{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
885 visninger | Oprettet:

Udstilling {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Jeg er på udkig efter en lege kammerat til vores dejlige Zultan, og jeg har gået og overvejet at få en racekat som man kan komme på udstilling med, dette er ikke noget jeg har erfaring med, har i mange år været noget jeg godt har kunne tænke mig, men bare ikke fået realiseret smiley
Er der nogen der har erfaring med dette og kunne fortælle mig om det, f.eks. hvordan man starter, hvordan man gør og hvad man skal være opmærksom på?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udstilling
  • #1   15. mar 2012 Du kan læse en masse masse om det og hvad der kræves inden på Felis Danica's hjemmeside.
    Hvis du gider kan du tage til en udst. som publikum og glo kan du få noget igennem der, men hvis du er ligesom mig læser du bare al hvad du kan finde om det, og spørge herinde derefter, og så bare springe ud i det ;P


  • #2   15. mar 2012 Du starter med at finde ud hvilken slags kat du synes om, gerne flere racer, og så læser eller spørg du om de forskellige racer,

    Og Thilde skrive kik forbi en udstilling og kik katte, og tale med ejerende


  • #3   15. mar 2012 Kom til vild med dyr messe og kik.. og er sikker på at dem med kat gerne besvare spørgsmål.. smiley inkl mig selv... :))))


  • #4   15. mar 2012 Ja hvis du kommer om lørdagen til Fredericia udstillingen er jeg der i hvert fald og vil gerne vise frem og fortælle smiley
    Alle racer er velkomne begge dage (sådan er det ikke altid), så der er massere af racer at kigge på og se den måde, de bliver bedømt på og holdt frem på smiley
    Det er fx meget forskelligt om det er en Norsk skovkat eller en Hellig Birma smiley


  • #5   15. mar 2012 Først skal du vælge nogle racer som tiltaler dig og så henvender du dig enten til opdrættere af disse racer eller tager på udstilling og snakker med dem der. Det er en god ide at besøge forskellige opdrættere af samme race, da der kan være stor forskel og det er vigtigt at man finder en opdrætter man har tillid til. På den måde oplever du racen i dens vante omgivelser og ser hvordan den er i virkeligheden og i flere aldre. Man kan læse sig til meget, hvilket også er vigtigt, men jeg synes det er lige så vigtigt at man også oplever det i virkeligheden, da mange katte ikke altid er som beskrevet i standarden. Lad være med at vælge en race alene pga pelslængde og øjenfarve, vælg en race, som passer til dig og din hverdag.

  • #6   15. mar 2012 ja det kunne nok være en rigtig god ide og tage med til udstillingerne og observere smiley jeg er helt vil med siameseren, synes det er en rigtig rigtig fin kat smiley
    det betyder vel ikke noget at katten er Neutraliseret hvis den skal på udstilling, for har ikke de store planer om at avle inden for de næste mange år smiley


  • #7   15. mar 2012 jeg har søskenderacer til siameseren (balineser og orientalsk langhår) og de er ikke særlig sjove at opdrætte så jeg synes du lyder meget fornuftig.

    Det gør INTET at de er neutraliseret. Det kan faktisk gøre at der er mindre konkurrence ved lige nøjagtig siameseren og dens søskende racer.

    Du skal nemlig konkurrere med de andre som har samme køn og også er neutraliseret (der er flest fertile på udstillinger)

    Men skriv bare hvis du du vil høre hvordan det er at udstille racen eller har spørgsmål til den


  • #8   15. mar 2012 Du kan sagtens udstille kastrater - det gør jeg smiley Så konkurrerer de bare mod kastrater kun.

  • #9   15. mar 2012 Jeg kan se at du har Maine Coon, så gætter mig til at det er den race du er faldet for ? Men ja, eller tag enden på besøg hos nogle opdrætter og oplev kattene i deres hjem. Eller tag på en udstilling og se de forskellige racer og få nogle gode snak. Alle os opdrætter vil typisk altid gerne hjælpe med at svare på spørgsmål og hjælpe med at finde rette kat smiley
    Hvis du har spørgsmål, så er du meget velkommen til at ringe eller skrive, så hjælper jeg gerne det jeg kan. Ved selv hvor svært det kan være at være ny.

