{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.298 visninger | Oprettet:

Fremmed kat {{forumTopicSubject}}

Min mor fik en kat her i efteråret, efter en del års pause uden, og missen er faldet godt til og hun elskede at gå ud og ind ad kattelemmen og hygge sig i haven. Nu er der desvære bare kommet en hankat som bare ikke forsvinder og min mors kat er bange for at gå ud medmindre min mor går med hende. Kattelemmen er nu lukket for både ind og udgang da den ellers kommer ind og strinter huset til! Men det er jo synd for min mors mis.

Hvad kan man gøre ? Det er svært at bedømme om den er vild for min mor har bare i starten prøvet at skræmme den væk, så nu er den jo ikke glad for at se min mor og tager gerne af når hun går ud til den.

Min mor bor i et villakvarter og jeg tvivler på at nogen der har en strintende hankat til at bo, så der er ikke sat flyers op til at efterlyse en eventuel ejer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fremmed kat
  • #2   27. feb 2012 Tro mig, der er ikke nogen der har en strintende hankat der;) Om den kommer længere væk fra kan jeg så ikke vide. det er lige ud til bygrænsen. Men hvordan indfanger man et dyr man ikke rigtig kan komme i nærheden af? Som sagt er det svært at bedømme om den er vild eller ej.

  • #3   27. feb 2012 Kommunen min mor bor i tager sig ikke af vildkatte så ingen hjælp at hente der. Må nok høre kattens værn ad.

  • #4   27. feb 2012 Hvis jeg husker rigtigt, så er det noget med, at en fertil hankat har et terrirorium på 800 m. i radius. Så den kan gå langt!
    Sæt sedler op inden I gør noget drastisk. Ser den udmagret ud?


  • #5   27. feb 2012 Den ser umiddelbart ikke udmagret ud, men den kommer tit om aftenen så har været svært at se. Jeg har skrevet til kattens værn, men skal nok sørge for der bliver sat sedler op, for ja det er jo synd hvis det er nogens kat, som savner den.

  • #6   27. feb 2012 Når den ikke ser udmagret ud, så har den et sted den holder til.

  • #7   27. feb 2012 ehh masser af mennesker har hankatte der er fetile..både i villaer, lejligheder, parcelhuse med mere..
    Hvordan ved du den ikke bor der hvis du ikke har sat sedler op??
    Men en fetil hankat kan drage på langfart - op til adskillige km..
    dog hvis han ikke er udmagret virker det som om han bor i nærheden ?


  • #9   28. feb 2012 Vi er også noget frem til at min mor sætter sedler op og måske med et bilelde på hvis hun kan få det. Men ja ellers bliver det en fælde og det bliver det nok. Har fundet ud af man kan låne en hos dyrlægen. For som Susan siger: Det er simpelthen træls!! Min mors kat er også inde hele tiden nu, kun lige ude at lufte poterne sammen med min mor.

  • #10   29. feb 2012 Tabita K: Det kan være rigtig træls at have en ukastreret hankat tilløbende og har den ikke noget hjem, så vil den sikkert blive hængende hos dig. Derfor er det rigtig godt at få gjort noget ved det nu, inden det går galt. Tænker på slagsmål eller din egen kat bliver skræmt hjemmefra.

    Sæt gode opslag op rundt omkring, husk at sætte op i alle supermarkeder, lokal aviser.

    Har din kommune valgt ikke at have en aftale med Kattens Værn, kan din mor stadig godt få hjælp af dem, hun skal bare selv betale et symbolsk beløb for kørsel og indfangning, hvis kommunen ikke vil. Al indfanging med henblik på aflivning skal godkendes af kommunen, som så kan kontakte Kattens Værn, hvorefter du så aftaler nærmere med den inspektør der har området.

    Du kan også høre din dyrlæge om han/hun vil hjælpe. Katten skal naturligvis tjekkes for øremærke, chip og halsbånd.


  • #11   29. feb 2012 Tabika K: og det er selvfølgelig hos din mor og ikke hos dig :o)


  • #12   1. mar 2012 Tak H N, men det ser ikke ud til nogen vil hjælpe min mor. Hun ringede til kattensværn som sagde hun skulle ringe til kommunen og få en tilladelse - de kunne ikke hjælpe når der ikke var en ordning med kommunen. Så min mor ringede til kommunen og de kunne ikke hjælpe, hun belv henvist til kattens værn. Her sgade min at hun lgie var blevet omstillet fra. Herefter blev min mor dybt chockeret for så sagde damen i tlf at hun da bare selv kunne fange den og skyde den!! Er jo bestemt ikke den løsning min mor vil! Er dybt chokeret over den kommentar. Så min ,mor ringede til de to dyrlæger i byen og nej de kunne heller ikke hjælpe. Hvad gør man så??

    P.s. der er ved at blvie sat sedler op.


