Lone vil ikke pølle :( Lone vil ikke pølle :(
Hej KG
I mandags fik vi lille Lone hjem. Hun er 12 uger og fuld af i krudt
Mødet med vores 2 hunde (pekingesere) er gået over al forventning. Er sikker på at de nok skal blive gode venner
Mit dilemma går på, at jeg ikke har haft kat siden barndommen. Så jeg er lidt blank i forhold til kattebakketræning!
Opdrætteren sagde at hun er vant til kattebakke - men nu er der altså gået 1,5 døgn uden hverken kuk eller bøh!
Hun har tisset en ordentlig tår i sofaen i går formiddag, men ellers intet.
Hun har heller ikke villet drikke noget endnu, men er derimod begyndt at spise ok af det mad jeg tilbyder hende.
Jeg har læst frem og tilbage og har indtil videre prøvet to metoder : 1) jeg sætter hende ud i kattebakken med jævne mellemrum
2) gnider hende mellem benene med fugtig vat, for at fremprovokere tis/bum bum. Dog uden held!
Jeg er gået tilbage til metode 1, fordi jeg ikke havde held med vattet.
Skal jeg være bekymret endnu? Gør jeg noget forkert?
På forhånd tak!
aug 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 1 Emner: 253 Svar: 2.209
jun 2011
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 38
I har helt ret i det med hundene! Men der synes vi faktisk at vi er kommet godt fra start. Vi tog introduktionen i Lones tempo- dvs. meget stille og rolig, og det er gået så fantastisk
Uheldet i sofaen har været et enestående tilfælde ( indtil videre).
Og jeg kan stolt fortælle at Lone i dag har indviet kattebakken med både stort og småt
Nu må hun gerne bare snart drikke noget vand! Jeg har fået hende til at indtage væske informe af kattemælk, meeeeen jeg vil nu hellere at hun tager noget vand
Hold kæft hvor er hun dejlig!
jun 2011
Tak S H! Jeg har ventet snart 7 år på dette øjeblik, så hun har været længe undervejs
Så glæder vi os bare til mange gode år sammen med lillesøster
jun 2011
Hvis jeg selv skal sige det, synes jeg faktisk vi er gode til at lade hende finde ud at tingene selv. Når hun kommer til os nusser vi hende og vi leger selvfølgelig meget med hende. Men vi render hende ikke i røven (og vi har heller ingen børn der gør det :)) dagen lang. Hun har allerede fået yndlingspladser; på spisebordsstolene under bordet og bag ved sofaen. Det har vi så bestemt skal være hendes "helle" - altså der hvor hun har fred for både hunde og mennesker
jun 2011
Jeg har prøvet at lade vandhanen rinde engang imellem, mens hun har været på køkkenbordet. Hun er lidt interesseret, men "tør" ikke røre det
Vi må prøve os frem. Tak for de gode råd med væske i maden - det vil jeg klart gøre noget i!
Lone vil ikke pølle :(