{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.170 visninger | Oprettet:

Drægtig dag 63 {{forumTopicSubject}}

Min dejlige hunmis Perle stak af hjemmefra i December, og det er nu 63 dage siden, og der er absolut ingen tvivl om at hun er gravid.

Det er vel normalt at hun føder omkring nu, ikke...

Vi har valgt at når hun har født og ammet osv skal hun være udekat, men hvornår skal jeg få hende steraliseret....

På forhånd tak
Trine


Kommentarer på:  Drægtig dag 63
  • #1   27. feb 2012 Du skal i hvert fald sterilisere hende inden du lukker hende ud igen.

    Hvis jeg var dig ville jeg i øvrigt ikke lukke hende ud igen før tidligst når killingerne selv spiser fast føde. Har hørt alt for mange triste historier om killinger der skulle flaskes fordi mormis var blevet dræbt i trafikken.


  • #2   27. feb 2012 Har heller ikke planer om at hun skal ud før killingerne spiser selv smiley

    Hvad skal jeg holde øje med af tegn, når hun skal føde, var med til hendes egen fødsel, men det er ved at være nogle år siden, så kan ikke rigtig huske det


  • #3   27. feb 2012 Du skal holde øje med snask bagi. Det ser ret klamt ud, og ligner en stor klam snotklat. Det er slimproppen og når den går plejer det ikke at vare længe før selve fødslen går i gang. Hos mine plejer det at være inden for samme døgn, men jeg har hørt om katte der går op til en uge efter proppen er røget.

    Derefter skal du holde øje med om hun begynder at få veer. Hun vil trække vejret hurtigt og eventuelt gispe som en hund.

    På et tudspunkt begynder hun så at presse, og hun må ikke presse mere end 1 time til 1½ før uden at der kommer en killing.


  • #4   27. feb 2012 Ok smiley

    Kan huske hendes mor skreg, og pressede så, og skød en stråle fostervand op på mig (ikke vildt lækkert, hehe)

    Hvor mange er det normalt de får, hendes mor fik 5, og det er første og eneste gang hun har født


  • #6   27. feb 2012 Var lige inde og nusse hende, hendes vorter er kæmpe store, og hun lignede hun fik en lille krampe to gange, dog kun på et par sekunder

Kommentér på:
Drægtig dag 63

Annonce