Bider i smykker? :( {{forumTopicSubject}}
Min dejlige kat Tilde på knap 10 måneder, har en særlig trang - nemlig at bide i alle former for smykker (halskæder, øreringe, ringe, armbånd osv) hvilket er ved at være godt træls. Jeg fik hende da hun var 12 uger, og allerede der gjorde hun det (af hvad jeg kan huske). Jeg gjorde ikke meget i starten, da jeg tænkte at det ville gå væk, og at det nok bare var en "killinge-ting". Hun ved godt at hun ikke må, men alligevel 'sniger' hun sig altid op og ligger sig med hovedet liiiiige ved siden af smykkerne, som min kæreste og jeg har på, og begynder at bide i dem. Det er tydeligt, at hun nyder at gøre det, og det virker som om at hun har en trang til det, da hun kan ligge stille og roligt og er lige ved at sove, hvorefter hun så skynder sig op til et smykke, som vi har på og prøver på at bide i det. Samtidig slikker hun rigtig meget på vores hænder, og hvis hun kan komme til det også i øjenkrogen (selvom hun også ved at dette må hun ikke ;)). Troede det hele ville "gå over" jo ældre hun blev - men synes ikke at noget af det ændrer sig
Er der nogle der har prøvet noget lignende eller ved hvad det kan skyldes?
På forhånd tak
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Ved ikke hvad det kan skyldes andet end at de ser spændende ud når det er lige i mundfulds størrelse og glimter
mar 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 4
Men det er virkelig som om at hun har en trang til det, som om hun bare MÅ bide i smykkerne?
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Vores hunkilling er en MEGET bestemt dame, med tryk på DAME, så jeg siger til mig selv at det er derfor hehe - selvom jeg godt ved det nok ikke er det.
mar 2012
Det er en halskæde jeg har fået af min mor, som jeg aldrig tager af, som er det lækreste og nemmeste "offer" for hende, og ville have svært ved ikke at have den på. Men ja, ved ikke hvad der er at gøre ved sådan noget
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 552
mar 2012
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 552
Det kan jo også sagtens være, at fingre bare smager godt, og smykker er sjove at lege med. Men de er nu alligevel vigtigt at være opmærksom på ens kats adfærd:) Også selvom der sikkert ikke er noget galt.
mar 2012
Bider i smykker? :(