578 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

Katration eller ej ? :/ Katration eller ej ? :/

Hej allesammen .

Har lidt et dilemma jeg ikke helt ved hvordan jeg løser .
Kunne bruge nogle råd (:

Har to katte , en stereliseret hun kat på ca 4 og en han på 1 år .
Han strinter ikke rigtig, det er sket 3 gange , og han har selv virket lige overrasket hver gang. Derimod er han til tider lidt voldsom med Freja (hun katten) . Hun sætter ham på plads , og så er der ikke rigtig noget det næste stykke tid .

Hvad ville i gøre ? Kastrere en kat , der egentlig ikke strinter, eller lade værre ?

Ville jo gerne kunne bruge ham som avl senere måske smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af et hvepserede på størrelse med en håndbold lige ved indgangen til mit hus 1.000 kr.
  • Sætte 2 lamper op 800 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Katration eller ej ? :/
  • #2   12. jun 2012 Har du fået lov til at bruge ham til avl? Ved ik om vi snakker race eller huskatte her.. Men vil råde til at lukke ham, for det kunne sætte en god dæmper på din kattes harmoni til hinanden smiley Som susan skriver har hun ret..

• #3   12. jun 2012 Det er nemlig lige det , for han er egentlig ikke aggressiv . Han er også en del større end hende . og derfor blir det mere voldsomt når han 'leger' med hende . ud over det , sover de sammen osv.

• #4   12. jun 2012 Jeg ville helt klart vælge at neutralisere ham. Selvom han måske ikke strinter (meget, han har jo gjort det) endnu, så kan han begynde på det - og er de først begyndt, er det ikke alle der stopper efter en kastration.
    Desuden raser hormonerne i kroppen på ham, og du ville nok få en mere ligevægtig og glad kat (ikke at jeg siger at han ikke er det nu, men der kan jo komme problemer senere). smiley

• #5   12. jun 2012 Jeg synes også at han skulle kastreres. Bare fordi han ikke opfører sig sådan nu, kan det jo sagtens komme senere - og generelt mener jeg, at hvis man vil avle på katte skal man købe dem til formålet. Nu ved jeg jo ikke hvilken situation dine er i, men har lidt den holdning, at hvis der er tvivl burde det hedde kastrerering, fordi ellers er det lidt svært at styre hvad der så sker efterfølgende. (:

• #7   13. jun 2012 Jeg forstår skam holdningerne og meningerne . Syntes bare det er irriterende at i nok har ret (:

• #8   13. jun 2012 Kastrer jo hurtigere jo bedre så undgår du også alle problemerne:-)

• #9   13. jun 2012 Du kender jo selv svaret Michella smiley

• #10   13. jun 2012 Hvis ikke det er en avlskat købt med henblik på avl, så få ham kastreret, alt andet er synd.

• #11   13. jun 2012 Til HVER en tid kastrere en hankat, der ikke skal bruges i avl. Kunne ikke drømme om, at ikke få neutraliseret både mine hun - og hankatte, da jeg aldrig har haft intentioner om at avle. Har fritløbende katte. Og får dermed langt mindre omfang af territorial-kampe og deraf fgl. grimme bidsår og bylder. Ingen strinteri og nogle rolige og skønne kælekatte. Stooooor tilhænger af netralisering af katte, der ikke bruges til avl. Dermed undgår vi alle de uønskede "overskudskatte", der sidder rundt om i internaterne og hvad der er endnu værre...frister en kummerlig tilværelse med kulde, sult og mangle på menneskelig omsorg og kontakt :o(

• #12   13. jun 2012 Der er bestilt tid til i morgen .

Men vil lige adde at det er indekatte (: så ingen uønskede små nogen steder .

• #13   13. jun 2012 Det er jeg glad for at høre Michelle, for det kan godt være at han er forbavset nu, men jeg skal love dig for at det bliver "Pesten" selv når han får smag for hunkatte.
    Det er den rigtige beslutning - kastration absolut:)

• #14   13. jun 2012 Han har været på en hun kat , for lidt tid siden (planlagt selvfølgelig), og det har intet ændret. Men ja .

• #15   13. jun 2012 Super Michella :o) Det bli'r du glad for. Husk skærmen til stingene er fjernet he he. Sgu ingen som en kat der kan sno sig, så den alligevel kan få fat i stingene. Prøvede engang, at min hunkat måtte afsted to gange på en dag, fordi hun ski alligevel fik held til at "gumle" for meget i suturen.

• #16   13. jun 2012 hehe . min hun kat , fik en af de der der stof skærme , den var ikk særlig pæn da hun var færdig med den XD men hun fik da ikke fat i stingene .

