{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
832 visninger | Oprettet:

Kastreret hankat småtisser alle vegne {{forumTopicSubject}}

Er der nogle der kan sige mig hvad der er galt, er lidt bange for at Fido måske er syg... Han er normalt meget flink til at bruge sin kattebakke og besørge udendørs, men på det seneste er han begyndt at tisse rundt omkring indenfor, små sjatter og på sære steder... Er der nogle der kan sige mig om han er blevet syg, evt hvad det kan være og hvad jeg kan gøre, inden jeg tager til dyrlægen...
Har hørt der er kattekræft i omløb, men er det det?
Hjælp...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kastreret hankat småtisser alle vegne
  • #1   15. jul 2012 Det kunne sagtens lyde som en omgang blærebetændelse eller sten/krystaller i blæren...
    Ring til dyrlægen i morgen og spørg om du skal komme ind med ham, så de kan lægge et kateter op og tage en prøve (kræver narkose), eller om han har et hjemmetestsæt...
    Det er nogle små plastkugler du drysser ud i en klinisk ren kattebakke...
    Der medfølger en lille pipette samt et glas med skruelåg...

Så snart han har tisset i kuglerne, suger det det op med pipetten, ned i glasset og aflever hos dyrlægen med det samme!
    Jo renere og jo friskere prøven er, des klarere resultat!

Er det dét, vil han nok få antibiotika (blærebetændelse), eller få ordineret specielt foder...
    Du kan forebygge fremtidige udbrud af sten/krystaller ved at sørge for at han får masser af væske...
    Her er vådfoder super godt, da det indeholder meget væske...
    En vandfontæne lokker dem også til at drikke mere!

Jeg taler af personlig erfaring, har selv prøvet det!

Held og lykke, og god bedring med missemanden smiley

• #2   15. jul 2012 Den nemmeste metode er, at dyrlægen stikker en kanyle gennem bugvæggen og ind i blæren og suger noget urin ud.
    Denne urin er steril, så dyrkningsresultatet er sikkert.

Metoden kræver IKKE narkose, da den er smertefri (har prøvet på min egen krop), og urinrøret er ikke irriteret bagefter, som den vil være det efter et kateter.

Held og lykke hos dyrlægen.

PS: Kræft (katte-AIDS) er det næppe. Det viser sig på helt andre måder.

• #3   15. jul 2012 De kan også nogen gange finde på at gøre det, hvis der er en fertil hun i nærheden. Men det med dyrelægen lyder som en god idé.

• #4   15. jul 2012 Min har lige haft det samme og det viste sig at være blærebetændelse / blæresten smiley det var så slemt han til sidst tissede rene blodpøler smiley skynd dig til dyrelæge med ham smiley antibiotika og foderskift kan hjælpe det hjalp på min kat smiley

• #5   15. jul 2012 Det kunne godt tyde på noget blære betændelse, eller noget i den stil. Har han ondt?

• #6   15. jul 2012 Ja nu har jeg også set der er lidt rødt i hans tis, så vi må nok en tur til dr dyr i morgen...

• #7   15. jul 2012 Pøj pøj med ham smiley

Kommentér på:
Kastreret hankat småtisser alle vegne

Annonce