{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.717 visninger | Oprettet:

Jeg vil gerne renses for beskyldninge. {{forumTopicSubject}}

For et stykke tid siden blev der oprettet en tråd om mig, og at jeg havde solgt syge katte med giardia.
Den dag lå jeg i sengen med influenza og kunne ikke svare.
Det kan jeg derimod nu, og ja jeg er vred.
Jeg blev beskyldt for, at sælge en kat for nu ca 4 år siden der skulle være død af en hjertefejl. Jeg blev ringet op at hende der købte den, og hun sagde hun havde obduktionsrapport. Jeg har ikke set den og katten er stadig her og er ikke opført som død?
Nå men da vi talte vældig godt sammen (troede jeg), syntes jeg da det var forfærdeligt, og spurgte om vedkommende ville have en ny killing, men at den jo havde samme gener, hvis det var det, der var galt. Jo det ville hun meget gerne, for det var en kat hun havde givet til sin svigermor og hun var meget ked af det. Mit hjerte løb over, og hvor var det synd. Mine katte var dog ikke syge og levede i bedste velgående, men jeg troede da på det, når hendes dyrlæge havde sagt det...
Inden da fik jeg billeder af en lækker stor dreng der vejede ca 10 kg, og som hun fortalte var far til flere kuld.
Så hentede hun den gratis killing og faldte for 2 halvvoksne katte jeg havde, og som jeg pga rygskade ikke havde samme overskud til mere. Dem fik hun også lov til, at købe. Det var sunde og raske katte med normal afføring.
2 uger efter ringer hun og fortæller de har diarre, jeg fortæller at det forstår jeg ikke, for det har de aldrig haft her? Hun får tilbuddet om, at jeg kan tage dem tilbage, men afviser og vil gå til dyrlægen med dem. Senere fortæller hun at de har giardia, det var slemt (vi taler stadig meget pænt sammen og har gjort det hele vejen. Jeg syntes hun er rigtig sød). Hun vil stadig beholde dem, og de kommer på medicin.
Jeg får taget en aff. prøve fra mine katte for en sikkerheds skyld, for igen siger hendes dyrlæge det kommer herfra (kald mig bare naiv og godtroende). Mine katte bliver testet fri for giardia, og de har heller ikke fået behandling for det på noget tidspunkt.
Der går 8 mdr. hun fortæller så glad på sms at nu er den voksne hunkat drægtig og det er spændende. Jeg ønsker tillykke og spørger om de så kom af med det giardia. Nej det var de stadig ikke. Jeg fortæller at man avler ikke på syge dyr.
Der går yderligere nogle uger, og så kommer de meget grimme smsér fra hendes kæreste, at nu syntes han jeg skal betale til deres dyrlægeregn. Eh hvad skal jeg? Jeg har stadig ikke giardia, altså kommer det ikke fra mig, og der er nu gået 8 mdr.
Så kommer der trusler, at hvis jeg ikke betaler dem 10.000 kr vil de advare folk om at købe kat ved mig...
Det kan jeg intet gøre ved, for jeg har stadig ikke solgt syge katte.
Så er det, at de laver tråden om "denne forfærdelige avler" : mig.
Jeg tager endnu engang ned til dyrlægen med en aff. prøve og får igen afvide at de har IKKE giardia og der er heller ikke andre bakterier.
Nu er jeg ved at finde ud af, at jeg er et godtroende fjols.
Jeg er glad for at mine katte ikke har det ja. Men jeg er så´ked af at have solgt og givet dem gratis katte, som nu åbenbart er så syge at de overvejer, at aflive dem. Gid jeg havde fundet andre gode hjem til dem, så de ikke var blevet syge.
Tak fordi I tog jer tid til, at læse min version af historien.
-Og pas på hvem I sælger til, det kan hurtigt blive meget grimt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg vil gerne renses for beskyldninge.
  • #1   10. nov 2009 Hvor er jeg glad for du kan tage til genmæle nu Lotte og jeg forstår godt du blev vred over den tråd...
    Havde du haft Gardia så skulle jeg dælme også have haft det her hvis det har stået på i den periode .. Jeg har 3 katte fra dig som er købt på forskellige tidspunkter og IKKE en af dem fejler en dyt .
    Og du burde melde den fyr for trusler , det fortjener de


  • #2   10. nov 2009 jeg har godt nok ikke set den tråd de har lavet om dig Lotte, men det lyder da som om at de er nogen, der ikke helt har hjertet på rette sted, hverken til dyr eller mennesker.
    Jeg synes at det er rigtig flot gjort af dig at du tager til dyrlæge to gange for at få tjekket deres afføring for evt sygdomme...Så må de da kunne se at det ikke kom fra dig af.
    Synes at du har gjort alt det rigtige du kan gøre. Og jeg har bestemt ikke indtrykket af at du på nogen som helst måder vil nogen noget ondt, hverken dyr eller mennesker.


