{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.849 visninger | Oprettet:

SÅ slem en nat! - Lang tekst. {{forumTopicSubject}}

Vi blev vækket op ved en 1 tiden i nat fordi vi mente vi kunne høres vores mindste barn græd, jeg går ud i den lille gang mellem værelserne men kan høre det ikke er hende, det er en kat der miaver så jeg vender tilbage til min seng, Nuller går så tit og snakker og gerne om natten - jeg ligger igen og er ved at falde i søvn da det begynder igen, denne gang lyder det som om det kommer udefra, jeg vælger at stå op for at se hvad der sker - da jeg kommer nedenunder i stuen kan jeg se det værste!
VI HAVDE GLEMT FOR ÉN GANGS SKYLD AT LUKKE TEREASSE-DØREN! Vi husker det normalt altid, mest af den grund vi bor i et område hvor der er meget indbrud men denne nat glemte vi det smiley Aben (vores yngste kat) havde prøvet at hoppe ud af døren (en vippe dør, til jer der kender de døre - kan også bruges som vindue) Aben sad fast og i min angst prøver jeg at få ham fri men uden held, jeg løber alt hvad jeg kan op for at vække manden som kommer med ned, vi kan se det nu er slemt og Aben skriger, vi prøver direkte at brække terrasse-døren op men det lykkes ikke - imellem tiden begynder vores smukke Abe at vække naboer rundt omkring, jeg vælger så at ringe til dyrenes 112 - i ca. 10 minutter skal jeg diskutere med damen derinde som vælger at spørge mens hun hører vores søde kat skrige "er det virkelig nødvendigt?" .. JA for fan***!!! Hvortil DAMEN tilføjer "kan i ikke lade ham sidde til i morgen når jeres dyrlæge åbner?" Dér slog det klik i hovedet på mig! Til sidst ville hun sende nogen afsted men siger så "der kommer jo en regning" - Ej men jeg er ligeglad, så betaler jeg da den for pokker, jeg gider ikke snakke om det nu, kom så afsted!!!! En utrolig sød dame fra dyre-redning kommer (ejeren af nordjysk dyre-redning på facebook) hun kan godt se der intet er at gøre, for på det tidspunkt, efter godt en halv time er han blevet mast mere, ned til ca. 1 cm med hans bagparti, hun mærker på hans bagpoter som er det der hænger inde i stuen, der er ingen følelse smiley hun går udenom og ud i haven for at se til ham, hele hans krop er skæv, han begyndte så at komme af med afføring og det "lugte-tis", hun tilkalder straks en dyrlæge som kommer efter en halv time, han kan se der intet er at gøre andet end at give ham fred, han skulle først bedøves eftersom han naturligvis var meget aggresiv af smerte smiley én sprøjte var ikke nok, så han giver ham en til, den virkede heller ikke, så den tredje måtte sprøjtes ind, Nuller (vores anden kat) var mange gange henne for at se hvad der skete med hans ven. Til sidst sov han og dyrlægen kunne få ham fri, han lagde Aben på gulvet og kiggede på ham om der nu alligevel kunne gøres noget, men der var intet at gøre, han ville give ham den sidste sprøjte så han kunne sove. Nuller lagde sig ved hans side med hovedet helt ned i gulvet mens han kaldte på ham, Nuller miavede igen og igen smiley dér brød jeg for alvor sammen - jeg prøvede med alt min magt at gøre noget for Nuller, han skulle ikke se det! Dyrlægen hentede den fineste lille kiste til vores smukke Abe, hvorefter den søde dyrlæge sagde "han sover nu", lige i det han siger det er det som om Nuller forstår "han rejser sig op og kigger på Abe, Nuller miaver sidste gang og vender sig om og går, SÅ hårdt var det - jeg græd og græd, og både dyrlægen og rednings-damen var henne og trøste og snakke, de gav sig god tid, de var henne og nusse for Nuller, han kunne mærke der var noget helt galt. Rednings-damen og jeg aftalte at holde kontakt, hun ville hjælpe alt hvad hun kunne fra nu af, og hvis vi vil have en kammerat til Nuller igen, vil hun hjælpe med at finde den helt rigtige misser.

