2.911 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

ondt i halsen pga hårboller? ondt i halsen pga hårboller?

hey
Ches var til dyrlæge i går, da han hoster når man kæler med ham og han derved begynder at spinne, så ender det gerne med at han får hosteanfald...en meget tør hoste...
der kommer ikke noget op når han hoster...

var så ved dr dyr med det og hun trykkede ham på halsen, hvorved hun fik fremprovokeret denne hersens hoste og han gik fuldstændig i baglås, da hun gjorde det...
han blev helt stiv og hvæste ad hende og forsøgte at flygte og da det ikke virkede hvæste han mere af hende og blev stiv som et brædt...
så hun konkluderede at han i hvert fald havde ondt i halsen og at han jo var langhåret (han er NFO) så det kunne godt være at det var pga hårbolde at han havde ondt i halsen..

så han fik noget specielt medicin med hjem der skulle afhjælpe det problem...
nu mit spørgsmål...nogen der nogensinde har hørt om at en kat kan få ondt i halsen pga hår? eller har haft samme oplevelse med en kat??
jeg har bare aldrig selv hørt om at de kunne få ondt i halsen af den årsag?

og ja jeg børster ham hver dag for at få alt det løse hår væk men han rengør sig selv meget..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ondt i halsen pga hårboller?
  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #1   27. apr 2012 Jeg gætter på at din kat har hoste så meget igennem lang tid, at han nu har ondt eller er meget øm i halsen. Prøv også at give ham noget kattemalt et par gange om dagen i en lille uges tid og så en gang om ugen for at forebygge, det hjælper mod hårbollerne og tager så hosten væk, det skader jo ikke smiley

Jeg giver mine kattemalt når jeg husker det, men begynder de at hoste, så får de lige ca.3 cm kattemalt og så går hosten væk. Nogle gange er der en der ikke rigtig vil have det, så tager jeg noget på min finger og så hurtig op i ganen med det.:-)

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #2   27. apr 2012 Jeg tænker på om han mon kan have en lille ting siddene i halsen der generer ham og gør ondt, det behøver ikke være ret stort. Hvis medicinen fra dyrlægen ikke hjælper og kattemalten heller ikke, så ville jeg få ham undersøgt for det. smiley

• #4   27. apr 2012 ja det underlige er som dr dyr også pointerede at han kun hoster når han spinner eller når dr dyr trykker det korrekte sted....men det har stået på en lille måneds tid og da han først begyndte på det gav jeg ham kattemalt som han ingen problemer har med at spise;) men da det ikke hjalp og han stadig gjorde det tog jeg ham jo så til dr dyr i går og der fik jeg noget han skal spise nu her hver dag i en uge og så ellers en gang i ugen..det er en blanding med kattemalt, vaseline og vitaminer og kylling i??
    men ja jeg vil prøve at se om det hjælper på ham;)
    aynes bare det lød mærkeligt at ondt i halsen kunne komme fra hårboller derfor jeg lige ville vende den herinde om andre havde oplevet noget lignende smiley

• #5   27. apr 2012 *synes
    og selvfølgelig skal han forbi dr dyr igen hvis det ikke hjælper smiley

• #7   27. apr 2012 ja men Ches er jo min den ældste smiley og det er en tør hoste han får og anfaldet varer gerne mellem et halvt minut til to minutter ad gangen :s

• #8   27. apr 2012 Hvis han har hostet gennem længere tid på grund af hårbollerne, kan han jo godt være meget irriteret i halsen, så det får ham til at hoste endnu mere...
    Det kender vi mennesker osse...
    Det er vel for at det hele "skal glide lettere" at Dr.Dyr har sat ham på den lidt mystiske diæt.

Men syns da bestemt, at Janne har en pointe, når hun taler om, at noget kan sidde i halsen.
    Eller han ka ha et lille sår i halsen..

• #9   27. apr 2012 Hoster han bare, eller laver han osse "brækbevægelser" ?

• #10   28. apr 2012 ja men hun kiggede ham i halsen og hun følte efter og hun kom til den konklusion at det måtte være det og han laver ikke brækbevægelser...han sætter sig lavt og fladt og langstrakt og så hoster han en tør hoste og det lyder som næsten som om at han var et barn med astma (som om han ikke kan få luft) men hun udelukkede det da der ikke er nogen der ryger i huset..
    og hosten kommer kun i forbindelse med at han spinner eller at dr dyr trykker på halsen...men vi prøver kuren og ser det på her den første uge og hvis der ikke er bedring efter den uge kommer han tilbage til hende smiley

• #11   28. apr 2012 Kender godt den stillling og den lyd....hmn det lyder mærkeligt...altså som om luftvejene er blokkeret..

Ja, du må vist se tiden an; der sker næppe noget akut, nu hvor det har stået på så længe.
    Jeg tror heller ikke, der sidder noget, når han ikke laver brækbevægelser.

Lad os håbe, det stopper smiley

• #12   28. apr 2012 ja jeg håber også det stopper;) her i dag var det meget kortere tid at han hostede;) så håber på det bedste smiley

• #13   29. apr 2012 Det lyder godt i hvertfald: Så har det nok bare været en lokal irritation smiley

• #14   29. apr 2012 det håber jeg at det er smiley han har ikke hostet i dag smiley

• #15   29. apr 2012 Det var da dejligt...godt I kom et smut til Dr. Dyr - indimellem får man da noget for sine penge ;))

• #16   29. apr 2012 hehe tjahh hernede er det nu ikke det vildt det koster at komme til dr dyr smiley (belgien) men det er bare så svært at gå med et dyr til læge når det kun er en gang imellem tingene sker :S
    til at starte med var det kun her og der når man kælede med ham at det kom og her de sidste dage op til jeg tog ham med begyndte det hver gang han spandt...ellers var det kun måske en gang eller max 3 pr uge i den måned det har været der og så er det (føler jeg i hvert fald ) svært at tage ham med til dyrlægen når man ikke kan sige "det er lige her det er galt" smiley

• #17   29. apr 2012 Det rigtigt .... og man er jo osse nødt til at se tiden lidt an.
    Pjevsen begyndte en dag pludselig at hoste og lave brækbevægelser.
    Indimellem var han helt rolig, men han spiste ikke, selvom han var interesseret i lækkerierne, jeg lokkede med, og han gemte sig under sofaen.

Da jeg kom tilbage efter nogle timer havde jeg egentlig besluttet, at nu skullle der kigges på ham, men han ville gerne en tur ud.
    Han hostede og lavede brækbevægelser hele vejen ned ad trappen, så turde dårlig lukke ham ud.....
    Jeg kiggede efter ham mange gange, men han kom først ind efter et par timer og var så i topform smiley
    Jeg tror noget havde siddet og irriteret i svælg eller hals, og så har han fået det væk ved at spise græs..... Heldigvis smiley

• #18   29. apr 2012 ja her har der så ikke været andet i vejen...og det gør det svært :s han leger spiser og gør alt andet normalt....men lad os håbe at det var hårboller der var problemet smiley har bare aldrig hørt om at de kan få ondt i halsen af dem før nu smiley

Kommentér på:
ondt i halsen pga hårboller?

Annonce