  • #3   10. nov 2009 Tak skal I have. Nej jeg tror faktisk på det bedste i mennesker til de viser det modsatte, og ja ved godt jeg er for godtroende.
    Nej faktisk var det jeg blev udsat for direkte penge afpresning, især hvis jeg ikke har det sort på hvidt at de ikke havde/har giardia, men det har jeg.
    Fakta er at de har kostet mig 1600 kr uden grund + en gratis killing, men det værste er dog, at mine katte, som jeg troede ville få et godt liv, skulle være meget syge, det er jeg faktisk mest ked af:(


  • #4   10. nov 2009 Jeg husker godt den tråd - den var grim. Især fordi den var så gennemskuelig, især når man ved hvad Giardia er og hvordan den opfører sig.

    Den dårlige mave ville de have haft fra det sekund de gik ud af transportkassen.





  • #5   10. nov 2009 Det er da utroligt hvad man skal finde sig i.
    Ja så kostede det dig en killing og 2 gange dyrlæge at være "naiv" og godtroende, hmm gad vide om de vil dække dine dyrlæge regninger som jo kom pga af deres beskyldninger, vil de nok ikke.
    Lotte du har handlet flot og gjort hvad mange andre også ville have gjort, men ja man bliver sku tit skuffet over folk man troede der var "venner", desværre.
    Håber da at de vil svare og sende en officiel undskyldning her på denne tråd, da den tråd de havde startet ikke var særlig pæn.
    Kram herfra og håber beskyldningerne stopper.


  • #6   10. nov 2009 Hej Lotte

    ØV....folk kan være nogle ganske ubehagelige mennesker, når de føler sig presset - og dette sted her, som kattegalleri, kan folk hurtig blive bekræftet i deres ubehagelige tanker om deres medmennsker. I dette tilfælde dig

    Jeg kender ikke sagen, og nu hører jeg den fra dig af.
    Du har valgt at opdrætte "huskatte pr diff. i opdrætterverden". Så vidt jeg kan se, har du ikke stamnavn, hjemmeside mv. Det gør at din køber ikke umiddelbart jf. købelovens bestemmelser har krav på erstatning.

    Personlig bryder jeg mig ikke om folk, som truer andre - og jeg vil bede dem gå rettens vej, hvis de yderlig skal tale med dig - med mindre de kan holde en god tone. Det er barsk at måtte sige det til folk, men det får ofte folk til at tænke over deres handlinger

    Hilsen Heidi



  • #7   10. nov 2009 Lotte,jeg håber der er mange der har det ligesom mig, og ikke hoppe med på den bølge...

    Som Lis skriver, de ville have haft dårlig mave fra dag 1 hvis det skulle komme fra dig


  • #8   10. nov 2009 Tak Kaj og Tina.
    Lis ja jeg vidste selv for lidt om giardia, derfor var jeg netop naiv og troede blindt på det de sagde deres dyrlæge sagde.
    Har senere læst rigtig meget om det, og ja de var netop blevet syge hvis det kom herfra, med det samme.
    Pga min uvidenhed, da det var en sygdom jeg ikke selv havde haft (mit held ja måske, men jeg har nu altid mine katte i karantæne når de kommer), så de kunne bilde mig hvad som helst ind, og jeg har brugt meget tid på, at tale med hende om det jeg vidste noget om, og foreslog dyrlæge, når jeg ikke vidste noget om det.
    Men jeg er blevet klar over, at dette enten er uvidende mennesker eller med en uvidende dyrlæge, eller mennesker der virkelig bare platter folk for penge. Jeg ved stadig ikke hvad jeg skal tro af det, og et sted er det ligemeget, for ville kun ønske de aldrig havde købt/fået katte fra mig.
    Jeg tror at jeg denne gang ikke er udsat for det samme, for bla Tina er en kanon sød pige, som jeg er ret sikker på ved noget om katte.
    Jeg får stadig billeder fra killingekøbere af mine katte, og hvor er jeg glad for det. Jeg elsker at se dem vokse op og trives.