Aben blev 1 år gammel.
2011 - 2012! Sov sødt min engel.
Nu er der endnu en stjerne født på himlen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SÅ slem en nat! - Lang tekst.
  • #1   22. maj 2012 åh nej hvor frygteligt. Jeg er ikke sikker på at jeg forstår mekanismen med den dør og hvordan katten kunne sidde fast, men jeg kan da levende forestille mig hvordan du må have haft det. Stakkels Abe.

    Jeg håber i alle kommer jer over chokket og kan glæde jer over den gode tid med Aben, uden at se hans frygtelige afslutning for jer. Potekram herfra


  • #2   22. maj 2012 Hold da op det er en historie der trækker tåre.:(
    Det gør mig oprindeligt ondt for Jer.
    Desværre har man før hørt om sådan nogle uheld med katte og disse vippe vinduer/døre. Og hvor slemme skader katte har pådraget sig ved det .:(



  • #3   22. maj 2012 Kan du forestille dig et vindue der vippes ind ad? - Det er det samme, bare med den dør her, han prøvede at hoppe ud deroppe hvor der var god med plads men han kom bare aldrig ud, han gled ned i stedet for i den revne, til at starte med havde han god med plads men kunne bare ikke komme fri, jo længere tid han sad der mens vi ventede på hjælpen kom, der gled han længere ned i den revne i døren/vinduet - han var til sidst mast ind i 1 cm, nederst i døren - ved ikke om du forstår? Jeg kan egentlig ikke forklare det men frygtelig så det ud.

    Damen fra dyre-redning tog også billeder af det, til en klage til dyrenes 112 netop fordi de bare bad mig om at gå i seng og vente til næste morgen.


  • #4   22. maj 2012 Senere da vi prøvede at få søvn igen, blev vi vækket ved Nuller (katten vi har tilbage) stod og skrabede på vores soveværelsedør mens han miavede helt forfærdeligt - selvfølgelig lukkede jeg ham ind og han puttede sig for første gang i sengen, i midt imellem os, der lå han resten af natten og her til morgen har han næsten kun sat foran den dumme dør.

  • #5   22. maj 2012 puha en klump i halsen og en tåre ned ad kinden. R.I.P

  • #6   22. maj 2012 Jeg kan godt se det for mig, men ikke helt forstå at han ikke kunne løftes fri..det er nok bare fordi jeg ikke har set den, for selvfølgelig havde i gjort det hvis man kunne.
    Jeg er meget ked af det på jeres vegne.
    Trist at man skal kæmpe sådan for at få nogen til at komme og hjælpe ends stakkels nødstedte mis.


  • #7   22. maj 2012 hans krop lad os sige den var ca. 30-40 cm bred, den var direkte most ind i 1 cm revne, hvis vi rev i ham, så rev vi bagpartiet over.

  • #9   22. maj 2012 Tidligere på dagen i går var det samme sket med en anden kat - det var hovedet der sad der imellem mens damen var på arbejde, så kommer hun hjem og finder hendes kat hænge der, men det var allerede for sent - de døre skal der advares imod!

  • #10   22. maj 2012 Puuha har da helt tåre i øjnene af din historie!! Føler med jer R.I.P lille nus

  • #11   22. maj 2012 Mange tak.

  • #12   22. maj 2012 Nej, nej, nej!
    Det skærer helt i hjertet. Det må have været en særdeles forfærdelig oplevelse - også for Nuller.


  • #14   22. maj 2012 Jeg ved godt, det er for sent nu, men for en anden gangs skyld så se her:
    http://www.loppetjansen.dk/produkter/5304-sikkerhed/
    (scroll helt ned på siden).

    De viste sikkerhedsrammer er her vist i bunden af et vippevindue, men kan også bruges på vinduer, der åbner øverst.


  • #17   23. maj 2012 Jeg vil gerne takke jer alle, og særligt jer der fortæller om de sikkerheds dimser. Det kan hjælpe rigtig mange - dermed vil jeg spørge jer, igen i samarbejde med nordjysk dyreredning, om i ikke vil hjælpe med at advare hvor i kan? Det har været så slem en oplevelse og ingen fortjener at opleve det - hverken mennesker eller dyr.

