{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
803 visninger | Oprettet:

killinger under 12 uger {{forumTopicSubject}}

her kommer lige et lille surt opstød.... jeg har besluttet mig af at skulle have en kat mere og har kigget på nogle forskellige sider fx dba og guloggratis og hold nu kæft hvor er der mange der giver killinger væk før de er 12 uger også selvom mormissen er levende... jeg kan slet slet ikke forstå der er nogen der køber de små kræ i den aldre... jeg fandt den smukkeste lille hunkilling 8 uger gammel og stod som salgsklar i uge 29 perfekt da jeg starter ferie der... men da jeg skrev på hende ville de af med hende med det samme og skriver at dyrlægen har sagt de er klar til at komme hjemmefra :S er lidt overrasket over hvor ligeglade folk er med hvordan killingerne har det og bliver senere :@

skulle bare lige ud med det :I

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  killinger under 12 uger
  • #1   20. jun 2012 Ja nogle mennesker skører i hovedet... smiley Det er noget svineri at sælge dem for de er 12 uger eller over 12 uger gamle...

• #3   20. jun 2012 Ja, efter jeg selv er blevet gjort opmærksom på det og har sat mig godt og grundigt ind i tingene, så skærer det mig også i hjertet!
    Har set flere på gul&gratis der vil af med kattene når de er 8 uger, fordi moderen er begyndt at afvise dem. Og bliver så ked af det!

• #4   20. jun 2012 ja og at de så oven i købet prøver at bilde mig ind dyrlægen siger god for det.... jeg er sgu glad for jeg kender til loven om dyrevelfærd for ellers var jeg da nok hoppet på den og så står man så med en killing som kan få super mange problem fordi nogen ikke kunne vente 4 uger med at sælge den

• #6   20. jun 2012 jeg giver dig fuldstændig ret i at loven siger sådan og mor eller ej skal de ikke fra hinanden før de er 12 uger.... var bare en måske lidt dårlig formulering af at jeg syntes det er forkasteligt at folk sælger og køber killinger under 12 uger

• #7   20. jun 2012 du må meget gerne reservere vores smiley

• #13   20. jun 2012 jeg vælger at skrive det til sælger og offentligt så alle der ikke er bekendt med loven har en chance for at se det er en dårlig ide at købe disse killinger og eller ville jeg anmelde det til den side de sælger på....

• #15   21. jun 2012 Nu er der en der skriver efter de er 12 uger... Hvorfor er det noget svineri? Vi fik vores da de var 16 uger

• #17   21. jun 2012 Jeg mener helt korrekt at man ikke behøves at sælge sin kat den da de lige præcis fylder de 12 uger.... jeg ser gerne de er lidt ældre....

• Sofia R
    Sofia R Tilmeldt:
    apr 2012

Følger: 1 Svar: 1
    #18   21. jun 2012 Der er stadig mange - købere som sælgere - som "lader som om" de ikke ved at killinger skal være minimum 12 uger før de må tages fra moderes. Nu er jeg én af dem, som har killinger og jeg har fået MANGE forespørgsler på om de kan tages tidligere fra - med de mærkeligste argumenter. Så er det sommerferien som ikke passer ind - mit svar: Jeg passer hellere end gerne killingen til sommerferien er slut. Så er det prægning af killingen - mit svar: prægningen af killingerne fejler intet, ved at tage dem for tidligt fra risikere man netop at killingerne udvikler sig i skidt retning. osv. osv. osv. Mange "interesserede" er smuttet i svinget, fordi jeg holder fast i lovgivningen og jeg på ingen måde vil sælge før de er min. 12 uger. Sågar har jeg fået afvide at jeg er en emsig kælling i mit eget hjem, da jeg ikke ville udlevere en 8 ugers killing til en som var og se på ham. Ingen killing til det fjols!

Du kan anmelde annoncerne på både guloggratis og dba... Dba plejer at tage annoncerne af, hvis lovgivningen/deres eget regelsæt ikke overholdes. Mine 2 annoncer på dba er hvertfald blevet inaktiveret - fordi der er én som har anmeldt dem, fordi jeg har valgt at tage 800 kr. for en huskilling (inkl. vacc, chip, tjek, sundhedsbog mv..). Men ikke ville oprette mig som erhvervsannoncør.. Og dba anser killinger og hvalpe over 500kr. som erhvervsmæssig handel.

De fleste af mine killinger bliver hos mig, til sommerferien er ovre. dvs. at de er ca. 15 uger og det har jeg og køberne det rigtig godt med. Og dem som skal neutraliseres hjemmefra, kan nå at komme sig over indgrebet inden de skal i nye hjem.

• #19   21. jun 2012 ahh mig der læste forkert smiley Kunne heller ikke forstå det smiley

Kommentér på:
killinger under 12 uger

Annonce