1.017 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Spiser bolde for at kaste op? Spiser bolde for at kaste op?

Nu har min kat gjort det igen igen! Han har spist skumbolde i torsdags, og nu går han og miaver. Det skete for en måneds tid siden også, hvor han så spiste noget græs, fik noget kattemalt, og efter et par dage brækkede han boldene op.
Kan simpelthen ikke forstå hvorfor han gør det? Vi kom hjem i torsdags, og her havde han åbnet skuffen hvor hans bolde lå i (aner ikke hvordan han har båret sig ad, for skuffen er ret trung at få op). Han har så spist dem sammen med noget foder, og nu går han rundt og miaver. Præcis som sidste gang. Han virker frisk nok, men aner simpelthen ikke hvad jeg skal gøre. Skal jeg bare vente på det kommer op ad sig selv igen?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spiser bolde for at kaste op?
  • #1   20. maj 2012 *Han har spist skumbolde i torsdags**

Hele skumbolde!!! :-O. Jeg går ud fra du mener små stykker af skumbolde. Og det kan såmænd være slemt nok smiley

Katte spiser ikke skumbolde for at kaste op. De kaster (forhåbentlig) op, fordi de har spist skumbolde.

Er han kommet af med afføring som normalt, siden han åd af de bolde?

Vær obs på ham og hans bakkebesøg! Det skumskidt kan sætte sig fast i tarmen, og hvis det sker er det alvorligt.

Smid alle skumbolde ud.

• #2   20. maj 2012 Nej han har ikke spist dem hele, men i små stykker. Derudover kan han også finde på at spise filt-kugler, hvis han kan få fat på dem. Alt hvad der er blødt og rundt faktisk. Forstår bare ikke hvorfor han gør det?
    Hans afføring virker som normal. Synes det er lidt svært at se, da vi har to katte der bruger samme bakke.

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
    #3   20. maj 2012 Jeg ville smide alt det din kat har tendens til at spise ud, filt og skum bolde og give ham kattemalt 2 gange dagligt i 14 dages tid, da sådan ting godt kan sætte sig fast i tarmene, ligesom hårboller, måske bare endnu værer med Filt og skum bolde.

Har han sit tørfoder stående hele dagen 24/7. ?

smiley

• #4   20. maj 2012 Han kastede en bold op her for nogle timer siden, og siden har han ikke miavet. Jeg smider det ud nu. Grunden til vi ikke har smidt det ud før, er fordi det er det eneste han har villet lege med. Men det er der jo ikke noget at gøre ved.
    Han har ikke foder hele tiden. Når vi ikke er hjemme har de foder stående, og ellers aktiverer vi dem med foder ved. f.eks. at kaste det eller gemme det.

• #5   20. maj 2012 Godt han har kastet det op! Håber det hele kom med op. Og godt boldene er smidt ud nu. Jeg kan godt se det er træls, når det er det eneste han gider lege med, men det skal jo ikke være med livet som indsats.
    Håber I finder noget andet legetøj han gider. Prøv jer frem med fx fjer, catnipmus (uden dimser, der kan ædes), stærkere gummibolde....

• #6   21. maj 2012 Hvad med ting han gerne må spise, såsom tørrede kaninører, eller kaninhaler og kaninpoter. Mine er vilde med det, når der stadig er hår på (de kan fås hos jekas.dk)
    Det er godt for bisserne, det er sjovt for rovdyret, og så er det lækkert blødt.

• #8   21. maj 2012 Vi har prøvet alle de ting I nævner, men han gider det simpelthen ikke. Han er hvad jeg vil kalde en ADHD-kat. Han er simpelthen hyperaktiv hele tiden. For nylig er vi begyndt at gå tur med dem udenfor, og det synes jeg hjælper lidt på det.
    Har læst at katte kan lide af PICA-syndrom = trang til at spise mærkelige ting. Det er måske lidt ekstremt at sige min kat lider af det, men vil da ikke udelukke den mulighed smiley
    Med det samme vi ikke aktiverer ham, og han ikke sover eller spiser står han ved skuffen hvor boldene (og alt det andet legetøj) lagde i. Han vil bare have de bolde hele tiden.

• Janne.*

#9   21. maj 2012 Har du prøvet at købe bordtennis bolde til ham, det er de fleste katte helt ville med, der bliver fart over feltet, det ser så sjovt ud smiley

• Janne.*

#10   21. maj 2012 Skulle stå " vilde" smiley

• Janne.*

#11   21. maj 2012 Jeg køber bordtennis boldene i en legetøjs butik, der er de billigere og flere i. smiley

Kommentér på:
Spiser bolde for at kaste op?

Annonce