Spiser bolde for at kaste op? Spiser bolde for at kaste op?
Nu har min kat gjort det igen igen! Han har spist skumbolde i torsdags, og nu går han og miaver. Det skete for en måneds tid siden også, hvor han så spiste noget græs, fik noget kattemalt, og efter et par dage brækkede han boldene op.
Kan simpelthen ikke forstå hvorfor han gør det? Vi kom hjem i torsdags, og her havde han åbnet skuffen hvor hans bolde lå i (aner ikke hvordan han har båret sig ad, for skuffen er ret trung at få op). Han har så spist dem sammen med noget foder, og nu går han rundt og miaver. Præcis som sidste gang. Han virker frisk nok, men aner simpelthen ikke hvad jeg skal gøre. Skal jeg bare vente på det kommer op ad sig selv igen?
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Hele skumbolde!!! :-O. Jeg går ud fra du mener små stykker af skumbolde. Og det kan såmænd være slemt nok
Katte spiser ikke skumbolde for at kaste op. De kaster (forhåbentlig) op, fordi de har spist skumbolde.
Er han kommet af med afføring som normalt, siden han åd af de bolde?
Vær obs på ham og hans bakkebesøg! Det skumskidt kan sætte sig fast i tarmen, og hvis det sker er det alvorligt.
Smid alle skumbolde ud.
dec 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 113
Hans afføring virker som normal. Synes det er lidt svært at se, da vi har to katte der bruger samme bakke.
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
Har han sit tørfoder stående hele dagen 24/7. ?
dec 2009
Han har ikke foder hele tiden. Når vi ikke er hjemme har de foder stående, og ellers aktiverer vi dem med foder ved. f.eks. at kaste det eller gemme det.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Håber I finder noget andet legetøj han gider. Prøv jer frem med fx fjer, catnipmus (uden dimser, der kan ædes), stærkere gummibolde....
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.762
Det er godt for bisserne, det er sjovt for rovdyret, og så er det lækkert blødt.
dec 2009
Har læst at katte kan lide af PICA-syndrom = trang til at spise mærkelige ting. Det er måske lidt ekstremt at sige min kat lider af det, men vil da ikke udelukke den mulighed
Med det samme vi ikke aktiverer ham, og han ikke sover eller spiser står han ved skuffen hvor boldene (og alt det andet legetøj) lagde i. Han vil bare have de bolde hele tiden.
Spiser bolde for at kaste op?