{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.146 visninger | Oprettet:

Halsbånd og andre ting til katte. {{forumTopicSubject}}

Min Lars er inde kat, men jeg kunne godt finde på, at købe et halsbånd til ham, både fordi det ser så sødt ud, men også hvis han ved et uheld slap ud, (ikke fordi han prøver) Men man ved jo aldrig.
Det skulle være et halsbånd med en plade på, hvor der står diverse
informationer.

Så jeg er egentlig bare nysgerrig på, at vide lidt om jeres erfaringer med halsbånd og diverse "udstyr" til katte smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Halsbånd og andre ting til katte.
  • #3   10. jul 2012 Han er desværre ingen af delene endnu (kæmpe fejltagelse, ved det godt) Det er også det første der bliver brugt penge på! Men kan man ikke få sådan nogle der åbner sig selv, ved den mindste smule modstand? Det synes jeg, at jeg har hørt et sted.

• #4   10. jul 2012 Bum bum Lotte/uvidende gamle kælling. Kan tydeligt forstå du er imod sådan noget hih smiley

• #5   10. jul 2012 Ja der findes dem som åbne sig ved det mindste tryk , men der findes mange skræmmende eks. på at de ikke altid åbner sig . Jeg har selv set disse skader de har forvoldet .

• #6   10. jul 2012 ej hvor ubehageligt Heidi :s havde godt hørt noget om det, så tror bare jeg holder mig fra "pynte" halsbånd... smiley
    Så der er kun Øre mærkning og chip, til at vise hvor katten hører hjemme?

• #7   10. jul 2012 Af hvad jeg kan se så har i da haft katten Lars fra han var 4 måneder gammel?
    Og han er født i 2011. Hvorfor har i så ikke investeret i at få ham chippet eller øremærket endnu?
    Du skriver at det er det første der bliver brugt penge på? Hmm.
    Derudover vil jeg også fraråde halsbånd. Der kan ske forfærdelige uheld, og det er ikke det værd i sidste ende for at ''få en kat til at se sød ud''. Katte ser da efter min mening søde ud i sig selv?

• #8   10. jul 2012 Jeg har ikke noget i mod halsbånd , da jeg ikke selv har oplevet skader ved disse , men har ofte hørt en masse historier omkring dem . Derfor bruger jeg udelukkende halsbånd på asti når hun er på 'ferie' hvor på der står at hun er indekat . ofte tænker folk ikke over at der kommer en kat rendende hist og her , og tjekker derfor ikke tatoo. Derfor bruger jeg den der i tilfælde af flugtforsøg smiley

• #9   10. jul 2012 Ja, øremærkning og chip er eneste sikre løsning...

Jeg har været tæt på at miste en kat pga. et halsbånd med "anti-kvæl som åbner sig ved mindste modstand"... Det havde halsbåndet bare lige glemt...
    Så jeg fandt min kat dinglende i en fjeder under sengen...
    Hvem ved hvor længe han havde hængt dér?! smiley
    Heldigvis slap både jeg og katten med lidt småskræmmer og en ordentlig forskrækkelse!

• #10   10. jul 2012 TR: Han får heller ikke noget halsbånd på.
    jamen det er også en stor fejl, det skulle have været gjort for længe siden, det er jeg godt klar over.
    Ja det er det første der bliver brugt penge på, i forhold til halsbånd osv. jeg ved godt jeg ikke kan trække den længere, den skulle slet ikke have været trækket, og der er ingen undskyldninger, ved det godt. så derfor er dét det første der bliver brugt penge på d.1 smiley

• #11   10. jul 2012 Lotte: puha, det lyder godt nok ikke særlig rart, er glad for at høre i slap med lidt skrammer!

Det er også det der ville være min største frygt med de halsbånd der.

Pulle: Er glad for, at du har gode oplevelser med halsbåndene. men tror bare ikke jeg tør løbe en risiko.
    Det er noget andet hvis der er en der kan overvåge katte 24 timer i døgnet, men det har jeg desværre ikke mulighed for. smiley

• #12   10. jul 2012 Mia M

Det lyder godt. Vi ser jo helst alle at kattens ve og vel kommer i første række når vi anskaffer dem. Og i tilfælde af at han en dag smutter ud af et vindue, så er det godt hvis han har enten det ene eller det andet. smiley

• #13   10. jul 2012 TR: Kunne absolut ikke være andet end enig smiley
    Slår også mig selv over nallerne over det. Har simpelthen også sååå dårlig samvittighed over det.. smiley

• #14   10. jul 2012 Drop halsbånds ideen - det er alt for farligt og giv ham en øretatoo i stedet smiley

• #15   10. jul 2012 Anna: den er også droppet igen, selvom jeg stadig synes han ville se cute ud med en halsbånd, men det er ikke det værd hvis han risikere at dø.
    HM.. både chip og tattoo?

• #16   10. jul 2012 Jeg er MEGET stor modstander af halsbånd til katte, sikkert fordi jeg flere gange har set hvad der kan ske. Pinefuld og langsom død eller store åbne sår, der ikke heler med aflivning til følge. Har man lyst til at pynte fordi det er sødt, så køb en dukke.

