{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.979 visninger | Oprettet:

Motion til doven kat {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg ville høre om I havde nogle gode råd til hvordan jeg kan få lidt motion til min kat.

Hun er blevet utrolig doven inden for det sidste års tid. Hun tager sine tonse ture rundt engang imellem, men nu gider hun ikke lege særlig længe ad gangen og det foregår ikke så aktivt længere.

Vi bor i lejlighed og hun elsker at løbe ude på trapperne, så det får hun lov til, ved at løbe en af os i møde, når vi ikke kommer hjem samtidig.

Vi kan ikke rigtig få styr på hendes vægt. Hun er bestemt ikke fed, men hun har en lille hænge vom som hun fik for 1 års tid siden, da jeg kom til at give hende forkert foder. Lige nu får hun Hills vådfoder Light, der får hun en lille dåse om dagen og Sciens Plan weight reduction i tørfoder fra dyrlægen, men synes ikke hendes lille vom forsvinder. Og synes jeg tidligere lhar læst at vådfoder skulle hjælpe på vægten?

Er der nogle som har nogle gode råd, til hvordan jeg får hendes lille vom væk og får lidt motion i lille piverten igen?

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motion til doven kat
  • #2   7. mar 2012 Jeg bruger en laser pegepind. Den røde plet vil mine katte gøre alt for at fange! Bliver aldrig kedeligt for dem og de får masse af motion.
    Uden tvivl det bedste legetøj som de vil rende efter. Må ikke pege laserens lys i deres øjne.

    http://www.easytech.dk/shop/laser-pegepind-lux-4255p.html


  • #3   7. mar 2012 Hun er 7½ så hun er naturlig træt fordi hun er ved at være gammel. Men synes bare hun stadig burde gide at lege lidt smiley Laserpind og fjerpinde har altid været et hit, nu gider hun bare ikke så længe og det er ikke så "voldsomt" længere.

    Jeg har købt en masse nyt legetøj, men det siger hende ikke rigtig noget.


  • #7   7. mar 2012 Jaeh... her har jeg fundet et stykke legetøj til min dovne, tykke kat.... en lang tyk elastik. Den bliver af sikkerhedsmæssige årsager konfiskeret når jeg ikke er hjemme, men det er det eneste dder kan få pulsen op:-)

  • #10   7. mar 2012 Tak for inspiration til leg, vil prøve mig frem smiley
    Lotte: så tror jeg faktisk hun er som hun skal være smiley hun har bare lidt overskydende hud hængende på mavsen, men hvis det ikke kommer væk af at passe hendes foder indtag, så kan det være lige meget. Var bare bange for hun var blevet for tyk og så tænkte jeg motion og foder må under strengere kontrol smiley


  • #12   7. mar 2012 Men hvordan kan det være at den først er kommet nu? Er det bare med alderen?

  • #13   7. mar 2012 Ligesom vi mennesker bliver minde faste i kødet med alderen, så bliver katte det også. Så hun behøver bestemt ikke at være overvægtig fordi hun har lidt hængemave:)

    Hvis vægten er fin, så drop slankefoderet. Det er ikke ordentligt kattemad med alt det korn.

    Mht. aktivering, så kommer mine katte helt op at køre med denne her: http://www.zooplus.dk/feedback/shop/kat/kattelegetoej/drillepind/med_fjer/182742
    Og så legetøj med baldrian. Det er især hunkatten helt syg med. Hun kan ligge og tæske løs på det i lang tid, hvorefter hun ligger og savler og er meget salig:p


  • #14   8. mar 2012 Heheh ja fik købt en baldrian pude til hende og hun var helt vild i næsten en time! Den lugter bare så voldsomt smiley

    Den fjer var min gamle kat også helt syg med, han kunne tumle med den i flere timer og gik rundt med den i munden smiley Lille pivert er ikke så interesseret i den i længere tid ad gangen...

    Så bliver slanke fodret droppet når hun har spist det op og så vender hun tilbage til almindelig foder.

    Mange tak for hjælpen smiley


  • #16   8. mar 2012 Tippet med baldrianlegetøjet er at tage det fra dem, og så give dem det igen efter et par dage. Ellers er det åbenbart ikke lige så sjovt. Jeg plejer at putte det i en plastikpose, så jeg slipper for lugten, mens kattene ikke bruger det - for ja, det stinker:p

Kommentér på:
Motion til doven kat

Annonce