2.703 visninger
|
Oprettet:
Billig kattemad {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg vil høre, hvor i køber kattemad henne?
Vi har indtil videre købt mad i superbrugsen, men vi vil gerne have at hun får noget ordentligt.
sep 2011
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 21 Svar: 751
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 14 Svar: 786
nov 2011
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 4 Svar: 49
aug 2011
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 7 Svar: 6
aug 2011
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 7 Svar: 6
nov 2005
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 7 Emner: 18 Svar: 222
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
For nylig har jeg prøvet Opticat fra Lidl. Synes umiddelbart det ser ligeså ok ud som fx RC - og er noget billigere, hvis man vil købe foder i mindre poser.
Det billige vådfoder: Lux fra Aldi. Og så de der billige brikpakker fra Zooplus ... arh, har glemt hvad de hedder.
nov 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Katte: 3 Emner: 36 Svar: 132
sep 2011
sep 2008
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 34 Svar: 682
Charlotte V> Du får 10% på dit første køb på zooplus, så husk at købe rigeligt:-) Du kan gå ind på zooplus.dk og læse om regler og betingelser på dansk og så bestille foderet på en af de andre sider. Hvis du åbner et vindue ved siden af, så kan du gå ind på valutaomregneren.dk og sidde og tjekke priserne:-)
nov 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Katte: 3 Emner: 36 Svar: 132
Så er spørgsmålet bare, hvilket foder skal jeg købe...?
De har nemlig ikke Arion..
apr 2008
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
jun 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 9 Svar: 16
Der er vist nok 3 varianter: Fjerkræ, fisk og alm. kød.
Der er tandpleje og grøntsager i dem alle.
1 kg koster 8.5 kr
Så vil sige det er billigt:)
maj 2011
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 106 Svar: 344
Ja, det er nemlig det, det er dyrer nu foderet, men det er bedre på lang sigt. Havde en hankat som barn, som døjede med urinvejssten, som dyrelægen sagde formentligt skyldtes den billige foder han havde fået.
Vådfoder havde jeg bare tænkt mig, at købe herhjemme. Aldi eller fakta. Mest Aldi, for hun er allerede helt vild til deres snackpinde
Men er der nogen der kan hjælpe med, hvilket foder vi skal købe?
Vi har en hunkat og hun er ca. 20 måneder. Hun er lille af størrelse, synes jeg. Hun vejer ca. 4 kg. Hun har tør stående hele tiden, og får våd (en halv pose) hver dag - mere når hun ikke at spise før det er tørret ind.
Og så har jeg lige et andet spørgsmål. Nu har vi haft hende i snart et år, og jeg er ved at være godt og grundig træt af kattegrus på badeværelset. Det er det eneste sted kattebakken kan være, men hun er ret vild med det grus. Er der nogen der har de der måtter der skulle samle grus? Og virker de? Eller er der nogen der kender andre smarte ting eller metoder
sep 2008
Jeg har nu efterhånden prøvet en masse forskelligt foder, men er gået tilbage til det gode gamle Royal Canin-Maine coon. Det er bare det bedste til mine misser.
Sofia> Jeg har som sagt kun gode erfaringer med Royal Canin, så det ville jeg anbefale dig. Er hun kun indekat eller kommer hun også ud? Har hun kort eller lange pels? RC har lavet en masse forskellige varianter af foder. Men hvis hun er udelukkende indekat, så er deres indoor-variant ret god, da den indeholder noget planteestrakt der indkapsler dårligt lugt fra deres afføring, og dermed holdes kattebakken stort set lugtfri.
Herhjemme fungerer de dér kattebakkemåtter ikke. De hopper bare ud af deres kattebakke, for at undgå at træde på måtten. Måske kunne det hjælpe, hvis du havde en gammel kommode eller skab du kunne have kattebakken stående i og så skære en indgang/udgang i den, så skabet fungerer som en overdækket kattebakke. Man kan også købe færdige møbler, til kattebakker på f.eks. zooplus.dk, men de koster spidsen af en jetjager, og har set mange hjemmelavede der er mindst lige så flotte.
apr 2008
Vi har afprøvet Porta 21 GF, men vores Sphynx fik dårlig mave af det. Dog er jeg ved at afprøve en blanding mellem Acana ( http://www.zooplus.de/shop/katzen/katzenfutter_trockenfutter/acana) og Porta 21, da kattenes sædvanlige foder, N&D, simpelthen er blevet for dyrt, desværre.
