{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.606 visninger | Oprettet:

Feliway??? Kørsel med kat der bliver utryg {{forumTopicSubject}}

Hej jeg skal have min kat med på ferie, det er en længre køretur. Min kat er en 5 år gammel steriliseret hunkat, hun har aldrig før haft problemer med at køre i bil når hun skulle til dyrlæge, går villigt ind i sin transportkasse, og har derfor ikke indtryk af at hun bliver køresyg, men nu har jeg haft hende til en anden dyrlæge som bor noget længre væk, og på den tur blev hun tydeligt nervøs og utryg, kun på turen ud ikke på hjemturen der er hun helt rolig, så har jeg i dag prøvet at have hende med på en køretur hvor vi ikke besøgte en dyrlæge, det resulterede i en meget utyg kat der hyperventilerede og savlede. Jeg har læst om Feliway og og Zylkene, er der nogle der har erfaringer med det ene frem for det andet???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Feliway??? Kørsel med kat der bliver utryg
  • #2   16. jun 2012 Følger lige med. Tarzan plejer heller ikke, at være nervøs, men denne gang, da vi skulle hjem til min mor, hyperventilerede han også, og halsede som en hund smiley


  • #4   16. jun 2012 For det første så plejer hun ikke at opføre sig sådan når hun kører bil og for det andet, så tror jeg hun bliver endnu mere stresset af at være i en pension, da hun end ikke kan lide synet af andre katte, og muligheden med at få hende passet hjemme eksistere ikke..

  • #5   16. jun 2012 Tarzan har også været med hjemme hos min mor mange gange, og fra helt lille af. Han bliver transporteret i sin hule, som han sover meget i.
    Derudover har jeg haft mange problemer, og muligheden for, at der er en der vil passe ham hjemme i 1 - 2 måneder er meget lille. Han elsker også, at være hjemme hos "mormor" smiley


  • #6   17. jun 2012 Zylkene er godt til nervøse katte. Man skal bare starte med at give det nogle dage før man skal afsted. smiley

  • #7   17. jun 2012 Tak Anne K P, Jeg er nemlig lidt i tvivl om hvilket produkt der er bedst, for ved Zylkene står der jo noget om køresyge, og det bliver hun ikke, hun bliver ikke dårlig på den måde og det er ikke fordi hun ikke vil med, for hun går med det samme ind i transportkassen og venter på at vi er klar.. Men hvis der er flest gode erfaringer med Zylkene, så er det jo det vi skal bruge.. Tak :o)

  • #8   17. jun 2012 Det er ikke alle katte hvor Zylkene virker optimalt, men jeg ved at der er mange der giver deres katte det op til udstillinger. Det virkede rigtig godt på min maine coon, som var MEGET nervøs. Det kan med fordel også kombineres med Feliway.

    Man kan også få nogle beroligende dråber, men ved ikke hvad de hedder.

    Hvis du vil prøve Zylkene, så kan de fås billigt her:
    http://ebutik.dyrlaegevagten.dk/zylkene-75-mg-30-stk-kapsler.html

    Ved dyrlægen kostede 30 stk. 300 kr. så der er lidt at spare smiley


  • #10   17. jun 2012 Zylkene er så ikke kemi, men naturstoffer.

    Hvis du skal lave den sammenligning, så kan du jo se på folk med eksamensangst - der er nødt til at tage beta-blokkere for ikke at skide grønne grise.

    Hvad er bedst? At efterlade katten et sted hvor den er utryg, eller tage den med, og så sørge for at den er så tryg som muligt?
    Og er det egentlig ikke også egoistisk at holde katten som kæledyr, og berøve den muligheden for reproduktion, bare for at den kan passe ind hos os?


  • #12   17. jun 2012 Susan: Tarzan har aldrig været nervøs ved, at køre bus, tog eller bil før. Bare han kan se mig, og der ikke er for meget larm.
    Derudover bryder han sig ikke om, at være alene hjemme i for lang tid (24 timer er for meget), så når jeg har aftaler på sygehuset, hvor min mor skal køre mig, tager jeg ham med hjem til min mor. Han nyder at være hjemme hos hende, for det er et sjovere udeliv her, end hjemme hos mig, hun har en anden kat (dog blind og gammel) som han er glad for samt en hund, som han leger med hver dag smiley

    Nu skal jeg holde mig i ro, og gå hjemme i 2 måneder, så er glad for, at jeg tog ham med hjem.


  • #13   17. jun 2012 Jaja, hver sin mening! smiley

    Men hvad angår medicin, så må det være super rart at kunne fungere uden, men det er der bare nogen der ikke kan.


  • #14   17. jun 2012 Anne K P: Lige præcis.
    Jeg tager selv medicin hver dag. Lige pt. tager jeg meget smertestillende pga. operation i knæet, men ellers vil jeg helst undgå det hvis jeg kan. Men nogle gange gør man sig selv en tjeneste ved, at tage det.


