{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
932 visninger | Oprettet:

Spørgsmål til sterilisation. {{forumTopicSubject}}

Hej, min lille Kitty skal steriliseres om en uge, og jeg må ærlig talt indrømme, at jeg er rimelig spændt - og dog lidt bekymret smiley

Jeg har nogle spørgsmål her:

- Er der risiko ved en sterilisation?

- Bliver hendes adfærd anderledes?
Kitty er en kat som betror mig med hele dens liv, lige nu ligger den og sover her ved siden af mig i sofaen smiley
Men når der er sommer er den indenfor cirka 4 gange om ugen, ellers render den rundt nede på marken.
Men ændres dette?

- Hun skal vel være indenfor indtil såret er helet, men hvor lang tid kan det tage?

- Hun skal vel møde fastende ved dyrlægerne eller hvad?

- Hvordan transporterer man nemmest en kat i bil, hvor den mindst bemærker det?
Skal man sidde med den, eller skal den sidde i en transportkasse? - hvis den skal sidde i transportkassen, skal det så være hele tiden, eller må man godt tage den ud engang imellem? smiley

- Skal jeg tage specielt hensyn med hende bagefter?

Jeg håber der er nogen der gider svare mig smiley
Og tak på forhånd..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål til sterilisation.
  • #1   16. jul 2012 hun skal møde fastende ved dyrlægen ca. omkring midnat tager du mad fra hende og hun må først spise efter operationen. Vand må hun dog få.

Det nemmeste er og transporterer hende i en transportkasse. Hun kan være groggy når du henter hende hos dyrlægen og derfor er det bedst hun bliver i transportkassen plus de ikke altid har styr på tis efter en sterilisation. Derudover vil jeg ikke anbefale og have hende løs når du kører da hun kan smutte under føder på føreren og det kan være farligt.

• #2   16. jul 2012 Okay mange tak smiley

• #3   16. jul 2012 Jeg vil ikke være bange for at hun ændrer sig. Og ja der er vel altid en risiko ved en operation i fuld narkose, men de er jo mega rutinerede, den type operation har dyrlægerne jo lavet et utal af gange. Jeg kan huske jeg tog en slurk likør efter at jeg havde afleveret hmin kat, det hjalp på nerverne! smiley (jeg drikker ikke normalt.)

Og hun vil som nævnt øverst være helt flad og groggy, så lad hende endelig være i ro i transportkassen smiley Hvis du vil gavne hende kan du jo gøre kassen ekstra varm og blød, og evt medbring ekstra håndklæde, eks. havde min kat tynd mave da jeg hentede hende, så behøver jeg vel ikke nævne mere smiley Jeg hentede hende med en ven, hvilket var meget praktisk, og så tog vi en taxa hjem, men vi skulle heller ikke så langt.

• #4   16. jul 2012 Okay mange tak smiley

Jeg tror nok min mor hun ville glo lidt, hvis eg ligepludselig fandt en snaps frem eller sådan noget smiley

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
    #5   16. jul 2012 *GG* Maria, det tror jeg også...haha den var go.. smiley

• #7   17. jul 2012 Hehe, ja det ville hun nok smiley

• #8   17. jul 2012 <b>- Er der risiko ved en sterilisation?</b>
    Der er altid en lille risko forbundet med operation, men din dyrlæge har med sikkerhed gjort det hundredvis af gange før!! smiley

<b>- Bliver hendes adfærd anderledes?</b>
    Hun vil nok blive mere rolig og kælen, fordi der ikke er en masse hormoner der drøner rundt i kroppen mere!
    Hun vil sandsynligvis tilbringe mere tid hjemme, da hun ikke vil føle det samme behov for at patruljere og beskytte sit territorie...

<b>- Hun skal vel være indenfor indtil såret er helet, men hvor lang tid kan det tage?</b>
    Ja, en rigtig god idé at holde hende indendøre til såret er helet!
    Det tager ca. 10 dage, så kan du få stingene fjernet!
    Jeg fjernede selv stingene på mine katte, men er du utryg ved at gøre det selv, så få din dyrlæge til det smiley
    Hun vil højest sandsynligt blive syet med selvopløselige sting, men min erfaring er at trådene generer huden, så jeg har valgt at fjerne stingene!

