{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
979 visninger | Oprettet:

måske syg??? {{forumTopicSubject}}

min lille mainecoon dreng på 5 mdr. virker faktisk ikke helt tilpas her til aften:(((
han spiser ikke og har heller ikke lyst til at lege....
faktisk rasler han, hvilket han har gjort siden jeg fik ham og dyrlægen sagde at der ikke var noget at høre på lunger eller hjerte....men det er mere udtalt til aften, og synes hans mave bevæger sig mere voldsomt end ellers når han trækker vejret:(
vil jo egentlig helst vente og se tiden an til i morgen, meeen...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  måske syg???
  • #1   2. apr 2012 Jeg ville nok få ham tjekket med det samme.

  • #2   2. apr 2012 Det samme ville jeg.

  • #3   3. apr 2012 Hej Maja.
    Hvordan har han det idag og har du haft ham hos "lægen"?


  • #4   3. apr 2012 få ham tjekket for FIP det lyder ikke godt smiley håber på en update og krydser alt hvad jeg har for den lille fyr

  • #5   3. apr 2012 Undskyld den lange ventetid;(
    Har været hos dyrlægen, som sagde at han havde væske i lungerne.
    Han er nu i behandling med noget binyrenarkhormom og penicilin...
    Han havde det gudskelov bedre her til morgen, men er stadig meget stille og sover det meste af tiden.
    Hvis han ikke bliver meget bedre ret hurtigt, vil dyrlægen undersøge for FIV:(
    Men jeg håber at det her nok skal hjælpe, han har spist og også leget lidt, og rasler slet ikke som igår;)


  • #6   3. apr 2012 puha håber det bedste smiley

  • #7   3. apr 2012 Hvad farve har hans slimhinder, tandkød og tunge?
    De bør være lyserøde. Er de blege eller gråblå, er det tegn på, at han ikke får ilt nok.

    Væske i lungerne kan skyldes flere ting, bl.a. våd FIP, men også dårligt hjerte, så bed dyrlægen om at lytte grundigt på hans hjerte igen.

    Så vidt jeg kan se på billederne af ham, ser han ret "skinny" ud - Er han det?

    For selv om en kat med dårligt hjerte spiser godt, kan hjertet ikke arbejde godt nok til at pumpe blodet rundt, så næringen kan optages optimalt.

    Det er IKKE for at male fanden på væggen - Har blot set et par Maine Coon'er med problemet.

    God bedring med ham.


  • #8   3. apr 2012 Jeg synes også det lyder lidt, som om der er noget med hjertet... Jeg har nemlig også set én blanding af MCO og NFO, som havde dårligt hjerte og der var blevet lyttet til hans hjerte mange gange af forskellige dyrlægen og han var altså rimelig stor ( husker ikke præcis hvor gammel han var ) inden han fik fred... Han rallede også .... smiley

  • #9   4. apr 2012 Det der bekymrer mig mest er, at han har lydt sådan, siden du fik ham.
    Var det f.eks. lungebetændelse, havde du nemlig vidst det for lang tid siden.

    Jeg vil anbefale dig at kontakte det tidl. Landbohøjskolen, nu LIFE, hvor Jørgen Kock i mange år har haft et projekt kørende om hjerteproblemer, specielt HCM, hos katte og især Maine Coon.
    De har scanningsudstyr, der er lige så godt som det, der bruges til mennesker, og som sagt har de årelang erfaring med det.


  • #10   4. apr 2012 Puha, det lyder da ikke for lovende.
    God bedring med ham og hold os lige opdaterede.


  • #11   4. apr 2012 det ser ud til at medicinen hjælper;)
    han er "helt normal" igen, dvs. fuld af liv og glade dage....det er bare så skønt at se;)
    han rasler kun en lille smule engang imellem og hoster næsten heller ikke mere;))))
    min dyrlæge er MEGET obs. på både hjerte og FIB;)
    tak for alle råd og jeres interesse;)))


  • #12   4. apr 2012 slimhinder,tandkød og tunge har en god farve, hvilket dyrlægen selvfølgelig også tjekkede og hun synes heller ikke han var skinny;)

Kommentér på:
måske syg???

Annonce