{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.079 visninger | Oprettet:

Hunkat slikker sine patter til blods ?! {{forumTopicSubject}}

Min kat kan stresse nemt i mange situatiner. Vi har prøvet sådan noget duft som skulle berolige dem, og har nu fået hende neotraliseret bla. for at se om det ville hjælpe.. Hun er muligvis faldet lidt mere til ro, men slikker stadig sine patter, så der er sår.

Har du hørt om det før, og hvordan kan man afhjælpe??

Mine forældre havde for mange år siden en, som slikkede på ryggen af stress, så jeg tænker det må være det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunkat slikker sine patter til blods ?!
  • #2   14. jun 2012 Vi har jo talt med dyrlægen og nej feliway virkede ikke ret meget..
    Hvad mener du med dens levevilkår? Den bor i et stille hjem med mig, min kæreste og vores anden kat, som den trives med. Hun elsker at hygge og putte og der er stortset altid nogen hjemme. Men får vi fx gæster kan hun gemme sig og ikke komme ud før de går, men kommer de igen dagen efter er hun totalt ligeglad.. Så nogle gange er hun mega sensitiv og andre gange er hun ligeglad med alt ting, men er en kat som har nerverne lidt udenpå.. Som killing var hun rigtig godmodig og rolig, ligeglad med støvsuger og alt ting, men vi flyttede d
    mens hun var ung, og det lader til at have skræmt hende lidt, og derefter er hun blevet meget sensitiv..


  • #4   14. jun 2012 Korrekt.. Det er derfor jeg spørger til råds, mest for at høre om det faktisk er af stress hun gør det.. Hvis nogen har prøvet det samme.. :l

  • #5   14. jun 2012 Jeg har prøvet det - katten var så ulækker og snasket på mavn. Meget stresset kat, jeg aflivede hende efter dyrlægens råd

  • #6   15. jun 2012 Royal Canin har et tørfoderprodukt, der skulle virke beroligende på angste/stressede katte.

    (link fjernet)

    Du kan også prøve at bruge sådan noget som Bachs Blomsterdråber eller Zylkene oveni maden.

    Men det lyder da noget som en noget voldsom reaktion - hvor lang tid er det siden, I er flyttet?


  • #7   18. jun 2012 Det er halvandet år siden, men hun har ikke altid slikket sig på maven..


    Hun er ikke ulækker eller snasket eller noget, bare nogle røde sår ved vorterne, og slikker sig tit der - når hun slapper af :l


  • #8   18. jun 2012 Jeg har lige set, på animal planet her til aften, sådan nogle dragter man kan få til katte der f.eks slikker sig til blods, og får store sår, el. katte som strinter og ikke vil holde op. De siger det har reddet rigtig mange katte liv. Det ligner lidt sådan en slags sparkedragt til babyer, dog uden arme og ben.
    Dyrlæger råder også folk til at købe dem, i stedet for f.eks skærme og oppustelige halsbånd efter operation smiley
    Håber du kan bruge det til noget smiley


Kommentér på:
Hunkat slikker sine patter til blods ?!

Annonce