<b>- Hun skal vel møde fastende ved dyrlægerne eller hvad?</b>
    Ja, tag maden fra hende når du går i seng, lad vandet blive stående.
    Når hun kommer hjem igen, giv hende kun vand og vådfoder til hun er vågnet ordentligt op.
    Hun er stadig meget groggy, og MEGET SULTEN og kan blive kvalt i tørfoder hvis hun grovæder... Giv hende lidt men tit af vådfoder til hun er frisk igen smiley

<b>- Hvordan transporterer man nemmest en kat i bil, hvor den mindst bemærker det?</b>
    I en transportkasse med et blødt tæppe der lugter hjemligt, samt et håndklæde over kassen, stillet på gulvet bag ved forsædet - her er hun mest beskyttet!

<b>- Skal jeg tage specielt hensyn med hende bagefter?</b>
    Hold hende varm indtil hun er vågnet op! Som nævnt, et badeværelse med gulvvarme er super!
    Hun vil forsøge at springe op på ting som hun plejer, pas på hun ikke kommer galt afsted mens hun stadig er sløv!
    Og så er en bodystocking guld værd hvis hun bliver for interesseret i såret smiley
    http://www.kattegalleri.dk/fotoalbum/diverse_kat/9807-bodystocking

Held og lykke med det hele smiley

• #9   17. jul 2012 Okay mange tak for svarene smiley

Men for at være ærlig er jeg lidt ked af hvis hun bliver endnu mere kælen!
    Hun følger efter sig bare man har rørt hende, og de dage det er ekstra slemt skal man LØBE fra hende!! smiley

• #10   17. jul 2012 Men er det ikke derfor man har kat?
    For at have en at nusse med? For selskabets skyld...
    Og klart hun vil være kælen hvis hun er enekat, så har hun jo kun dig smiley

• #11   17. jul 2012 Ja men vi har fire andre der også skal nusses med, og de kan ikke lide hende her.
    Og når man skal ud for at passe andre dyr eller bare på toilettet.
    Ja jeg har endda skulle løbe halvvejs i skole flere gange om morgenen, fordi hun vil med mig o.O

• #12   17. jul 2012 Sådan er det at have kat!
    Nyd det! smiley

• #13   17. jul 2012 Tak smiley
    Lige nu står den nærmest og hopper ovenpå mig, for at få mere opmærksomhed..

• #14   17. jul 2012 Ja, er det ikke skønt?
    Jeg har 3 der gør sådan...
    Men det er også "mine" katte...
    Den 4. er "min kærestes" og gør det kun ved ham smiley

• #15   17. jul 2012 Ja det er super dejligt smiley

Heldigvis er det sjældent alle mine katte er inde samtidig når der hverken sner eller regner, så jeg har kun én lige nu smiley

• #16   17. jul 2012 Er der nogen der ved, om man kan smøre noget på såret så det heler hurtigere?
    Jeg ved med erfaring ved heste, at vi har noget blåt stads som vi skal smøre på hvis de får sår, og det hjælper overraskende godt smiley

• #17   17. jul 2012 Har aldrig hørt om at man kan...
    Men så længe du holder såret rent for fnuller (vasker med en våd lunken vatrondel hvis der kommer noget i såret) og det får luft, så skulle det være helet helt inden for 2 uger smiley

• #18   17. jul 2012 Okay mange tak smiley

• #19   17. jul 2012 Husk at hun ikke må hoppe for meget rundt, især ned, det fortalte min dr. dyr ikke var så sundt for helingen. Jeg gik i numsen på min kat de første dage for at bære hende op og ned hvor hun ville smiley

• #20   18. jul 2012 Okay det skal jeg huske smiley

• #21   18. jul 2012 Og når det er næsten helt helet, eller lige efter stingene er blevet fjernet, skal du ikke panikke, hvis der kommer ligesom en blød "pølse" under arret...

Det er bare arvæv, og hævelsen fortager sig inden for kort tid..
    Det har jeg oplevet ved alle 3 hunmisser jeg har fået steriliseret smiley

Men er det rødt og varmt samtidig med at det er hævet, kan det være betændelse!

Spørg din dyrlæge hvis du kommer i tvivl smiley

• #22   18. jul 2012 Okay mange tak smiley

Hvis du ikke havde nævnt det der, tror jeg, at jeg ville flippe fuldstændig ud da jeg så det smiley

• #23   18. jul 2012 Jeg blev også rigtig bange første gang og troede at det var betændelse...
    Men jeg forhørte mig herinde og fik at vide at det er helt normalt, så længe det ikke er rødt og varmt smiley

• #24   18. jul 2012 Okay smiley

Kommentér på:
Spørgsmål til sterilisation.

Annonce