  • #13   1. mar 2012 Stave fejl er gratis;)

  • #15   1. mar 2012 Det var ikke det jeg mente - er jo også meningen den skal aflives hvis der ikke er nogen mærkning på den. Men at kommunen lige frem foreslår det uden at spørge og jagt tegn eller andet. Min mor har ikke jagt tegn - har min onkel men han bor ikke lige i nærhenden. Synes bare det er utrolig man ikke kan få hjælp fra hverken kommunen eller katten værn!

  • #16   1. mar 2012 Tabika K: Ja det er da til at få pip af, med al den ringen rundt. Jo Kattens Værn skal nok hjælpe, men "al indfangning med henblik på aflivning skal godkendes af kommunen" - hvis der ikke er en ordning/aftale ml kommunen og Kattens Værn, kommer din mor til at betale et lille beløb selv.

    Hvilken by bor din mor?
    Hvilket telefonnummer ringede din mor på?


  • #17   2. mar 2012 Ja min mor ringede jo så til kommunen for at få den tilladelse, men ville kommunen ikke have noget med at gøre fordi de ikke havde en aftale med kattens værn. Så hun blev henvist til kattens værn og det sagde min mor at hun jo lige havde ringet derfra fordi at hun skulle have sådan en tilladelse også kom kommentaren at hun da bare selv kunne indfange og skyde den.

    Hun ringede på: 38 88 12 00 og hun bor i Varde kommune.
    Nummeret fik jeg af kattens værn efter at have skrevet til dem.


  • #18   3. mar 2012 Tabita K: jeg kan forestille mig, at det var en på kommunen der kunne finde på at sige I kan skyde katten (det er ikke første gang det er sagt desværre), men ikke en fra hovedkontoret hos Kattens Værn. De ville have sagt der kan oprettet en sag (som så bliver godkendt af kommunen), så vil din mor skulle betale en symbolsk beløb (fordi kommunen vælger ikke at ville betale), så vil din mor blive kontaktet af en katteinspektør, som vil planlægge med din mor, så katten kan indfanges.

    Ring selv til det nummer du skrev og tal med dem. Så kan din mor få hjælp og hendes kat kan få fred igen smiley


  • #19   3. mar 2012 Ja, det er bare utroligt det skal være så besværligt! Lige nu har den heldigvis ikke været der en lille uges tid, så nu ser vi lige tiden an, ellers tror jeg også lige jeg må ringe og høre om der virkelig ikke kan aftales noget. Min mor vil hellere end gerne betale noget for at problemet bliver løst og på en ordenlig måde.

  • #20   3. mar 2012 Tabita:
    Jeg synes nu lige at I skal vente med at køre det tunge skyts i stilling.
    Lige nu skal der produceres killinger, så det kan jo være at den bare er på togt.


  • #21   4. mar 2012 Tabita K: Han er ude og hygge med damerne smiley Men jeg er ret sikker på at han kommer igen når han bliver sulten. Så jeg synes du skal ringe og arrangere det hele og når han så dukker op, er din mor klar.

  • #22   6. mar 2012 Så er den "dejlige" hankat tilbage igen, øv!:( Sedlerne blev sat op i weekenden, og ingen har meldt sig endnu, men min mor venter lidt endnu, selvom den er voldsom træls med sin klagen. Og min mors kat der igen ikke rigtig har lyst til at være ude og heller ikke kan komme ud i dagstimerne når min mor er på arbejde, da min mor lukker kattelemmen. Ikke mere strint i huset har interesse!

  • #24   6. mar 2012 Har vi tænkt på tidligere (der kommer andre katte indi mellem, de er bare ikke irriterende og territorial som den her). Men min mors kat er desværre ikk chippet. også er der det med at den skal passe i døren. Men ja det er en god idé. Men ændrer bare ikke på at hun er bange for at være ude. Hun bliver lukket ud og mindre en 5 min efter er hun inde i en lynens hurtig fart.

    Skal lige sige katten er steriliseret.


  • #25   10. mar 2012 Tabika K: Ring nu til Kattens Værn og få oprettet en sag. Der er sikkert lidt ventetid pga de har flere sager. Og så sidder de sedler oppe imens. Jo længere tid I venter jo længere tid går der. Synd for din mors kat, synes jeg.

  • #26   11. mar 2012 Min mor har jo ringet til kattens værn! Hvor de åbenbart intet kunne gøre noget uden en tilladelse fra kommunen og det ville kommunen ikke have noget med at gøre.

    Så er det bare svært:( Ja det er nemlig synd for hende!


  • #27   11. mar 2012 Tabika K: Kommunen skal nok godkende, men de vil sikkert ikke betale!!! Så du ringer til KVs kontor, taler med dem og forklarer. Det er bare ikke altid kommunen ved hvad de taler om eller skal gøre. Men så kan KV hjælpe.

    Eller måske nemmere for dig at sende en mail til ia@kattens-vaern.dk, Ingeborg er sød dame på kontoret smiley


Kommentér på:
Fremmed kat

Annonce