{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.041 visninger | Oprettet:

Beholde, Aflive, Sælge ? {{forumTopicSubject}}

Beklager men har virkelig brug for at råd.

Jeg har to dejlige han katte som er de bedste venner en norsk skovkat og en hellig birma, jeg er så meget i tvivl om hvad jeg skal, det norske har jeg haft siden han var 15 uger og birmaen har jeg haft siden han var 2 år og vi er hans 4 hjem og derfor er jeg så meget i tvivl om hvad pokker jeg skal gøre.

lidt baggrunds viden, vores store datter ADHD som er en prøvelse i sig selv og efter vi har fået lillebror er det ikke blevet nemmer både med hende men også med ham vi har kæmpet med at få ham til at spise og vokse siden han var 4 mdr er nu 18 mdr, og kæmper stadig har bla været indlagt.

Vi slås også en del med kommune skole mm.
har valgt ikke at skrive for meget om familie da jeg ikke ønsker manden og familie læser det.

Jeg synes jeg har mere end rigeligt at slå med og synes slet slet ikke jeg giver mine dejlige drenge den opmærksomhed som de fortjener så derfor er jeg så meget i tvivl om hvad pokker jeg skal gøre, havde ellers svoret at jeg ville være birmaens sidste hjem men han trives bare så godt trods flytninger og ville være ked hvis de to drenge skulle skilles ad. Derfor overvejer jeg også om jeg skal aflive dem så han netop ikke skal videre men synes også det synd da de er friske og trives, men samtidig vil jeg heller ikke af med dem
Hvad synes i jeg skal gøre er så meget i tvivl.?

Mange hilsner en hårdprøvet Karina




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Beholde, Aflive, Sælge ?
  • #2   18. apr 2012 Det er trist at skulle stå i sådan en situation, specielt når man er så knyttet til sine katte. Men du må gøre hvad du føler er bedst for dem.
    Personligt ville jeg hellere give dem videre, og vide at de stadig er i live, fremfor at slutte deres liv p.g.a problemer i privatlivet.
    Det er fornuftigt at du har gjort dig tanker om at de ikke får nok opmærksomhed, og at du vælger at give din opmærksomhed 100% til din familie som har brug for dig nu.
    Men er sikker på at det ville være bedst at finde et hjem til dem, hvor de stadig kan være sammen.

    Håber du finder en løsning, og held og lykke. :-))


  • #3   18. apr 2012 Du skriver at de trives og har det godt sammen, så jeg tænkte om du måske ikke bare skulle acceptere at du ikke har så meget tid til at nusse om dem lige nu, men at de har hinanden og at dette kun er en periode? Så længe de får mad, ren bakke og har selskab i hinanden, så ville jeg nok beholde dem - det er jo en større omvæltning for dem at skulle i nyt hjem og forholde sig til nye mennesker. Måske alt ser anderledes ud om et halvt år og så er det da synd at have fået dem aflivet eller solgt dem. Selvfølgelig, hvis du vurdere at du nok aldrig får tid til at snakke eller lege med dem igen, ja så find et nyt hjem til dem, men er det en periode, så behold dem da, de kender jo jer og deres hjem og mon så ikke de er fint tilfredse.

  • #5   18. apr 2012 .. Og jeg læser det som om det mere er kæl og nus der mangler og det er med det udgangspunkt jeg svarer. Men håber da trådstarter kommer med en kommentar på de svar hun har fået.

  • #6   18. apr 2012 Hej Alle

    Mange tak for svar. Nej mine drenge mangler hverken mad eller ren bakke men må indrømme jeg ikke får kikket i bakken hverdag selv om jeg gerne ville.

    Jeg synes stadig det meget svært hvad jeg skal, for ville nyde hvis jeg kunne have dem for altid men har ingen ide om hvor længe endnu jeg har div kampe og det kun er mdr eller måske år, som jeg bestemt ikke håber.

    Jeg vil helt sikkert tænke over hva i har skrevet til mig og mange tak.


  • #8   18. apr 2012 Lige pt. har du / I det jo rigtigt svært, ingen tvivl om det.
    Jeg synes bare at der er 2 ting du skal have i baghovedet, nemlig at du ikke "mishandler" (undskyld udtrykket, men jeg véd ikke lige hvordan jeg skal formulere mig) dine katte. De har hinandens selskab og det er guld værd. Det er især guld værd i en travl hverdag.
    Det andet er, at du skriver at du har en datter med ADHD. Det er jo ikke smart at ændre for meget i hverdagen for sådan en pige.
    Jeg kan fortælle dig, at én af mine afdøde katte, kom fra et hjem med en teenagedatter med ADHD og hun havde efter sigende diverse billeder hængende af Tarzan og spurgte meget efter ham. Hendes Mor havde sagt at den var død og ville derfor ikke have ham tilbage. Derfor skal du lige "greje" hvordan din datter vil reagere inden du gør noget.
    Hvis kattene får lov til at hygge i sofaen om aftenen og I er rimeligt meget hjemme, så tror jeg ikke at de lider nogen nød. Kommer de ud?


  • #9   19. apr 2012 Ved hvad du mener med mishandler og det netop ikke der jeg ønsker at ende med at komme ud.
    Vi har allerede måtte gå af med vores hund fordi hun ikke kunne behandle hende pænt og tog ikke advarslerne alvorlige så hunden begyndte at knurre og vise tænder over for lille søster da hun begyndte at kravle rundt.
    Min datter har heller ingen kontakt med sin far så hun har det ikke nemt så kan godt se det kunne være et problem hvis de også skulle flytte men samtidig respektere hun dem ikke det er dog ikke så slemt mere fordi vi er efter hende hele tiden men det heller ikke sjovt.
    Jeg går pt hjemme da jeg er sygemeldt på ubestemt tid så der er nogen her hjemme stort set hele døgnet og de får lov at komme ud, desværre er der en i nabolaget der ikke sørger for dyrlæge behandlinger til sine katte og de vil gerne med ind i huset hvis de kommer til det og skider i vores have som vores egne så også gør for at beskytte teretorium. har prøvet at holde dem inde det går bare ikke da det var meningen de skulle være inde katte.
    ja der er mange ting også derfor jeg ikke vil skrive alt ud offentligt og så gør det mig også bare ekstra sårbar.


Kommentér på:
Beholde, Aflive, Sælge ?

Annonce