farligt med halsbånd. farligt med halsbånd.
Jeg spottede lige en tråd i fora om katte og halsbånd.
Ts beskriver hvordan folk gladeligt springer ind og skriver at der aldrig er sket noget med deres kat med halsbånd osv osv.
Jeg vil gerne lige give mit besyv med, da jeg mener det er et ret vigtigt emne for jeg ser og hører også tit at folk friskt siger at et halsbånd er en god ide.
Jeg er på TS filter, så kan desværre ikke deltage, så deraf denne her tråd.
JEG er en af dem der har mistet en kat til et halsbånd, og jeg glemmer det aldrig, og har lige siden råbt og skreget AF MED DEM
det var en af kattene i mit barndomshjem. "min kat".
Jeg havde købt det yndigste halsbånd til hende for mine lommepenge, og vores katte havde altid haft halsbånd på, så der var ingen ko på isen der.
Hun render ud om morgenen med sit nye fine halsbånd, og det var sidste gang jeg så hende.
Hun kom ikke hjem, og dagen efter begyndte vi at lede efter hende.
efter en uge begyndte min søde mor så småt at prøve at fortælle mig at katten nok ikke kom hjem igen.
Omkring 14 dage efter kommer min far hjem fra søen( 3 uger efter katten forsvandt), og beslutter sig for at muntre mig op, så han trækker mig med ud i værkstedet, en ret så hjemmestrikket tilbygning til vores hovedhus, som vi andre aldrig brugte, det var "fars", men en masse gammelt rod og møg vi alligevel ingen nytte havde af hehe.
Da han åbner døren bliver vi ramt af en ret så hamper hørm.
Han tænker at det nok er en rotte der har spist noget gift, og han går i gang med at lokalisere lugten og sender mig tilbage ind i huset.
efter et par timer kommer han ind igen, han har fundet ud af hvor lugten kom fra.
det var min kat.
Hun var hoppet ind af en lille knust staldrude og var taget på muse/rottejagt, og hun får klemt sig ind mellem nogle loftsplader og gipsplader, og der sætter halsbåndet sig fast i noget metal.
Bare tanken om den død hun har haft.
halsbånd KAN koste katten livet.
Mærk katten med en chip eller en øretatto istedet.
Aldrig halsbånd.
Fruen, det er ikke for at bokke dig i hovedet over at du har mig på filter, jeg vil bare smadder gerne råbe med om at halsbånd kan være skide pisse farlige og at det ikke er for sjov der advares.
Det er hamrende vigtigt at der advares om de halsbånd.
Vores katte havde også altid haft halsbånd på, den her overlevede ikke.
så lad være med at give jeres katte dem på.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.144
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 21 Svar: 225
nu er det mange år siden, men oplevelsen sidder stadig.
okt 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 32 Svar: 869
Vores katte vi havde hos min mor, gik altid med halsbånd (med elastik i), da de skulle bruge magnet til kattelemmen. Vi har heldigvis aldrig mistet en kat på det.
Men nu hvor jeg har fået katte selv, og lært mere, har de aldrig haft halsbånd på (Tarzan har som killing, men kun mens jeg skulle tage billeder). Har kattelem som skal bruge magnet eller chip, så begge mine katte er chippet OG øremærket, øremærkningen bliver slidt, og ikke alle mennesker tjekker for chip.
sep 2013
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Jeg er helt enig halsbånd til katte er no-go, der er så mange faresituationer ved det, så hvorfor tage chancen???
Det må være en grufuld oplevelse for en kat at sidde fast og ikke kunne flygte som er deres natur, for slet ikke at tale om hvis de bliver kvalt i halsbåndet
sep 2013
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Det kræver et lige og hurtigt træk med en vis vægt bag for at få dem til at åbne sig.
Se også denne fremlysning, jeg har gemt:
Alder: 8 mdr. Køn: Hun
Dyrets tilstand: Skadet
Farve: hvid
Særlige kendetegn: Havde halsbånd på
Mærkningstype: Ingen mærkning
Fundet i: Trige
8380 Trige
Dato: 21-07-2010
Bemærkninger:
Den ca 8 måneder gamle killing er helt hvid og bar halsbånd. Den har gået i mere end 10 dage med højre forben stukket op gennem halsbåndet med gennemgnavning af huden i armhulen til følge. Killingen er tynd men meget sød og er behandlet gratis af Dyrlægen i Trige.
Måske skulle vi bruge denne tråd til at samle beretninger om det farlige ved halsbånd til katte?
sep 2013
mar 2013
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 9 Svar: 25
jun 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 41
DOG! er det med klick system eller hvad man siger, så han smider stort set et væk om måneden
for er der bare det mindste der tager fat så klicker halsbåndet af
grunden til vi gir ham på er at han er en langhåret kat, og folk er tit ikke så gode til at holde nallerne for sig selv, jeg vil også gerne vise folk på afstand at han er EJET
men han er self også kastreret og er øretatoveret
jun 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 41
jeg ved godt og kender mange af jer kattefolk herinde
sep 2013
ja min mands gamle klassekammerart der kommer her på lørdag med sin dame havde kørt uden sele på motorvejen så mange gange før.
Nu sidder han i kørestol.
Shit happens, hvorfor tage chancen
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 30 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.750
Så gentager jeg at katte og halsbånd matcher ikke
Wow Ditte
Du forstår da at vinde venner ...Tø hø
Hilsen en af kattefolkene
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
Men jeg er da blevet klogere med alderen.. Og nu nyder jeg mine "nøgne" katte helt uden halsbånd
farligt med halsbånd.