{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.056 visninger | Oprettet:

Ejer man en vildkat, hvis man fodrer den? {{forumTopicSubject}}

Hvis ja, kan nogen så linke til den gældene lovgivning? Jeg mener at have hørt at hvis man fodrer på vildkatte, så tager man også ansvaret for dem. Såfremt inegn selvfølgelid ejer katten. Er jeg helt gal på den???

Håber at der sidder nogle derude der kan hjælpe mig:-)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ejer man en vildkat, hvis man fodrer den?
  • #1   8. jun 2012 Hmm.. Trykfejl er gratis i dag:-/

• #2   9. jun 2012 Anja, jeg har svaret på dit spørgsmål inde på HundeGalleriet.

• #3   9. jun 2012 Tak:-) Det går som regel lidt langsomt herinde i forhold til på HG;-)

• #4   9. jun 2012 Hvad er svaret så? smiley

• #5   9. jun 2012 Ja

• #6   9. jun 2012 hva så når man er fodervært i det område man bor i???? det overvejer jeg nemlig at blive det nye sted vi skal flytte hen om ca 14dage.

• #7   9. jun 2012 Hvis du vender dem til at blive fodret , bliver de dit ansvar i min bog, tror ikke der er nogen lovgivning på det punkt , men jeg ved at hvis du kontakter kattensværn med sådan en kat , vil de ikke tage imod den når den har haft kontakt med dig , så er den din i deres verden.

• #8   9. jun 2012 jeg har bare læst at man kan blive fodervært, og dermed får noget tilskud til foder, mener det er i odder kommune de har et sådan program.... men måske jeg skulle oprette en tråd om det herinde, istedet for denne tråd?

• #9   9. jun 2012 men vil forresten godt give dig ret i at hvis man fodre så har man oz et ansvar for katten, ingen tvivl om det ;o)

• #10   9. jun 2012 "..men jeg ved at hvis du kontakter kattensværn med sådan en kat , vil de ikke tage imod den når den har haft kontakt med dig , så er den din i deres verden. "

Det passer IKKE - tværtimod opfordrer de rekvirenten af indfangningen til at fodre, for det gør indfangningen nemmere.

Jeg VED det, da jeg har fået indfanget og genudsat de første 15 (om ikke flere) katte gennem mange år.

• #12   9. jun 2012 Jeg fandt 2 killinger i en papkasse , på en parkeringsplads 20 meter fra min daværende lejlighed , jeg åbnede selvfølgelig kassen , og satte vand og mad ud til dem , kontaktede kattensværn , og fik besked om at de nu var mit ansvar.

• #13   9. jun 2012 Og der er ingen indfangning i min kommune i øvrigt , holbæk

• #14   9. jun 2012 Kenneth, er du HELT sikker på, at det var KV og ikke DB, du kontaktede?

• #15   9. jun 2012 ja , jeg fik enda nummeret på formanden da jeg ikke havde plads til dem selv , fik samme svar , hvis du har fodret dem , er de dit ansvar.

Og som jeg lige skrev , er der slet ikke mulighed for indfangning af katte i min kommune.

• #16   9. jun 2012 eller det er der , hvis du selv betaler , men det bliver meget hurtigt dyrt.

• #17   9. jun 2012 Hvis du spørger både DB og IK siger de det samme og i min optik er det logik! Hvis man fodrer, skal man være indstillet på at gøre det fremover (kattens levetid) og man skal sørge for det nødvendige hos dyrlægen.

• #19   9. jun 2012 Kenneth H: Mener du kredsformand?

Hvis man begynder at fodre en kat, gør man det jo i god mening. Men fortsætter man uden at få løst problemet (aflevere et sted, aflive, sterilisere/kastrere), og uger, måneder går, så bliver det jo ens ansvar og så kan man vel ikke bare tillade sig at tørre den af på de dyreværnsorganisationer rundt i landet - gratis og sige "nu kan jeg ikke mere". De har jo masser af udgifter i forvejen, så har man "hygget" sig med at fodre og pludselig ikke kan/vil mere, må man altså også bidrage til udgifterne. Det er min mening!

Kommentér på:
Ejer man en vildkat, hvis man fodrer den?

Annonce