    Mvh Karina.


  • #10   15. mar 2012 Hov så først din nyeste kommentar nu, ups. Men ja så det jo med at prøve at tag kontakt til et par siamesere opdrætter og se kattene om den er den rigtige race der passer til dig. Og ja tag på udstilling.
    Og du kan godt udstille neutraliseret missetatte smiley Det er altid hyggeligt på en udstilling, om det er en kælekat eller neutraliseret smiley


  • #11   20. mar 2012 Hejsa
    Jeg har nu fået mig en rigtig, rigtig fin lille siameser pige, jeg er så lykkelig ;0) hun er bare den fineste lille pige.
    Hun må desværre ikke bruges til udstilling da hun har en hvid tå, men det okay jeg starter med, som i siger, at ta til udstillinger og opservere og lærer og så kan jeg engang i fremtiden få mig en lille udstillings kat, det vigtigste lige nu er at Zultan har fået sig en lille veninde som han er MEGET begejstret for haha smiley

    Men nu kommer så et spørgsmål mere. hun er en lille, meget forsigtig pige som kræver noget arb. før tilliden er der.
    vi har haft hende 3 dage nu.
    hun Miaver rigtig meget og gennemtrængende hele natten, det er virkelig frustrerende for hun lyder dybt ulykkelig og går rundt som om hun mangler et eller andet, jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad det er, for det ene øjeblik går hun rundt og er ulykkelig, men det næste leger hun med Zultan, og så netop som man tror hun er stoppet, ja så starter hun igen :S

    Er der nogen af jer der kender til dette? er det normalt at de beklager sig/snakker SÅ meget?
    bliver helt ulykkelig over at jeg ikke kan finde ud af hvad det er hun vil have.


  • #12   20. mar 2012 Har ikke hørt mijauwet, men kan da godt være hun beklager sig lidt og kalder på mor. Hvor gammel er hun?

    Har du anskaffet dig en siameser killing, uden at vide lige netop <b>hvor</b> meget den race knevre? Og hvor højt.
    Og når du siger, der skal arbejdes på tilliden - er det så fordi du mener at hun er sky for jer? For det burde en killing i den rette alder altså ikke være. Ikke for mennesker.


  • #13   20. mar 2012 Ved godt hvor meget siamesere snakker, men om natten så Jamrer hun og hun lyder DYBT ulykkelig, så blir helt nervøs for om der er noget galt. Men der er intet her om dagen og det går helt sikkert også bedre nu smiley
    Ja hun er ret sky over for os, det er gået meget bedre idag, men man skal ikke bevæge sig for hurtigt for så gemmer hun sig.
    Jeg kan heller ikke rigtig få hende til at spise hendes tørkost, hun har spist meget lidt af det og det var kun det jeg gav hende i hånden og ellers tog hun det og "suttede" på det og spyttede det så ud igen, jeg delte også en godbid mellem hende og Zultan (de der bløde stænger) og dem ville hun heller ikke rigtig tygge, hun gjorde det kun fordi jeg blev ved og vise hende det stykke hun spyttede ud!
    Kan de godt have problemer med at tygge, for indtil videre har hun kun spist af det vådkost hun har fået, men jeg fik af vide at hun var vant til at få både våd og RC-tørkost.
    Hun er fra d. 6/11-11


  • #14   20. mar 2012 Hun kalder nok på sin mor og resten af hendes flok..Hun savner dem, det tit til udtryk om natten.. Det skal nok blive bedre.

    Tag og kik hende i munden, får at se om der er noget galt der inde..

    du kan bløde tør foderet op med kogt vand og lad det køle af..


  • #15   20. mar 2012 det var også det jeg tænkte har bare aldrig opledet ved så ekstremt ved en killing før, så bliver helt nervøs smiley
    jeg kan ikke se noget i hendes mund.
    synesd bare det er mærkeligt når nu opdrætteren siger at hun spiser tørkost.


  • #16   20. mar 2012 *synes


Kommentér på:
Udstilling

Annonce