Alternativ til kattelem? Alternativ til kattelem?
Om et par mdr. flytter min kæreste og jeg i et hus, som vi lejer af mine svigerforældre i 1-2 år. Vi vil i den forbindelse gerne gøre vores katte til udekatte. Men hvor nødvendigt er det med kattelem? Tænker at det er smartest, hvis vi f.eks. er væk i et par dage, så de selv kan gå ind. Men hvad gør I?
dec 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 113
dec 2009
dec 2009
dec 2009
aug 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 3 Svar: 76
Vi havde hoved - og bryggersdøre med matteret glas i, både foroven og forneden. Så min mand mente at det var udelukket med en kattelem. Men efter flere års renderi døgnet rundt, for at lukke katte ind og ud, fandt han på, at tage den nederste glasplade ud af bryggersdøren og erstatte den med en træplade, der blev fint malet grå. Derefter kunne der fint sættes en god kattelem i.
Og da kattene lynhurtigt fik lært at benytte den, blev livet et helt andet for os allesammen he he. Lykken er en kattelem :o) Der er mulighed for at låse den indefra, så de ikke kan rende ud, hvis det er nøvendigt en tid (nyopererede katte feks.), men stadig kan de godt komme ind udefra.....og omvendt.
Og jo. Vi HAR haft et enkelt tilfælde, hvor en vildkat kom ind nogle nætter og åd alt vores kattemad om natten. Og det til trods for, at der var tre katte og en mægtig stor schæferhund i huset. Men det er aldrig sket siden. Forøvrigt kan man jo få en kattelem idag, med en lille digital anordning, der bli'r aktiveret af samme anordning, som sidder på et specielt halsbånd, katten så skal bære, for at det virker. Men den type lem, er vi bange for ikke "udløser" lemmen hurtigt nok, når en af vores katte kommer styrtende med den grimme nabo-dræberkat, lige i hælene og derfor skyder ind gennem lemmen som et projektil ;o) Endnu en god grund til at få kattelem. Ens katte kan altid nå at undslippe fremmede katte, ved at styrte hjem i sikkerhed. Det kan spare en for mange dyrlægeudgifter, som når man pludselig har en kat med en grim byld efter naboens grimme kløer og tænder ;o)
dec 2009
Tak for de gode råd.
aug 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 3 Svar: 76
dec 2009
Hvorfor dog risikere deres liv, bare for at de kan blive fundet EFTER de er kørt ned? Det virker altså lidt skørt?
Alternativ til kattelem?