{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
699 visninger | Oprettet:

måske syg??? {{forumTopicSubject}}

det var overskriften på et af mine tidligere emner....
det var lige inden påske, at min lille maine coon dreng blev rigtig dårlig;/
han blev jo så frisk igen, men fortsatte med at rasle og hoste...
han er blevet røngtenfotograferet i fredags, og der blev konstateret at hans hjerte er meget forstørret og han har lidt væske i lungerne...
dyrlægen har så henvist ham videre til skaning i næste uge...
men har besluttet at det er der ingen grund til, det gør ikke hans hjerte mindre, så ringer til dyrlægen mandag og bestiller en tid til aflivning;)
han har haft et kort men godt liv, og det er sådan han skal forlade det;)
alt andet vil ikke være i min elskede kats interesse:/
vi bruger så weekenden på at lege,kæle,nusse,kysse og få sagt ordentligt farvel til vores lille skat<3

Kommentarer på:  måske syg???
  • #1   28. apr 2012 Åh, nej smiley Det var trist at høre smiley Kan godt huske tråden og jeg mener også jeg skrev i tråden, at det lød, som noget med hjertet smiley

Det gør mig ondt for jer smiley Pøj, pøj mandag smiley

• #2   29. apr 2012 Maja - først vil jeg sige øve noget skidt, det gør mig ondt for dig.

Er det den MCO du har købt hos opdrætter der er syg? Har du haft kontakt med opdrætter omkring dette? Er hans forældre tjekket for HCM? Hvad siger din kontrakt omkring sygdom hos katten? Efter købeloven har du krav på en eller anden form for kompensation når katten bliver syg indenfor det 1 år når det er en "medfødt" fejl. Dog skal sælger have haft mulighed for "selv at udbedre" skaden - dvs. sælger kan forlange katten tilset af egen dyrlæge eller måske tage katten retur - også alt efter hvad der står i kontrakten. Og er det en seriøs opdrætter, så vil han/hun være meget interesseret i at vide hvad der er galt med katten - kun på den måde kan man forsøge at undgå det i fremtiden. Håber virkelig du har talt med opdrætter om alt dette..

• #3   29. apr 2012 Åhh nej Maja! Det gør mig ondt. Jeg var vist også med i den tråd. Det er en forfærdelig beslutning at skulle tage, men så vidt jeg ved er der ikke meget at gøre ved HCM.
    Føler med dig.

• #4   29. apr 2012 Jeg har talt med opdrætter, og i samråd med hende besluttet at han skal ikke udsættes for yderligere undersøgelser:/
    Hun vil lige som jeg, have ham aflivet, og jeg får mine penge tilbage.

• #5   29. apr 2012 Ok, det var godt - det fremgik bare ikke at det du havde skrevet så derfor spurgte jeg. Godt at høre, at du får dine penge igen smiley

Kommentér på:
måske syg???