  • #9   10. nov 2009 Tak til con meo og Hanne også. Dejligt at høre fra folk med yderligere viden.
    Jeg bad ham netop i en sms at kontakte en advokat. Andet kunne jeg ikke gøre, medmindre jeg ville melde ham for pengeafpresning.
    Nej de havde ikke krav på erstatning det ved jeg, men da jeg er et ærligt menneske forærede jeg dem aligevel en killing. Dette var ikke engang nok...
    Nu er det sådan at på fredag bliver de sidste af mine katte neutraliseret, og så skal jeg have fundet stamnavn og det hele, pyh.. der får jeg brug for hjælp, kan ikke engang finde på et stamnavn.
    Jeg har intet imod at være underlagt regler og love, for jeg har selv forsøgt at efterleve dem, som ikke reg opdrætter.


  • #10   10. nov 2009 De er velfortjente Tina og du ved du altid kan ringe til mig:)
    Jeg forsøgte netop flere gange at købe kattene tilbage, men det ville de ikke, og sikkert fordi de først fik killinger på den første de købte og dernæst på den sidste, der ovenikøbet skulle være så syg, at de overvejede aflivning.
    Der var mange løgne i den tråd og mange sandheder der ikke blev sagt... desværre.


  • #11   10. nov 2009 Hej Lotte J

    du ER en sjælden race. Dit nuværende opdræt ved af mange racekatteopdrættere kaldes for et "BYB'er" opdræt - det behøver ikke være dårligt, og det beviser du, som du skriver.

    jeg tager VIRKELIG hatten af for dig, at du vælger at neutralisere dine katte, som er uægte. Og starter på ny - dyb dyb respekt. Og ja du viser nemlig stor repekt for dine medmennesker ved allerede nu, at give dem mere end de har krav på. Husk at føre den videre over i din nye verden i racekatteopdrættet.

    STAMNAVN: jeg ved at flere af os meget gerne hjælper dig med et smukt navn til dine kommende ægte killinger.

    Start evt en tråd herinde, og så skal vi nok bombardere dig med forslag

    Hilsen Heidi



  • #12   10. nov 2009 Lotte. hvor har Heidi og Heidi dog ret..
    Jeg har også dyb respekt for dig..

    jep opret en tråd og vi skal hjælpe dig


  • #13   10. nov 2009 Con meo, ja man er vel den man er, som menneske og det ændrer sig jo ikke om man er reg eller ikke reg. Kan jo ikke fordrage ordet BYBér:))
    Selvfølgelig skal mine katte neutraliseres, man kan jo ikke starte reg opdræt op og sælge u. stamtavler ved siden af, så meget ved jeg da:)
    Tak for rosen:)
    Og et stort tak til dig Heidi fordi du har så stor tillid til mig, at jeg nu har mulighed for, at blive reg opdrætter:)
    Men ja i den anden tråd satsede jeg også på at folk med viden netop kom ind i den og kunne fortælle hvordan tingene faktisk hang sammen.
    Det var et mareridt helt sikkert og især når man lå med influenza og ikke engang kunne tage til genmæle:(
    Skal nok oprette en tråd med hjælp til stamnavn:) Glæder mig.


  • #14   10. nov 2009 hvor er det uretfærdigt af hende!!!

    for mig lyder det til du har været alt for god ved hende. kan ik forstå hvordan hun kan være bekendt at forlange at du skal betale deres dyrlæge regning!!!

    det skal du ik. hvis de sviner dig... ja så er det bare ærgeligt... men folk må da os ha en dømmekraft selv.

    håber ik du får mere bøvl med hende


  • #15   10. nov 2009 Lotte, lige et spørgsmål:

    Har du ikke SELV på et tidspunkt kontaktet købers dyrlæge og også bedt om dokumentation (journaludskrift) på de påståede sygdomme?
    Det havde jeg da gjort - endda ret hurtigt!

    Disse dyrlægeudtalelser kán jo være fri fantasi fra købers side.

    Held og lykke fremover!


  • #16   10. nov 2009 Det var da en rigtig kedelig situation at stå i smiley
    Hold op nogle tarvelig mennesker!
    Tager ski hatten af for at du gjorde så meget for dem....


  • #17   10. nov 2009 Nogle der har et link til den tidligere tråd?
    Lotte: suk..Det var dog trist...
    der er ofte en ringe tone her inde, men så snart en tråd er myndet på en speciel person, eller værre-et opdræt på falsk grundlag, er det totalt bandlyst..
    Synes din historie er trist, og synes næsten du skulle melde hende til administratorne så de er opmærksomme på hende, og kan fryse hende ud...


  • #18   10. nov 2009 Flyttes en akt med Giardia til nyt hjem - så vil de have tynd **** fra før den går ud af kassen. Stress - og det er det at flytte i nyt hjem - det skal nok få gang i Giardiaen og afføringen.

    Det er sandelig ikke så venlig at vente hverken en uge eller to.