Jeg er bare glad for at jeg har så flink en dyrlæge , der gir mig lov til at dele regningen op , når nu hunden også skal med og tilses .

• #17   13. jun 2012 Tina...man giver da ikke skærm på en hankat (eller hunkat) efter kastration ?

• #18   13. jun 2012 Freja fik skærm på efter neutralisering ?

• #20   13. jun 2012 Mener heller ikke at de giver på mere der ude (: min venindes fik det hvert fald ikke , da de fik turen for nogle måneder siden .

• #21   13. jun 2012 Både for din, men også for hankattens skyld, bør han kastreres.

• #22   13. jun 2012 Neutralisering af din hankat gør at den ikke strinter for at markere mere, den kommer ikke så let i hankatteslagsmål ( med dyre dyrlægeregninger til følge) og du er ikke skyld i alle de killingekuld som hvert år fødes til en ussel skæbne.

I min verden neutraliserer man de han- og hunkatte som der ikke skal avles på.
    Verden er fuld af mere eller mindre uønskede katte, så det medvirker jeg ikke til.

• #23   13. jun 2012 En kastration er et lille indgreb, mine har aldrig haft skærm eller andet på, dyrlægen gav bare såret en klat sårlim, og smertestillende til 3 dage (for en sikkerheds skyld, selvom jeg nu aldrig har haft indtryk af at mine drenge har haft smerter efter indgrebet). Ingen af mine har slikket i såret, udover almindelig hygienje og allerede efter 1 uge, var det stort set ikke til at se at dr.dyr havde været der med kniven.

• #24   13. jun 2012 Helle , som jeg har skrevet er det inde katte ;p så ingen slagsmål eller uønskede babyer .

• #25   13. jun 2012 Helt afgjort får mine katte skærm på, de første dage efter neutralisering! Måske især hunkattene. Jeg skriver jo netop, at en af mine hunkatte, fik slikket et hul i suturen samme dag hun blev opereret. Så jeg skal slet ikke tage nogle chancer. Har selv et større udvalg af skærme til hunde og katte, da vi gennem 38 år har haft ret så mange nyopererede kæledyr. Men de nyere stofskærme har jeg aldrig prøvet. De virker gode og mere behagelige at ha' på. Men vores dyrlæge har dem ikke.

• #27   13. jun 2012 Jeg bruger body til alle mine hunner. Stofskærmen, de falder i den. Men mine katte er også små

• #28   13. jun 2012 Bodystocking kan jeg bare ikke nænne at gi' dem på. Har prøvet det både på min Chihuahua og min ene hunkat. De var begge ved at gå ud af "deres go'e skind" Og blev straks pillet af igen. Det må da også føles forfærdeligt med sådan en tyk pels lukket inde i sådan et stramt monstrum ;o) Næ, vi holder os til skærmen i de korte øjeblikke, hvor vi ikke liiige kan holde øje med dem. Om natten feks. Ellers behøver de den jo ikke, når de går inde i ti dage hos mig. Og jeg kan overvåge dem.

• #29   13. jun 2012 Jeg tror nu heller ikk min dyrelæge ville sige han skulle have noget på (:
    Men nu må vi se i morgen , ellers kan man jo altid tage den af ham når man kommer hjem ;p

Når det kommer til stof kraven , så vil jeg sige at min erfaring var positiv . Dog kunne den ikke bruges igen bagefter (; det er vidst ret klart en engangs krave .

• #30   13. jun 2012 Hverken mine hunkatte eller hankatte har på noget tidspunkt haft skærm på og det drejer sig om en periode på mere end 20 år.
    Hunnerne er blevet syet med indvendig syning med selvopløselig sutur og så er der til sidst lagt en stribe sårlim over syningen.

Hannerne er ikke blevet syet, men har fået klemt de små sårrande sammen med lidt sårlim.

PS: En bodystocking behøver ikke stramme. Den kan f.eks. laves af et bredt trøjeærme af bomuld eller bred, elastisk tubegaze. Det fås i flere diametre helt op til det, der passer til et menneskelår.

• #32   14. jun 2012 Nogen gode idéer , hvis man ikke har gulvvarme f.eks ? (:

• #33   14. jun 2012 Så er Blue afleveret hos lægen . Øv hvor jeg hader at aflevere mine dyr der . stoler skam på min dyrlæge , men det er nu stadig ikke rart (:

Så henter vi ham igen 14.30 , og tager en kigger på hunden samtidig .

Kommentér på:
Katration eller ej ? :/

Annonce