  • #15   17. jun 2012 Jeg Takker mange gange for din indput Anne K P, og er helt enig med dig, min kat er nemlig mest tryg når hun er i nærheden af mig, og bryder sig ikke om at blive passet af andre (har gjort dette før, hvor hun er meget utilnærmelig, overfor dem der passer hende) Der er bare køreturen hun er begyndt at blive nervøs overfor, hvilket hun ikke har været før, når bilen holder stille er der ikke noget... Der er noget tid til jeg skal afsted, så jeg ser hvad jeg vælger, Men tusinde tak fordi du vil dele dine erfaringer, læste nemlig i en anden tråd om agresiv adfær ved brug af Feliway..

  • #16   17. jun 2012 Jeg brugte begge dele, og mærkede også en effekt af begge. Du kan jo altid teste før du skal afsted smiley

  • #17   17. jun 2012 Susan/Stop falsk varebetegnelse v. salg af katte/ - "Meeen hvis vi mennesker skal udsættes for noget vi bliver nervøse over for, tyr vi så fluks til kemi ?"
    Yep! Det gør vi. Helt ekstremt endda. Folk der lider af utryghed, stress eller nervøsitet får faktisk medicin imod det. Mennesker er generelt meget dårlige til at acceptere at hvis jeg ikke vil være i en situation så er det okay. Vi medicinerer det væk og presser os selv til det yderste.
    Ikke fordi det er relevant for katte sagen smiley Men det irriterede mig hehe.


  • #19   17. jun 2012 Nu ikke ment som at jeg blev irriteret over din mening smiley Ment som at jeg ikke kunne lade være med at kommentere på det hehe.

  • #20   17. jun 2012 Nu er samfundet jo ikke indrettet efter folk der f.eks. har angst, tvangstanker/handlinger eller andre psykiske udfordringer. Men det er jo nemt nok at pege fingre når man ikke har de problemer. Man vælger sgu ikke selv (og det gør katten i det store hele heller ikke).

  • #22   17. jun 2012 Du er jo bare så klog... smiley

    Må være rart at sidde på sin piedestal og se ned på alle os andre, som ikke kan finde ud af noget. Det er godt at vi har dig til at påpege vores fejl og mangler, vi andre kan jo ikke finde ud af hvad der er rigtigt eller forkert.

    No wonder at folk vælger at holde sig fra KG, og at forum til tider er stillestående..


  • #24   18. jun 2012 vores lille mis lunte elsker også at køre bil..så en tur til dyrelægen ad landevej på ca 30 min gør intet.. han sover bare.. men sidst vi kørte skulle vi til jylland .. ad motorvej og der stod han helt af.. prøvede at komme ud af kassen og skreg som om der var nogen der torturede ham.. det var virkelig synd så vi vendte om og tog hjemas og så snart vi var væk fra motorvejen så sov han igen..

    .. Vores konklusion blev at han altså mærker farten i bilen anderledes end vi gør så derfor er motorvej ikke længere en mulighed..

    Vi ville prøve med de der beroligende dråber til ham næste gang vi gerne vil afsted og vil også bruge dem nytårsaften, for selv et enkelt batteri fra naboen en forårsdag fik ham til at skide grønne grise.. min lille stakkel..

    At de har frygt instintivt er en god ting, men alt det unødvendige frygt vi evt udsætter dem får nytårsaften eller hvad det nu måtte være.. det er sku bare synd og hvis dråber kan hjælpe en smule mod frygten så siger jeg bare --- GO FOR IT:...'

    undskyld det blev så langt.. haha


  • #25   18. jun 2012 men Susan er det at gøre katten en tjeneste at den skal blive hjemme og blive passet af nogen den ikke er tryg ved ??? måske var denne ene køretur bare en dårlig dag for katten ???? det kan den jo rent faktisk godt have smiley

  • #27   18. jun 2012 Ja, du siger din mening, også selvom det ikke er det, der bliver spurgt efter.

    Jeg bliver ikke personlig, jeg kommenterer bare din evne til at komme med sure opstød i ethvert indlæg, hvor emnet ikke lige passer med dine holdninger.


  • #29   18. jun 2012 Jeg har ikke svært ved at acceptere, at der findes andre meninger en min. Men det virker ikke til at du kan. Og nej, det hænder ikke om menneskers sindslidelser, det var for at sætte det i perspektiv... Jeg er ikke imod din person, for jeg kender dig ikke.

    Jeg er bare imod at indlæg efter indlæg bliver ødelagt af sure opstød der i bund og grund ikke tjener til noget formål i forhold til emnet. Og det er generelt herinde. Det skræmmer mange væk, og gør at man næsten ikke tør stille spørgsmål uden at risikere en hetz.


  • #30   18. jun 2012 Hænder = handler smiley

  • #32   18. jun 2012 Jaja, det gør du bare smiley

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.367
    #34   18. jun 2012 <b>Vil nogen af jer være venlige ikke at blive personlig overfor jeres meddebatører i tråden. Alle har ret til at ytre sin mening og hvis man ikke synes om en persons meninger og holdninger, så kan man lade være med at kommenterer det eller kun kommenterer det der er relevant for tråden og ikke gå efter personen. Så vær venlig at holde en ordentlig tone i debatten. Tak </b>

Kommentér på:
Feliway??? Kørsel med kat der bliver utryg

Annonce