{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.201 visninger | Oprettet:

KÆMPE myrer problem ! HJÆLP! {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften siger - Jeg har et kæmpemæssigt myrerproblem. Jeg ved der er andre tråde om emnet og jeg har læst dem og prøvet forskellige råd - Men intet har virket. Jeg har endda når kattene er taget ind fra haven om natten, vandet med noget (mild) myrergift (koncentreret det til revner og sprækker såvidt som mulig) men uden success. Jeg vil så gerne undgå at skulle ud i livsfarlig gift for mine katte, men jeg kan ikke holde det ud. Der er myrer i mit soveværelse - på badeværelset, i garderoben, i gangen smiley
Hvad gør jeg?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  KÆMPE myrer problem ! HJÆLP!
  • #2   5. jul 2012 ha ha ha Lotte - Tak jeg er sgu også ved at blive så frustreret. Havde bare sådan håbet der var en, som kendte til en mirakelkur ! (lidt naivt måske smiley )

• #4   5. jul 2012 Ja så må det blive sådan. Men så længe det får lov at tørre ind om natten så burde der vel ikke være nogen fare for kattene?

• #5   5. jul 2012 Bayer Garden myrelokkedåser med en skål over, og så et viskelæder til kanten af skålen så myrerne kan komme ind og ud.

Vi har brugt myrelokkedåserne sammen med spray fra samme firma. Har sprayet i revnerne, og så bare tørret det af som er kommet på gulvet. Ingen af kattene har vist interesse for de døde myrer.

• #6   5. jul 2012 Det var smart smiley Tak

• #8   5. jul 2012 Ja jeg skal vist også på storindkøb. De er over alt her ! Det er næsten uhyggeligt. Hvis i kører forbi en kiosk og ser en spiseseddel fra Ekstra bladet hvor der står: "Hus invaderet af myrer - Kvinde og katte myrdet og spist af insekter" - så er det mig !!!! smiley ha ha

• #9   6. jul 2012 LUFTFRISKER!!! smiley

Jeg har nu 2 gange udrydet myrere på den måde. smiley
    Det sidste hus vi boede i havde vi kæmpe myrer problem i stuen, køkkenet og på badeværelset. Alle 3 steder hvor myrerne kom ind fik en ordenlig tur med noget luftfrisker, og vi så ikke så meget som skyggen af en myrer igen. smiley

Jeg har lige lavet samme nummer i vores nye hus, hvor der især på mit værelse var rigtig mange!! Vi prøvede først med noget gift, men det hjalp overhovedet ikke, så fik de noget luftfrisker 2 dage i streg, også de andre stedet i huset vi havde myrere, og vi har ikke set en eneste siden. smiley

Meget billig løsning, og man kan jo også bruge luftfriskeren bagefter. smiley

• #10   6. jul 2012 he he tak Ida - det lyder som noget jeg lige vil give en chance smiley

• #11   6. jul 2012 Da jeg havde myrer i huset, dryssede jeg et pænt lag stødt kanel langs soklerne udvendigt og langs med panelerne indvendigt.
    Jeg brugte en hulens masse kanel, men har ikke haft myrer senere.

• #12   6. jul 2012 Hej!
    Jeg bruger Frontline vet spray til hund og kat og det har jeg gjort i flere år. Sprøjter hver forår og har ikke problemer med myrer resten af året.
    Ja og så kan både hund og kat tåle det. Det er nemt og billigt.

• #13   6. jul 2012 Tusind tak for jeres råd. Jeg vil tage kattene ind lidt tidligere i aften, spraye med luftfrisker - Vande med gift, sætte nogle myrerlokkedåser op med "låg" på, sprede en hulens masse kanel langs panelerne og hvis der stadig er problemer så får de en gang frontline smiley He he - De kan bare vente sig ! Jeg er simpelthen på randen til et nervesammenbrud med alle de myrer. Tak igen smiley

• #14   6. jul 2012 fed tråd smiley det med luftfrisker har jeg set brugt på hvepse,, jeg tror det ødelægger de duftspor de bruger til at finde hjem, og anerkende det er deres hjem+ de lugter forkert hvis de kommer hjem,,,, både hvepse og myre, slår fremmede ihjel og de genkender hinanden på duften, husk bare at de myre som ikke invadere hjemmet er til stor nytte i naturen smiley

• #15   6. jul 2012 Ja men jeg hader også at slå dem ihjel - Men der er ingen udvej. smiley De er overalt og der er myrer her hvert år - Men i år skulle man tro de holdt international konference og havde udvalgt netop dette hus til at huse dem alle smiley
    Dem der er i skoven - Ih jeg elsker dem ! smiley smiley

Mht. luftfrisker så lyder det meget sandsynligt, jeg vil helt sikkert give det hele et forsøg smiley

• #16   6. jul 2012 Jette L: Ja nu du siger det, lyder det faktisk meget logisk. smiley
    Men virker, det gør det i hvertfald. smiley

• #17   7. jul 2012 Jeg har også haft positiv erfaring med kanel (IKKE kanelsukker!!!)...
    Drysset det langs sokler og paneler, og hvis jeg har fundet tuen udenfor har den også fået et ordentligt drys!!!

Selvfølgelig kommer hjemmet til at "hørme" af kanel, og ISÆR støvsugeren når det skal fjernes igen smiley

• #18   7. jul 2012 Jeg har lige taget 18m2 fliser op i haven - kors der var myrer under - med æg i en masse og da jeg fjernede de sidste havde bæsterne fået vinger. Jeg skovlede alle æggene op i en stål spand kom spit på og satte ild til - og så fik myrene en gang gift. Jeg vil ikke have dem under min nye terasse, basta

• #19   7. jul 2012 Det kan jeg skisme godt forstå Lis smiley

• #20   7. jul 2012 he he sejt Lis! Jeg har også været igang her, men kan ikke komme indtil æggene, så må tage dem i flere omgange. Dem her er også ved at få vinger nu.

Kommentér på:
KÆMPE myrer problem ! HJÆLP!

Annonce