ondt i halsen pga hårboller? ondt i halsen pga hårboller?
hey
Ches var til dyrlæge i går, da han hoster når man kæler med ham og han derved begynder at spinne, så ender det gerne med at han får hosteanfald...en meget tør hoste...
der kommer ikke noget op når han hoster...
var så ved dr dyr med det og hun trykkede ham på halsen, hvorved hun fik fremprovokeret denne hersens hoste og han gik fuldstændig i baglås, da hun gjorde det...
han blev helt stiv og hvæste ad hende og forsøgte at flygte og da det ikke virkede hvæste han mere af hende og blev stiv som et brædt...
så hun konkluderede at han i hvert fald havde ondt i halsen og at han jo var langhåret (han er NFO) så det kunne godt være at det var pga hårbolde at han havde ondt i halsen..
så han fik noget specielt medicin med hjem der skulle afhjælpe det problem...
nu mit spørgsmål...nogen der nogensinde har hørt om at en kat kan få ondt i halsen pga hår? eller har haft samme oplevelse med en kat??
jeg har bare aldrig selv hørt om at de kunne få ondt i halsen af den årsag?
og ja jeg børster ham hver dag for at få alt det løse hår væk men han rengør sig selv meget..
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
Jeg giver mine kattemalt når jeg husker det, men begynder de at hoste, så får de lige ca.3 cm kattemalt og så går hosten væk. Nogle gange er der en der ikke rigtig vil have det, så tager jeg noget på min finger og så hurtig op i ganen med det.:-)
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
jun 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 29 Svar: 909
men ja jeg vil prøve at se om det hjælper på ham;)
aynes bare det lød mærkeligt at ondt i halsen kunne komme fra hårboller derfor jeg lige ville vende den herinde om andre havde oplevet noget lignende
jun 2011
og selvfølgelig skal han forbi dr dyr igen hvis det ikke hjælper
jun 2011
aug 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 863
Det kender vi mennesker osse...
Det er vel for at det hele "skal glide lettere" at Dr.Dyr har sat ham på den lidt mystiske diæt.
Men syns da bestemt, at Janne har en pointe, når hun taler om, at noget kan sidde i halsen.
Eller han ka ha et lille sår i halsen..
aug 2008
jun 2011
og hosten kommer kun i forbindelse med at han spinner eller at dr dyr trykker på halsen...men vi prøver kuren og ser det på her den første uge og hvis der ikke er bedring efter den uge kommer han tilbage til hende
aug 2008
Ja, du må vist se tiden an; der sker næppe noget akut, nu hvor det har stået på så længe.
Jeg tror heller ikke, der sidder noget, når han ikke laver brækbevægelser.
Lad os håbe, det stopper
jun 2011
aug 2008
jun 2011
aug 2008
jun 2011
til at starte med var det kun her og der når man kælede med ham at det kom og her de sidste dage op til jeg tog ham med begyndte det hver gang han spandt...ellers var det kun måske en gang eller max 3 pr uge i den måned det har været der og så er det (føler jeg i hvert fald ) svært at tage ham med til dyrlægen når man ikke kan sige "det er lige her det er galt"
aug 2008
Pjevsen begyndte en dag pludselig at hoste og lave brækbevægelser.
Indimellem var han helt rolig, men han spiste ikke, selvom han var interesseret i lækkerierne, jeg lokkede med, og han gemte sig under sofaen.
Da jeg kom tilbage efter nogle timer havde jeg egentlig besluttet, at nu skullle der kigges på ham, men han ville gerne en tur ud.
Han hostede og lavede brækbevægelser hele vejen ned ad trappen, så turde dårlig lukke ham ud.....
Jeg kiggede efter ham mange gange, men han kom først ind efter et par timer og var så i topform
Jeg tror noget havde siddet og irriteret i svælg eller hals, og så har han fået det væk ved at spise græs..... Heldigvis
jun 2011
ondt i halsen pga hårboller?