    Derfor holder den historie ikke vand!


  • #19   10. nov 2009 Jeg har godt nok ikke læst tråden, men kan godt forstå du tager til genmæle.

    Det er så ærgeligt at man i den grad kan tage fejl at sine killingekøber og at de oven i købet udnytter ens godt tiltro til andre.

    Jeg tager hatten af for dig.


  • #20   10. nov 2009 lotte

    hvor er det bare godt du står frem
    jeg så oz den tråd og den var ikk pæn tværtimod

    du gør alt for dine dyr og det ved alle
    du er en kvinde med hjertet det rette sted
    knuus


  • #21   10. nov 2009 Tak skal I have.
    Nej skrev en pb til vedkommende, og fik en morsom... kommentar om hvorfor jeg dog gad give 800 kr for en møddings prøve.
    Vedkommende er totalt kold og udenfor rækkevidde.
    Ja jeg har været langt mere rar end jeg nogensinde burde have været... Tænk at blive bondefanget på den måde,, for at tiltuske sig en gratis kat, man kan avle på:((
    Mega, nej desværre så var hun "så sød" i tlf og bad om hjælp, at jeg vitterlig troede på hende, så nej bad aldrig om nogle papirer fra dyrlægen. Virkelig dumt!!
    For med vedkommendes udtalelse med at om jeg gav så meget for en mødding prøve, ja så har de næppe været ved dyrlægen eller aldrig fået det bekræftiget hvad de fejler. Derfor er de heller ikke raske, hvis det så passer? For man avler vel ikke på en syg kat eller?
    Ok til jer andre, som er sluppet udenom disse skarpe kløer fra den person, så bed om papirer / beviser fra dyrlægen hvis det skulle ske for jer.
    Jeg har mistet 4 katte til denne person, og jeg håber aldrig det vil ske for jer:(


  • #22   10. nov 2009 Lilje ja der kommer en del ting med, men det er svært at lave en god kontrakt hvor begge parter bliver tilgodeset, tror jeg....
    For et sted sælger man jo altid hvis man har en god fornemmelse af køber, og det havde jeg jo her... så øv.


  • #23   15. nov 2009 Ja så skulle man læse det med : /
    Er lige lidt sent ude til at svare i tråden, men har jo ikke rigtig været herinde og har derfor heller ikke læst den omtalte tråd.

    Uanset hvad, så har du handlet korrekt og der er vist ikke mere du kan foretage dig i denne sag. De mennesker der har anklaget dig for ting og sager må have et sørgeligt liv. Ærgeligt at det skal gå ud over et menneske som dig.

    Knus Nette


  • #24   18. nov 2009 Jeg modtager stadig smsér fra hende. Hun vil nu give mig kattene tilbage mod at jeg betaler hvad hun gav for dem...
    Altså har hun intet forstået. Jeg tager ikke katte tilbage jeg solgte for 8 mdr siden og som nu er syge af giardia som jeg stadig ikke har eller har haft.
    Det er ligefør jeg er imponeret over den uvidenhed:(((
    Forøvrigt har ingen af os forstand på sygdomme og katte fik jeg en sms om... Hendes dyrlæge siger at giardia kan bryde ud 6 uger efter.. Bare så I er orienteret.


  • #25   18. nov 2009 Ja, ja - men Giardia bryder ikke ud seks uger efter på dyr man netop har stresset ved at flytte dem - det var dog en omngang imponerende vrøvl.

    Det er vel kun købers ord - be' om at få det skriftligt fra dyrlægen.

    Det er trist når kattenes velfærd tilsidesættes, hvordan kan man få sig selv til at de skal skifte hjem igen efter så lang tid?

    Giardia er ikke jordens undergang - det er bare at går igang med at behandle og gøre rent. Tidskrævende og irriterende, ja, dyrt nej, farligt nej.


  • #26   18. nov 2009 Stakkels katte! Og nej kan godt forstå du ikke vil tage dem tilbage nu og slet ikke når de er syge af noget, som ikke kommer fra dig af.

    Så går det vel også udover de katte man har? Altså det smitte vel hele flokken, ikke?


  • #27   18. nov 2009 Og hvad er det egentlig - selve gardia?

  • #28   18. nov 2009 Giardia er beskrevet her:

    http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=57747


  • #29   18. nov 2009 Det lyder som noget rigtig skidt at få ind i sit hjem!

    Så ville jeg godt nok slet ikke tage de katte tilbage - når det smitter i det omfang det gør. Puha....sikke omgang at skulle igennem.

    Tak for link, Lis.


Kommentér på:
Jeg vil gerne renses for beskyldninge.

Annonce