville glemme de kuld killinger og neutralisere hende, og så tror jeg hvis hun fik en artsfælle som legekarmmerat ville noget af den vilde leg blive udført med vennen.
Og for gudskyld skift dyrelæge hvis han siger det er iorden at slå sin kat.
aug 2008
og belønner hende selvfølgelig med kælen og godbidder
aug 2008
aug 2008
aug 2008
JEg slår ikke dyr, den for hånden op for an ansigtet, og to finger på næsen uden at slå.............
jan 2011
Okay så du slår den ikke, men hvad det så end er du gør ville jeg stoppe det.
Og som susan siger beløn god adfær og inorer dårlig.
Bider din kat dig og bruger klør, kan du pive som en anden killing ville have gjort hvis legen gør ondt. Ofte vil katten så stoppe og så kan du belønne dette.
aug 2008
jeg sætte kun en hånd eller to finger op ved hendes ansigt. men det kan jeg da også godt se nu hvor jeg skriver det at jeg selv ville bliver sur over.
Jeg havde overvejet lidt at prøve og bare ignorere når hun bider eller være klar til at give et stykke legetøj og se om det ville hjælpe. men hvad med det med mine gardinerne hun hænger, kunne det være jeg skulle ansaffe mig et kradsetræ som går fra gulv til loft?
aug 2008
aug 2008
Har haft mange i den alder, og selv haft killinger. de er blevet frygteig vellykket ang. opdragelse osv :-).. men de har været lidt lettere at have med at gøre
aug 2008
SKal jeg bare søge katte træning på google?
aug 2008
Jeg slår hende ikke, men hun skal jo opdrages på en eller anden måde det med at ignorrere er jo også en straf.
aug 2008
aug 2008
aug 2008
og har købt mange dyr på markeder som er blevet mishandlet, bare for at få dem væk fra onde mennesker. vores hund som nu desværre er død, for få måneder siden - vi har hvalpen der fra. ham købte vi kun af den grund at han var mishandlet. han var 6 uger, under ernæret og fyldt diverse udyr på sig. de kastede ham ind og ud af en lade og kastede mad så måtte de slåse for maden. men han blev en alletiders hund med den kærlighed han fik her hjemme.
jan 2011
Grunden til at klikker træning er godt er fordi du kan klikke med det samme dyret har gjort noget godt og så give godbid, så du skal starte med at lære katten at et klik er en god ting og at der følger noget godt med et klik. Men læs meget mere om det på nettet.
Har du prøvet at pive når den bidder og kradser, ellers gør det.
Min hellig birma, kan godt blive lidt revet med når han er i legehumør og det skal gå ud over mig, og hvis han så lige glemmer at klør og tænder gør ondt på mig piver jeg og så stopper han.
aug 2008
aug 2008
aug 2008
Lidt naivt, I know ..
Men det kan jo gøre ondt, når en stor hankat sætter pluskæberne i ens hånd, så enten holder jeg hånden helt rolig, eller jeg åbner hans kæber helt forsigtigt samtidig med, at jeg sir "av".
Hvis jeg står over ham, når han ligger i sin kurv, kysser jeg ham på panden, og så holder han op med at bide. Han ved godt, at et ansigt bider man ikke i, og det har han altid vist..
Men frem for alt er jeg MEGET rolig med ham, når han er vild....
Prøv at være helt helt rolig men bestemt med hende.
Mine katte er SINDSVAGT forkælede, men et nej, er et nej..
I to er virkelig kommet i en ond cirkel, hvor du forventer, at hun bider, og hun forventer, at du skælder hende ud..
Kunne i øvrigt tænke mig at vide, hvordan hun er over for dig, når hun er hos din mor ?
aug 2008
aug 2008
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 859
Men min umiddelbare tanke er altså helt ærligt, at en kat med sådan en adfærd - og det er uanset hvad den kommer af - den avler man altså ikke på! Killingerne præges af deres mor, det vil du aldrig kunne undgå.
Se at få hende neutraliseret - det kunne helt sikkert også gøre hende mindre frustreret.
