5.193 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

sår lige under hagen/munden sår lige under hagen/munden

hmm har lagt mærke til katten havde et mørkt område og har haft mærket efter, men der var intet..

mærkede lige igen idag og ku så mærke/se at det var tørret blod.et område på ca 50 øre måske kun 25 øre.
Havde hende oppe og prøvede med en fugtet klud at tørre det af, men damen bryder sig ikke om at blive holdt fast, så kunne hverken få det undersøgt nærmere eller vasket af..eftersom hun kæmpede som en gal og fik sat neglene godt i mig..

har fået hende frem igen med det samme for godbidder kunne hun ik modstå, så vi er gode venner igen hehe

Men hvordan skal jeg gribe det an, så jeg kan få det tjekket?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sår lige under hagen/munden
  • #2   16. jun 2012 det er runde hjørner på skålene, intet skarpt..

Vi sys hun klør sig lidt mere end hun måske burde (fælder meget lige pt så ved ik om fældning kan gøre at hun klør sig mere for at få løst pels af)

men vi kan ingen lopper finde og ingen er blevet bidt heller.

problemet er at hun ELSKER at blive nusset i hovedet og kører det derfor rundt om vores hænder og arm osv når vi kæler, hun holder det slet ikke stille, så det er svært at komme til, det prøvede jeg nemlig også

• #4   16. jun 2012 har tjekket hendes pels, netop fordi vi ville være sikre på der ingen lopper er, og har intet kunne finde.
    Og hun er indekat..

vil bare så nødig at vi skal være to om at holde hende fast for at kunne få tjekket om der er et sår eller noget smiley

• #5   16. jun 2012 Det værste ved loppeeksem er, at de skal bare se en loppe, så går det i udbrud.
    Men det kan jo være noget andet.

• #6   16. jun 2012 har lige opdaget at det er på begge sider af hagen, det går næsten hele vejen rundt.. har taget billeder, så prøver lige om jeg kan ligge dme herind, det har jeg nemlig en del problemer med efter det er lavet om, så vil den ik loade mine billeder.. men prøver lige

• #7   16. jun 2012 [IMG](link fjernet)

[IMG](link fjernet)

• #8   16. jun 2012 tidligere ejer har lige skrevet at hun tidligere havde små sår, som hun hele tiden kradsede hul på.. hmm

• #11   16. jun 2012 Det kan jo også være andet end allergi.
    Jeg synes at I skal få det tjekket og hvis det er allergi, så få det udredt!

• #12   16. jun 2012 har lige kigget på spørgdyrlægen.dk og læst og set videoen om akne/hageeksem og det minder vitterlig meget om det i svær grad da hun jo har sår... øv bøv

• Tina O
    Tina O Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 6
    #13   17. jun 2012 Jeg er helt sikke på at det er akne/hageeksem. Hvis det er betændt eller meget voldsomt, kan du få salve hos dyrlægen.
    Du kan ellers vaske det dagligt med med mild sæbe og skyl godt indtil det er væk, herefter efter behov, gerne en gang om ugen nok sandsynligt hele livet.
    Hvis din kat er fertil. kan det afhjælpe at få den neutraliseret.

Vh
    Tina

• #14   17. jun 2012 hun er steriliseret...
    hun er ikke til at komme til at vaske der, hun render så snart hun fatter mistanke til at få noget vådt på sig smiley
    Og at holde hende er et mareridt, av av mine arme

• #15   17. jun 2012 (link fjernet)

Læs her.

• #16   17. jun 2012 Jeg tror det er Akne og det kan komme af især plasticskåle smiley Jeg har selv en kat der får det, hvis jeg bruger nogle skåle at plastic... Jeg havde faktisk glemt det og købte for nyligt en vandbeholder til løbegården. Den var af plastic og få dage efter havde hun akne igen... Så slog det mig pluidseligt og jeg tog den væk igen og så forsvandt aknen igen... Det skulle komme an på en prøve, så jeg stillede den op igen og vupti, så var den gal igen og da jeg fjernenede den igen, gik det væk smiley Så ingen tvivl, her er problemet plasticskåle smiley

• #17   18. jun 2012 hun har ikke plastikskåle, men metalskåle med runde kanter, så det er ikke skåleneder er problemet, og hun har også haft det før ved tidligere ejer... der er vist bare ik blevet gjort noget ved det

• Tina O
    Tina O Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 6
    #18   19. jun 2012 Hej Igen

En kat med akne vil ud fra min erfaring, altid have akne i højere eller mindre grad, jeg synes du/I skal træne rengøring af hagen (som tidligere beskrevet) sammen, det gør jo ikke noget det tager lang tid at lære, hvis katten skal døje med det resten af livet.
    Vh
    Tina

Kommentér på:
sår lige under hagen/munden

Annonce