{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.314 visninger | Oprettet:

min kat klør sig til blods:( {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig.. Jeg har to små hunmisser på godt 3 og 2 1/2 år. Den yngste og mindste (vejer kun 1,2 kg) er begyndt at klø sig til blods. Hun har ikke lopper eller lus, da det er indekatte og de får begge jævnligt behandling. ( og jeg kæmmer dem også tit) Hun klør sig kun ved ørene og et bestemt sted i nakken hvor hun har flået alt pelsen af.. der ligner lidt pigment pletter blandet med rifter.. og hun kommer med sådan et underligt skrig når hun klør sig.. har lidt på fornemmelsen at det er fodret (royal kanin) da det har stået på siden vi skiftede til det.. har så skiftet til noget allergivenligt, men hun klør sig stadig helt ekstremt.. ( Gør den anden kat iøvrigt ikke) Jeg begynder at blive meget bekymret fordi at hun er sådan en lille skrøbelig mis.. har haft hende til dyrelægen og han sagde at det bare var skæl og der intet er at gøre ved det?? Men jeg kan altså ikke holde ud at se hende blive mere og mere skaldet underlige steder.. skal lige siges at hun vejede 53 gram da hun blev født og har aldrig fået mad hos sin mor. Hun er en mis der har overlevet ved et mirakel som er blevet håndfodret hele sin killing tid. er der nogen der har oplevet lignende og har nogle gode forslag??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min kat klør sig til blods:(
  • #1   9. apr 2012 Prøv at få hende undersøgt for øremider. Hvis det er det, skal det behandles straks. Det er meget smitsomt.

  • #2   9. apr 2012 hvordan behandles det og hvordan kan man se om det er øremider??

  • #3   9. apr 2012 Den kan jo godt have allergi. Allergivenligt mad - hvilket?
    Du skal forbi dyrlægen for at få klarlagt hvad det er. Det er ikke sikkert at det er et bette skrog, hvis jeg må udtrykke mig på jysk, det kan være noget ganske uskyldigt.
    Min søsters kat er blevet opflasket fra hun kun var 10 dage gammel - og nu fylder hun 12 og har ikke haft en sygedag:)


  • #4   9. apr 2012 Er det foderallergi har flere haft god erfaring med James Wellbeloved med LAM.

    Især kylling, men også fisk kan være synderen - der er næsten kylling i alt foder


  • #5   9. apr 2012 det hedder happy Cat.. noget med sensitive cats. De er helt pjattet med det:) det andet de har fået i et år hedder royal canin sterillised 37.


  • #6   9. apr 2012 Er kløen startet efter foderskiftet ?

  • #9   9. apr 2012 Som Lotte er inde på, så skal du til dyrlægen, det kan være mange ting og katten er tydeligvis meget generet af det. I forhold til foder, kan katte ligesom mennesker pludseligt få allergi også selv om det er noget den er vant til at spise. Der kan endda være tilsat noget nyt i foderet, fx et andet farvestof.
    Men til dyrlægen med den, så han/hun kan tjekke hvad det er.


  • #10   10. apr 2012 min første tanke er øremider...men ville nok også prøve en anden dyrlæge som kan stille en ordentlig diagnose smiley

    hvis det er øremider klør det MEGET, og er meget ubehageligt for katten (hvilket man jo godt forstår). Katte med øremider kan have en del sort skidt i ørerne/ andere har ingen symtpomer.
    Mine to misser havde det for et par år siden. Min hankat begyndte at klø sine ører til blods og det så nærmest ud somom han havde føet en masse støv/skidt i øreren så sorte var de, og dyrlægen kunne hurtigt stille en diagnose, så vi fik sådan noget til at dryppe i ørerne en 2-3gange og derefter var det så godt som væk. Min hunkat havde også øremider, men hun havde absolut ingen symptomer som hankatten smiley

    Håber du finder ud af hvad det er smiley


  • #11   10. apr 2012 jeg tror det er øremider, men tager bare til en anden dyrelæge:) tak for hjælpen..


Kommentér på:
min kat klør sig til blods:(

Annonce