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 7 Katte: 4 Emner: 23 Svar: 164
men som de andre siger.. du burde ikk avle på din kat.. tror du ska få hende neutraliseret for at tage noget af al den frustration af hende..
jul 2010
Følger: 67 Følgere: 64 Katte: 7 Emner: 31 Svar: 1.203
Min Kato var meget slem til at bide da vi fik ham (han var nærmest staldkat der hvor vi fik ham fra, og var ikke blevet behandlet særlig pænt)... Jeg ku dårlig nok kæle ham uden at han rev og bed mig - min kæreste ku sagtens kæle ham, og ham gjorde han ingenting... Men jeg begyndte at hyle eller sige højt av, og det hjalp virkelig... Så stoppede han helt op og begyndte at vaske mig istedet
Nu et ½ år efter vi fik ham, har jeg en dejlig, stille og rolig kat (det meste af tiden - han er trods alt stadig killing)
aug 2008
Men prøv nu; når du (selv?) har haft katte før, så skal det nok gå.... Hun blir jo osse ældre og roligere..
Prøv at finde en balance mellem din sædvanlige eftergivenhed og skrappe moster...
Vær frem for alt rolig - det er dig der sætter dagsordenen, ikke teenagemissen ;D
Så meget man nu kan sætte en dagsorden med en kat !!
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 3 Svar: 42
jeg har en kollega der fik en kat der var 3-4 uger, den var smidt ud af en bil i en kasse og så har hun selv opflasket den, den angriber også hende ret voldsomt, hun kom tit på job med lange rifter på begge arme, det er dog blevet bedre med tiden nu har hun lært hvornår hun bør ignorere den, der var også nogen gange den sad i sengen og så helt "besat" ud med kæmpe mørke øjne og angreb.. tror det er fordi handes ikke har haft søskende og ikk har lært hvornår det er nok
aug 2008
Missen "opfører sig ordentligt" hos Ninnas mor - og putter med Ninna og hunden om natten...
Så helt skræmt er hun ikke
aug 2008
Anne w jeg forstod ikke lige din besked
Lotte, jamen i mener at et dask er at slå. jeg mener er dask er at lægge en finger nærmest på et dyr. altså at jeg sætter mine to finger fx på hendes snude at slå bare ligge dem.
Og kan du dog ikke bare lade vær med at blande dig jeg har forklaret mig til folk, så læs dog hvad der er blevet skrevet.. et dask er hvordan man selv fortolker det.
aug 2008
feb 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Svar: 6
kan godt forstå du er frustereret, jeg tror jeg ville overveje at forhøre mig ved dyrelægen istedet for dette, jeg kan se at flere nu får det til at lyde som om du direkte mishandler hende, hvilket du selvfølgelig ikke gør, alle opdager deres katte forskelligt, og der er ikke EN måde at gøre det på !
min lille kat Emil, er også en bandit , bare i en mindre grad, og når han blir for voldsom, skubber jeg ham væk og viser ham et stykke legetøj, som Jeg viser interesse for, det er pludseligt helt fantastisk for ham.. og det plejer at virke :0)
Held og lykke med Missen =) - og lad vær med at tage dig af hvad negative folk siger, - hvis de siger de aldrig har været frustereret over en vildbasse, lyver de :0)
feb 2012
aug 2008
aug 2008
Og min Pjevs ELSKER osse at få nulret tæer.
Han er ellers ikke en skødemis....Ham får du sgu ikke til at sove under dyne; nææhhh... han har sin faste plads 30 cm væk fra krop, men holder gerne pote - får nulret pote....poten kommer listende lige så stille
aug 2008
Hun skal jo selvfølgelig nok vokse fra det, men det jo frygtelig jeg ikke kan lade hende være alene hjemme når jeg også har et arbejde at passe
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
aug 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 1 Emner: 253 Svar: 2.209
apr 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 3 Emner: 43 Svar: 213
jan 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 10 Svar: 38
jan 2012
man kan sagtens komme med gode råd, og formulere negative holdninger på en noget pænere måde, end hvad nogen har gjort herinde
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
EOD for mit vedkommende.
jan 2012
men igen - har man noget negativt at sige , hvilket man da har fuldt ud ret til, kunne man så i det mindste ikke skrive det på en pænere måde ?
jan 2012
jan 2012
jan 2012
jan 2012
jan 2012
jan 2012
jan 2011
Men nu var dasket jo en misforståelse, da ts. Jo ikke dasker sit dyr men gør noget andet. Såe det var en misforståelse mellem ts og os som har besvaret indlægget.
jan 2012
jan 2012
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Problemer i dette tilfælde er en fertil hunkat, som ovenikøbet er i en alder, der i forvejen kan være besværlig. Det løses KUN og ALENE ved at neutralisere. Så enkelt kan det siges. Er man skide uheldig, så har man en dyrlæge der intet aner om adfærd, og det må siges at TS har en sådan. Jeg vil så lige tilføje at der er mange dyrlæger der stort set intet kender til katte og deres adfærd, det har ikke været interessant, før i de senere år, og nogen enten ikke gider eller har ikke tid til at holde sig up to date.
