Fordele og ulemper ved Maine Coon Fordele og ulemper ved Maine Coon
Vi står i den triste situation, at vores elskede kat på 10 mdr er løbet hjemmefra og endnu efter 7 døgn endnu ikke vendt tilbage.
Derfor er vi så småt begyndt at overveje hvilken kat vi skal have næste gang.
Jeg synes at Maine Coon katte er meget smukke, men har brug for at høre hvad i har af fordele og ulemper ved at have en en MCO.
Jeg har blandt andet hørt om noget der hedder "fedthale" og det afskrækker mig en del. Vi ønsker dog kun en hunkat.
Fortæl om jeres oplevelser og gør os klogere på vores valg.
Vi har to børn på 3 og 7 og en stor dejlig have, så vores kat liver både en inde/ude kat.
Tak på forhånd!
Rebecca
jun 2008
Følger: 25 Følgere: 14 Katte: 10 Emner: 122 Svar: 478
Har i efterlyst katten? Er den neutraliseret?
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 16 Katte: 1 Emner: 3 Svar: 7
Vi giver på ingen måde fortabt, vi fortsætter med at lede, og hvis vi finder hende, eller hun kommer af sig selv, er der SELVFØLGELIG altid plads til hende :o)
Kh. Rebecca
jun 2011
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 41 Svar: 831
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Jeg har selv en MCO, men jeg må indrømme at jeg synes det er en dårlig ide, at vælge race ud fra udseende alene. For mig er det meget vigtigt at man vælger en race, der passer til den hverdag familien har.
Når dette så er sagt, så vil jeg kraftigt anbefale dig at købe MCO ved en reg. opdrætter, der tester sine forældredyr for de arvelige sygdomme der desværre findes i racen, hvis dit/jeres valg stadig er MCO.
Men når alt kommer til alt, så er 7 dage ikke længe at være væk for en kat, især ikke når man snakker en kat, der ikke er neutraliseret. Giv det længere tid, og så skal du se at du sikkert får din kat hjem, drægtig.
aug 2011
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 6 Svar: 5
De spiser lidt mere i foder, og vil råde til kvalitets foder pga deres tænder osv.
Alt i alt er der udgifter som der er hos alle dyr, men de kan have nogle hjerte sygdomme (min egen dyrelæge har lige fortalt mig om dem i dag samt tildens til tandsten.
apr 2007
Følger: 24 Følgere: 23 Katte: 7 Emner: 56 Svar: 202
men bagsiden af medajen og er racen kendt for er at de leger med vand som kan føre til en del svineri og ikke mindst så de gode til at skubbe ting og rive det ned med poterne og de gør det med vilje de fleste tilfælde og især vis der er nået som ikk passer dem
sep 2011
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 21 Svar: 751
sep 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 10 Emner: 44 Svar: 591
En test er ingen garanti for, at katten ikke bliver syg.
Frem for kun at sætte sin lid til tests vil jeg anbefale at købe en maine coon hos en registeret opdrætter, der kender baglandet på sine katte. Tests er "nice to have" - viden/erfaring er "need to have".
Endelig er maine coon generelt en sund og stærk naturkat. Jeg vil våge den påstand, at der findes arvlige sygdomme for alle racer, hvorfor udtrykket "arvlige sygdomme der desværre findes i racen" efter min mening giver et ufair billede af virkeligheden, og får maine coon racen til at fremstå som en syg race.
dec 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 10
Som Susan skriver kan man ikke bare sætte en kat i en en "box" og sige at sådan er den.. Man er i høj grad også selv med til at forme sin kat - mener jeg
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Jeg har fx ikke selv små børn og derfor låner jeg nogle rundt omkring, for at mine killinger også prøver den lidt hårdere behandling, små størrelser kan give, og lære at det ikke er farligt.
Fordele og ulemper ved Maine Coon