{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.697 visninger | Oprettet:

Alternativ til kattelem? {{forumTopicSubject}}

Om et par mdr. flytter min kæreste og jeg i et hus, som vi lejer af mine svigerforældre i 1-2 år. Vi vil i den forbindelse gerne gøre vores katte til udekatte. Men hvor nødvendigt er det med kattelem? Tænker at det er smartest, hvis vi f.eks. er væk i et par dage, så de selv kan gå ind. Men hvad gør I?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alternativ til kattelem?
  • #3   27. maj 2012 Altså der er kælder, både med dør og vinduer. Hvad mener du med tyverisikret fængsler? (mener du hængsler?)

  • #5   27. maj 2012 Ved du hvad de hedder sådan nogle? Vil lige prøve at søge på google ellers. Det lyder da ret smart

  • #7   27. maj 2012 Men er de tyverisikrede når vinduet er så meget åbent at der kan klemme sig en kat ind?


  • #10   27. maj 2012 Nu har jeg fundet dem. Det er jo smart. Men det ser ikke ud til de kan åbnes mere end lige på klem. Så kan katten jo ikke komme ind?

  • #11   28. maj 2012 Levede i mange år, som Nellies' forældre. Netop, at vores tre katte blev serviceret NAT og DAG, idet vi ikke havde kattelem. Og da katte meget gerne vil ud om natten......og ind igen ret efter.....og ud igen.......og ind igen (stod og miavede udenfor soveværelsesvinduet). Ja så fik vi ski aldrig en hel nats søvn.
    Vi havde hoved - og bryggersdøre med matteret glas i, både foroven og forneden. Så min mand mente at det var udelukket med en kattelem. Men efter flere års renderi døgnet rundt, for at lukke katte ind og ud, fandt han på, at tage den nederste glasplade ud af bryggersdøren og erstatte den med en træplade, der blev fint malet grå. Derefter kunne der fint sættes en god kattelem i.
    Og da kattene lynhurtigt fik lært at benytte den, blev livet et helt andet for os allesammen he he. Lykken er en kattelem :o) Der er mulighed for at låse den indefra, så de ikke kan rende ud, hvis det er nøvendigt en tid (nyopererede katte feks.), men stadig kan de godt komme ind udefra.....og omvendt.
    Og jo. Vi HAR haft et enkelt tilfælde, hvor en vildkat kom ind nogle nætter og åd alt vores kattemad om natten. Og det til trods for, at der var tre katte og en mægtig stor schæferhund i huset. Men det er aldrig sket siden. Forøvrigt kan man jo få en kattelem idag, med en lille digital anordning, der bli'r aktiveret af samme anordning, som sidder på et specielt halsbånd, katten så skal bære, for at det virker. Men den type lem, er vi bange for ikke "udløser" lemmen hurtigt nok, når en af vores katte kommer styrtende med den grimme nabo-dræberkat, lige i hælene og derfor skyder ind gennem lemmen som et projektil ;o) Endnu en god grund til at få kattelem. Ens katte kan altid nå at undslippe fremmede katte, ved at styrte hjem i sikkerhed. Det kan spare en for mange dyrlægeudgifter, som når man pludselig har en kat med en grim byld efter naboens grimme kløer og tænder ;o)


  • #14   30. maj 2012 Lone: bare rolig, kunne aldrig drømme om at give dem halsbånd på.
    Tak for de gode råd.


  • #15   30. maj 2012 Ja jeg kunne aldrig drømme om, at lade mine, i forvejen øretatoverede, katte løbe frit uden halsbånd og navnetønde på. Jeg har desværre selv oplevet alt for mange triste tilfælde med trafikdræbte katte, der bare bliver lagt ind til siden af vejen (hvis ikke de bare bli'r kørt i smadder af bilerne). Eller simpelt hen bliver "smidt i affaldsspanden" UDEN at nogen har haft fantasi til at undersøge, om de skulle være øretatoverede. Hvor imod, har de et halsbånd på, er folk herude på landet langt mere tilbøjelige til at se nærmere på sådan et halsbånd med navn og adresse på. Så får ejeren da i det mindste besked om, hvad der er sket med katten. Så her....ALDRIG uden halsbånd. Da vores katte kun bærer dem der er af ren elastik hele vejen rundt, sker det mere end af og til, at det er blevet hængende i en hæk, eller busk. Men det er tryghed nok for mig at vide, at det er så elastisk, at de ikke kan blive kvalt i det. Så jeg har altid en 4-5 stks. ekstra halsbånd liggende, til når der kommer en "nøgen" kat hjem ;o)

  • #16   31. maj 2012 Tina, hvad så hvis de pludselig hænger et sted, hvor de ikke bliver fundet?
    Hvorfor dog risikere deres liv, bare for at de kan blive fundet EFTER de er kørt ned? Det virker altså lidt skørt? smiley


Kommentér på:
Alternativ til kattelem?

Annonce