Hvis du alligevel handler hos Zooplus, kunne du jo prøve at se om din kat kan lide Smillas vådfoder-udgaver med fisk: http://www.zooplus.de/shop/katzen/katzenfutter_dose/smilla_katzenfutter/smilla_fischtoepfchen/138759. Der er i hvert fald et ganske godt indhold af kød.
mar 2012
Følger: 7 Følgere: 8 Katte: 8 Emner: 14 Svar: 243
maj 2011
Hvad gør i, hvis i køber store poser. Nu har vi jo kun 1 misser, og så tænker jeg, at det når og blive tørt og kedeligt inden hun får det spist. Vi kunne jo selvfølgelig også få en misser mere
Men putter i det så i store bøtter og har det ståendè?
Det lyder jo godt det med at det ikke skulle lugte så meget, men kan det være godt for katten? Mener der må være et eller andet ikke så godt i.
Jeg kan ikke finde de der smarte katte-møbel-toiletter, men det bliver nok ikke aktuelt herhjemme alligevel. Der er ikke plads til nogen former for møbler ude på toilettet. Men ville da gerne se, hvordan sådan en ser ud
Tusind tak for jeres hjælp
apr 2008
Jeg forsøger på at nærme mig mine kattes naturlige kost, dvs. hvad ville den få i naturen, hvor kosten jo primært bestående af kød. Tørkost er jo primært lavet til at gøre det nemt for os katteejere, og af samme årsag består mine kattes kost primært af vådkost med kød, dvs. uden sukker og hvad der ellers tilsættes.
Det mest optimale var naturligvis BARF, men dels er det ikke lykkes mig at få to af mine katte til at spise det, dels skal BARF ofte tilføjes taurin o. lign., og det er ikke noget jeg vil eksperimentere med.
Ang. opbevaring:
Vi putter tørkosten i store 5 kg. beholdere fra Olivers, men en tætlukket pose, dvs. den som foderet kommer i, burde faktisk kunne gøre det.
Ang. WC-møbler:
http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattebakke_kattepleje/kattetoilet_hus/219563 (det fås billigere på tyske og engelske Zooplus).
sep 2011
Jeg har mit åbne foder i en lufttæt spand, og har så en bøtte ved siden af jeg fylder op ca. hver 14. dag. Det er af denne lille bøtte jeg fylder kattenes skål op hver dag.
maj 2011
Nej, hvor ville jeg gerne have det toilet møbel , men der er desværre ikke plads i badeværelset. Jeg kan godt nok se, på et af billederne som folk har uploaded, at der er nogen ser har det i køkkenet. Hvad synes i? Jeg synes ikke det er så lækkert, men okay det er inde i en kasse.
sep 2008
Hvorfor skal kattebakken være på toilettet? Det var måske muligt at have den i et andet rum, i et møbel:-)
maj 2011
Okay, det er da værd at forsøge med skobakken?
Synes i godt man kan have kattebakken i et møbel i stuen eller i køkkenet?
Det ville gøre det smadder nemt, men lige nu står den på toilettet og når vi kommer derud mens hun er på bakken så spænder hun ud. Så jeg ved ikke hvor tryg hun ville være ved at den var andre steder? Hvor godt tror i den virker - det møbel? Jeg tænker er det ikke stadig grus i poterne?
Og kender nogen af jer andre steder sådan nogen møbler kan købes?
sep 2008
Sofia> Du kan måske bare rydde et skab i en kommode og så skære et hul ude i gavlen. Hvis skabet er større end kattebakken, så kan man lægge en gummimåtte derinde, til at fange gruset. På den måde bliver det inde i skabet og det er nemt at støvsuge eller feje skabet fri for grus:-)
mar 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 3
http://www.perfect-fit.dk/
MVH
Julie
aug 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 863
Før har jeg været nødt til at købe de dyre små KitKat eller Whiskas poser, fordi han ikke kan li klumper og derfor kun spiser sovsen....
Så det var et godt råd !!
sep 2011
På zooplus.dk koster det 45 kr/kg (for den billigste af udgaverne. De koster helt op til 58 kr/kg)
Til sammenligning kan du f.eks. få Acana. Et rigtig godt foder, baseret på kød og ikke korn. Dette kan du få ned til 47 kr/kg.
sep 2008
sep 2011
Kan så se, at i SuperBest er kiloprisen i denne uge (på tilbud) 53 kr, og at kiloprisen normalt er 70 kr/kg.
Så bare fordi, man køber kattemad i supermarkedet, skal man ikke tro det er billigt
aug 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 863
Jeg faldt for det for nogle år siden, fordi jeg på grund af den kliniske indpakning, troede det var et lidt billigere kvalitetsfoder ala foder købt hos dyrlægen: det var overhovedet ikke godt ..
Jeg syns stadig Aldis foder er det bedste, når vi taler billig-foder.
Køber en gang imellem Whiskas tørfoder, men det vækker bestemt ikke begejstring
maj 2011
Jeg holder mig til billig vådfoder i Aldi osv. Og så afprøver jeg zooplus i morgen
Billig kattemad