  • #20   23. maj 2012 Nej nemlig ikke Kirsten og jeg prøver virkelig at skubbe det væk fra mig, jeg kan slet ikke holde det ud mere, jeg har ikke sovet i to nætter for når jeg bare ligger der kan jeg høre ham skrige, selvom det jo kun er i mit hoved men folk er heldigvis blevet rigtig søde til at snakke med mig om noget andet - selvom jeg af en eller anden grund har brug for lige at snakke om det ind imellem eller bare sætte mig ned og vræle.

  • #22   23. maj 2012 Tusind tak for din støtte Kirsten, jeg sætter virkelig meget pris på det - jeg havde egentlig ikke forestillet mig at det ville tage SÅ hårdt på mig i så lang tid, selvom det "kun" er to dage siden så sidder oplevelsen virkelig i mig som om det stadig foregår her, jeg kunne jo slet ikke holde ud af at være nogen steder den nat - føj! smiley og nu i dag, to dage efter kan jeg stadig ikke rigtig opholde mig i stuen, jeg er faktisk kun derinde for at gøre rent og så ud igen, jeg sidder i køkkenet men heldigvis har vi god med plads der, min kæreste er egentlig rigtig sød og forstående, og nu her i det dejlige vejr skal der jo åbens vinduer men jeg kan simpelthen ikke åben den dør der i frygt smiley det er min kæreste der gør, nu har Nuller jo også været henne ved døren for at lugte til den, jeg panikkede med det samme, jeg tog ham med mig væk og bad min kæreste lukke den med det samme! Jeg er virkelig chokeret over at det sidder SÅ dybt i mig.

  • #23   23. maj 2012 Nej nej nej smiley Hvor jeg tuder på dine vegne lige nu
    Min gamle kat fik sat sig fast i vores vippe vindue engang, og jeg kan se for mig hvordan det må ha været... heldigvis nåede jeg at få ham ud inden det var for sent, men hvor må det være forfærdeligt... Kan godt forstå du ikke kan være i stuen eller se på døren!
    Sender et kæmpe trøstekram til dig smiley


  • #25   23. maj 2012 Tusind tak Marianne H - hvor er det godt at høre du nåede at redde din misser, vi ville have gjort det samme men der havde Aben allerede gået så meget i panik selv og prøvet at vride sig frem og tilbage at han gled længere og længere ned i den revne hvor han til sidst var direkte mast ind i 1 cm sprække - GODT at høre du nåede at gøre noget i tide!

    Kirsten N - Jamen jeg snakker med min kæreste men han har ikke det samme behov for det som jeg, han var rørt af det den første nat og selvfølgelig den slemme nat men det er noget han kan "ligge til side" nu, det synes jeg faktisk er helt fint og jeg ville da inderst inde ønske at jeg selv havde det sådan men jeg kan bare ikke, desværre - men det kommer, det skal det!


  • #27   23. maj 2012 Ja det er sandt Kirsten smiley meget - men jeg er blevet så meget mere øm omkring Nuller nu, ikke at jeg ikke var det før, mine dyr betyder alt for mig men nu er det på en helt særlig måde, han er fx. også begyndt at sove i vores seng om natten og jeg synes egentlig det er hyggeligt - så nusser jeg ham inden jeg falder i søvn.
    Jeg har aldrig kunne tåle dyr lide, jeg er typen der hjælper en edderkop ud af sit spind hvis den sidder fast og hvis jeg kunne få en død fugl til at flyve igen så havde jeg gjort det - jeg lærer min søn på 3 at han ikke må træde på myre eller nogen som helst andre dyr, snegle osv. jeg holder SÅ meget af dyr, alle slags, jeg betaler hver måned til forskellige foreninger der hjælper dyr - så dét her var simpelthen så forfærdeligt! Flere gange den nat følte jeg at jeg skulle kaste op eller besvime, føj.


  • #29   23. maj 2012 Ja altså - "sjovt" du siger det sådan, "man er nødt til at vende blikket opad og se på himlen" vi siger godnat til ham herhjemme, det er noget mine børn har brug for så det gør vi, de synes det er meget rart og et eller andet sted kan jeg se det gør dem rolige så det er sådan dét er smiley
    Og endnu engang tusind millioner af tak.


  • #31   23. maj 2012 Næ han ved bare han er deroppe nu sammen med onkel og mormor smiley

Kommentér på:
SÅ slem en nat! - Lang tekst.

Annonce