• #17   10. jul 2012 Mia : jeg ved ikke om jeg vil kalde det for 'gode erfaringer' men har bare ikke oplevet de dårlige . Grunden til mit valg når hun er på ferie , ligger sig nok osse til grunde i at jeg ved at der altid er nogen hjemme ved den , hos min nabo, som passer hende , men der er jo stadig en risiko for at hun løber ud af altandøren en dag , hun har aldrig oplevet et liv udenfor , heller ikke som killing, derfor ved jeg med sikkerhed at hun ikke vil kunne begå sig i det fri, hun kender ikke til biler og andet i det fri. hun er meget kontaktsøgende, og et halsbånd vækker altid nysgerrigheden ved et møde med et dyr. Derfor er det udstyret med teksten INDEKAT, så er der bare ingen tvivl, og så kan de fluks ringe til mig.

• #18   10. jul 2012 smiley Ja de ser jo søde ud - så er det ærgerligt at de er så farlige.

Du kan sagtens nøjedes med øretatoveringen hvis ikke han skal ud og ind af landet, du skal selvfølgelig bare holde øje med at hans tatoo altid er mulig at læse. Hvis der skulle ske ham noget og nogen finder ham vil de ikke kunne se en chip medmindre de kører ind og får den scannet (hvilket de færreste gør) men de vil straks kunne se en tatoo og husk at få den registreret på nettet smiley

• #19   10. jul 2012 Lad nu være med det der dukketing?
    Der er ingen grund til at være spydig Marianne, hvis det var sådan det var ment?!
    Det er jo ikke fordi jeg vil klæde min kat ud i dukketøj?

• #20   10. jul 2012 vil i øvrigt straks sige , at skulle jeg ha en udekat , ville jeg aldrig nogensinde smide et halsbånd på den , den risiko ville jeg bestemt ikke løbe .

• #21   10. jul 2012 Nej det var ikke for at være spydig, det er min holdning.

• #22   10. jul 2012 Pulleh: det lyder også meget fornuftigt at gøre det på den måde, er glad for at høre at du har været heldig med at bruge halsbåndet, håber der aldrig sker din kat noget med halsbånd. smiley

Anna: Du har en god pointe, ville det være for meget med begge ting, han skal jo ikke ud og ind af landet, men så er man dækket godt ind, tænker jeg bare smiley

• #23   10. jul 2012 Marianne: okay super, så fik vi det på det rene smiley

• #24   10. jul 2012 Ja præcis Mia , men som sagt er den overvåget 24/7 hos min nabo (to pensionister , hvoraf manden beskæftiger sig 16 timer med avisen, og de sidste på søvn)

• #25   10. jul 2012 Tihi fnis, lyder som om han, eller de hygger sig smiley Dejligt det kan gøres på den måde smiley

• #26   10. jul 2012 Okay nyt spørgsmål: Hvad foretrækker i, Øre tattoo eller chip, eller begge dele smiley

• #27   10. jul 2012 Øretatoo smiley Det er langt fra alle der overhovedet ved at chippen eksistere , jeg gjorde faktisk heller ikke selv før de spurgte mig hos dr. dyr om Asti sku ha tatoo eller chip , så stod jeg der og tænkte, hva søren..
    Tatooen er synlig og derfor IDIOTSIKKER! smiley

• #28   10. jul 2012 Sørg for at finde en dyrlæge der tatoverer med pen...
    De der øremærker som er lavet med tang bliver ulæselige med tiden!
    Men en tusset øremærkning burde holde evigt! smiley

• #29   10. jul 2012 Lotte: Okay det vidste jeg faktisk ikke, Er der nogen der stadig gøre det med pen? smiley
    Er enig i, at tattoo er idiot sikker.
    men kan man begge? smiley

• #31   11. jul 2012 Her hvor jeg bor, er det et krav at kattene har halsbånd på (ja, tvivler på at det er kattekyndige der har lavet den regel). Men vil da så lige fortælle min erfaring med de "smarte" halsbånd, fra da jeg havde kat her.

Min Chanell var steriliseret og øretatoveret, men fik så et klikhalsbånd på, fordi det let sku gå op, hvis hun hang fast. Og det må jeg sige, at det var et af de få, der virkede... Heldigvis lidt for effektivt, for har ikke tal på hvor mange gange halsbåndet lå i min postkasse, fordi det blev smidt her og der og alle vejne... Så ja, effektivt fordi det gik op. Absolut ikke effektivt, eftersom hun jo rigtig tit alligevel rendte rundt uden halsbånd...

Bottom line er, at de halsbånd ikke er noget værd. Ja, min kat kom heldigvis ikke til skade. Men jeg tvivler på at man kan finde et, der vælger at gå op, når det er nødvendigt!

Langt hellere øretattoo - evt. kombineret med chips, i tilfælde af at tatoo'en skulle blive ulæselig. Så kan man se katten har den og så tjekke den for chip.

• #32   11. jul 2012 Mia M - Ja, der er skam dyrlæger der tatoverer med pen..
    Nu kender jeg ingen dyrlæger i dit område..
    Men herovre hvor jeg bor er der i hvert fald Bygholm dyrehospital som gør det...
    Ellers er det nemt at oprette en tråd hvor du spørger til øretatoo med pen i dit område smiley
    Så tør jeg vædde med at der er nogen som kender en i dit område som gør det!

Og jeg har både chip og tatoo på mine..
    Bare for at være på den sikre side...
    Plus at min dyrlæge har brugt tang, der er ikke lige blevet sparet op til at få dem tusset op med pen endnu...
    Og de tangmærker er stort set ulæselige på alle 4 katte..
    Så når jeg lige kan undvære 1500-1600 kr skal jeg have dem tusset op...

Kommentér på:
Halsbånd og andre ting til katte.

Annonce