{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  udstationering
  • #1   9. jun 2012 Altså der er nogle opdrættere der har udstationeret en hunkat eller hankat - for det meste fordi de ikke selv har plads til katten eller fordi den bare ikke trives hos opdrætter...

Og de fleste gør rigtig meget ud af at finde den rigtige fodervært - det skal jo trods alt være en man kan stole på, og som har forstand på fertile katte (evt. skal personen også have erfaringer med killingehold)..
    Kontrakt er der også på det, nøjagtig som ved hunde, og de gange jeg har hørt omkring fodervært, har det været noget med at foderværten har beholdt katten som kastrat når opdrætter ikke skulle bruge katten i avlen mere..

Ved ikke om det var sådan noget du mente - men udstationering anvendes også i en vis grad hos katteopdrættere...

• Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

Følgere: 18 Emner: 23 Svar: 282
    #2   9. jun 2012 Vil lige fortælle at der har været nogle uheldige episoder omkring udstationering i katteverden, hvor den udstationerede kat er død af manglende omsorg fra foderværten.
    Det har gjort at nogle ikke længere benytter denne form for "kattehold", desværre,

• #3   9. jun 2012 Ja og grundet disse hendelser, skal hvis det overhoved kunne komme på tale, hos mig, så skal det være et sted, hvor jeg kan komme på besøg uden problemer, og det skal være inden for en afstand af små 50 km

• #4   9. jun 2012 eller at folk ikke har overholdt den skrevne kontrakt på en evt. Hankat... var jeg ude for og gør man tænker som om en extra gang mht fodervært/udstationering.

• #5   9. jun 2012 Altså jeg skrev kun det jeg har hørt - har aldrig selv haft kat i foder eller haft en ude i foder... men ja, Hanne, jeg er enig med dig - skal man have i foder ville jeg også have at hjemmet var inden for en rimelig strækning.. smiley

Træls - folk ikke viser at de er opgaven værdi når en opdrætter betroer dem noget så dyrebart.. smiley

• #6   9. jun 2012 Ja Sanni, jeg husker godt den grufulde skæbne den omtalte kat led, det var så forfærdeligt, pu ha, det glemmer jeg aldrig nogensinde...

• #7   10. jun 2012 Jeg glemmer den heller aldrig.. derfor skriver jeg, jeg skal bo tæt på, så jeg uden problemer kan tage et smut forbi

• #9   11. jun 2012 Det er vel nok triste episoder :'(!!!! Troede slet ikke det var så slemt. Puha da bliver helt trist til møde af at læse disse indlæg.
    Men det er jo meget mere brugt indenfor hunde verdenen. Og der tror jeg det fungerer meget godt...

• #10   12. jun 2012 Jeg ville gerne have gjort brug af udstationering/fodervært, men tør simpelthen ikke, efter denne episode, den var virkelig så forfærdelig den historie, så desværre skal jeg ikke nyde noget, men jeg syntes ideen var SÅ god.

• #11   12. jun 2012 Er der et sted hvor man kan læse om dette??

• #12   12. jun 2012 søg i forum det bugner med tråde om det... men det er langt fra hyggeligt at læse om det... og har du ikke lyst til at få virkelig klamme billeder i hovedet - syntes jeg du skal lade være med at læse om det... ;o)

• #13   12. jun 2012 Jeg kan godt huske perseren , frygtelig historie

MEN det behøver nu ikke være sådan ved en kat der er i udstationering, Min Issey fik jeg i udstationering af opdrætteren, men nu har jeg fået lov til at bruge ham i opdrættet, ellers skulle han have været kastereret
    så en udstationering behøver ikke ende så grufuldt

• #14   13. jun 2012 Laila jeg er helt enig med dig, og din historie er en af de gode:) men der er bare et par rigtig grumme af slagsen og det er ganske skræmmende, specielt når den omtalte var en som ville opdrætte.

• #15   13. jun 2012 Nej der er mange stjerne historier også, og dem syntes jeg personligt man skal kigge mere på end de dårlige.. ikke dermed sagt at man skal ignorere de dårlige af slagsen.. smiley Men for at bliver fodervært (udstationeringsvært) skal du have et godt kendskab til den race du ønsker, samt have et godt forhold til opdrætter, det er ihvertfald det jeg har erfaret .. (hørt om)

Kommentér på:
udstationering

Annonce