Glem alt om at avle på den kat, du har tydeligvis allerede et anstrengt forhold til den, som kræver positiv energi, tålmodighed og meget lang tid. Sådan er det med katte, har de først en dårlig vane, eller har et dårligt forhold til noget eller nogen, ændre det sig ikke i løbet af en uge. Det tager måneder.
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 387 Katte: 4 Emner: 191 Svar: 7.565
Først et godt råd til en hyperaktiv teenage-hunkat:
Find et tøjdyr - gerne en der kun er lidt mindre end hende selv og giv den dyret når det trækker op til uvejr. Så kan hun gå grassat på den.
Det har virket her i huset.
Et andet lille trick som jeg fik herinde r, at puste den kort i hovedet lige når den gør det, det vil hun opfatte som et hvæs.
Har du nogensinde leget med hende hvor hun måtte fange din hånd - evt på maven?? Så tror hun nemlig at det er helt i orden at gå amok på dig.
En kat på ½ år er træls!! Jeg har tit haft lyst til at give mine en enkeltbillet til Australien, men man kommer igennem det.
Så kommer det du ikke vil høre, men som jeg må af med:
Hvis du bare smider p-pillerne uden at få hende streliseret, så tænker du ikke fremad. Du kan godt lide at hun er mere kælen..... jeg kalder det liderlig:-). Det er simpelthen torskedumt og jeg bakker op om Lotte og Michelle. Din adfærd med afstraffelsesmetoder som at tage den i nakkeskind osv. den ødelægger mere end den gavner.
Når du er opvokset med at redde dyr, så burde du også vide at sådan gør man ikke. Kærlighed er vejen frem.
Iøvrigt forstår jeg ikke din dyrlæges indstilling til forebyggelse...... p-piller i perioder.... jeg tror faktisk at min dyrlæge ville få kaffen galt i halsen hvis han hørte om den kollega.
aug 2008
Følger: 20 Følgere: 19 Katte: 5 Emner: 64 Svar: 247
Killinger leger meget voldsomt både med kløer og tænder - det er deres natur..Jeg fandt ud af at det bedste ( for mig og mine katte ) var at "miave" rigtigt højt hvis de tog for hårdt fat..Simpelthen et højt lydeligt miav.. De stopper med det samme og kigger som om de siger " hov det må du undskylde men det er altså sjovt" så kan vi fortsætte indtil næste miav
aug 2008
P.piller er smidt ud, og katten er flyttet hjem til mig.
Var i Maxi zoo i går, hvor hun fik et stort kradsetræ med huller, stige, 3 etager og legetøj der hønger fra alle sider. OG i forvejen har hun en helveds masse legetøj.
Hun har fået nye godbidder, og giver hende god bider når hun gør noget godt.
Hun har været en FANTASTISK kat!! kommer selv over og ligger sig ved min hals, og vil nuses med. vil super gerne have nusset sine potter. og hun er blevet meget stille og rolig, og hvis hun endelig bider siger jeg av, og hun stopper med det samme. og slikker på mine fingre.
Der er ingen hængen i gardinerne, og skal til dyrlæge mandag for at få vaccination, så må jeg høre hvad det var vi havde misforstået hinanden på ang. p-piller.
feb 2012
håber ikke du har taget folks ikke særlige venlige kommentarer til dig, =0)
aug 2008
- Jeg har formuleret mig forkert. Det eneste problem vi har pt. er mine gardiner, men er bare begyndt at fjerne dem, når jeg ikke er hjemme. hun vil simpelthen ikke lade dem være de er MEGET interessante !
aug 2008
Fjerner ALT !
Øhm, MEGET hidsig kat :(