{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.813 visninger | Oprettet:

ny killing {{forumTopicSubject}}

hey kg har idag været ude ved en nabo og hente en sort han killing(bor på landet)
katten er ca. 12 uger den har været vant til en lille smule menneske kontakt,
den var med i en ud af 2 forskellige søskende flokke som boede sammen, moren var helt tam og vældig snaksagelig (det var de 2 andre voksne katte de gik med også)

og alle killingerne i den anden søskende flok var tamme/halvtamme men der var kun en halvtam kat i min kats flok? men jeg valgte den her da alle killingerne i den grå flok var resserverede og den halvtamme fra den sorte flok havde øjenbetændelse..

nå men jeg har sat katten i et lukket rum da jeg mener at have hørt nogen snakke godt om det ? det er et gammel lagerum som ligger i et separat rum inden i en maskinhal det er nærmere indrettet som et kontor smiley (jeg har også en knallert og en del dele stående i rummet) udover det så er det et rum med en del gemmesteder og masser af hylder og en kommode osv. jeg starter aldrig maskiner derinde da jeg sys det er dumt når det ryger så meget.

har givet katten en kurv med et blødt tæppe den har mulighed for at sove i og den har fået en dobbeltskål med vand/mad som står næsten ved siden af kurven.

nå men tilbage til selve katten efter en køretur på et par hundrede meter i en papkasse mellem mine ben på knallerten(ikke en særlig sød fragt måde det ved jeg godt men havde ik andre muligheder) kom jeg så hjem med katten hvor jeg havde gjort klar til den lukkede jeg katten ud af papkassen hvor den ligeså stille gik opad papkassen og satte sig i et hjørne under nogle gamle lystofrørs lamper jeg lagde mig så nedpå gulvet og prøvede ligeså stille at lokke katten ud derfra(uden held) bla. ved at gi den godbider. og sådan nogle godbids stænger. men hvergang jeg kom en centimeter for tæt på den enten med hånden eller godbiderne løb den enten et andet sted hen eller rykkede sig længere ind. jeg gav så op og satte mig opad døren og efter et kvarter kom der et lille miav indefra hvor katten gemte sig hvilket jeg besvarede med et miav, hvergang jeg miaver miaver den tilbage ? efter så at have haft en lille samtale med katten ^^ lagde jeg mig stille ned med front mod den og prøvede noget jeg havde hørt med at kigge den i øjnene og stille og roligt lukke øjnene sammen en gang imellem hvilket den åbenbart lystigt begyndte at gentage og var vældig nysgerrig over dog uden at virke stresset eller aggresiv efter så at have gjort de her ting nogle timer uden at få katten gjort villig til at ville snakke (ved godt katte skal have noget tid til at vænne sig til at være et nyt sted især hvis de ik har deres søskende eller forældre) gik jeg så ind for få noget at spise har så en gang imellem har været ude at kigge lidt til den.. men her senere på eftermiddagen insisterede min mor på at hende og min lillebror skulle se katten (ik noget jeg var tilfreds med men kunne ikke tale hende fra det)
vi gik så ud til katten og hun stormede da nærmest efter det stakkels dyr og rykkede rundt på en masse ting der larmede for at fange den hun sagde at man skulle da snakke med den med det samme for at gøre den tam (hun har aldrig haft kat før) SMED hende så ud efter 2 minutter fordi jeg er overbevist om det ik er sådan man gør og sys det var synd for den... har overvejet her senere at gå ud til den og måske prøve øjenkontakt øvelsen som jeg har læst om...

men tid til spørgsmål:
sys i jeg har gjort noget forkert ?
har i nogen ideer til at gøre missen mere snaksagelig ?
og har i andre råd ?
og kan i fortælle mig om kattes reaktioner og deres betydning ?

ps er førstegangs katte ejer. vi har ingen kat i forvejen og kun en hund som aldrig rigtig kommer i nærheden af der hvor katten er vil dog prøve at se om jeg kan få dem til at kunne sammen
pss. det er ligesom om katten reagerer fjendtlig overfor alle andre end mig ? og undskyld indlægget blev så langt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ny killing
  • #1   16. jul 2012 Ved du hvordan jeres hund reagere på fremmede katte, hvilken race er det og har den haft kontakt med katte, der hvor den blev født?

    Jeg ville nok have valgt køkkenet eller soveværelset, hvor I ville befinde jer en stor del af tiden automatisk, frem for et lagerrum.
    Har I en kattebakke til den? Det er meget essentielt smiley
    Har i tænkt jer, om det skal være en inde eller ud kat? Hvis den skal være indenfor, så er det ligeledes vigtigt at finde noget den kan kradse i, så den ikke ødelægger jeres møbler.
    I skal nok også være forberedt på, at den nok aldrig bliver fuldstændig tam. Jo mere kontakt en killing har haft med mennesker fra start desto bedre. I ville formodentlig kunne opbygge et forhold til den, men hver ikke overrasket, hvis den stikker af for fremmede. Lige nu er du kattens ven og resten af familien er stadig fremmede. Det vigtigste er, at give den lidt tilvænnings tid til sine nye omgivelser og lade den undersøge dem af sig selv.
    Det er meget vigtigt at din lillesøster ikke rusker eller leger vildt med den. Hun kan fx tage hånden hen til den, så den lige kan snuse til den. Hvis den derefter trækker sig tilbage, så bare lad den være og prøv igen senere.
    I


  • #2   16. jul 2012 Forresten, hvis i ikke har tænkt jer, at bruge en formue på kattemad, så er Schnucki fra Aldi og Coshida fra Lidl gode alternativer til tørfoder og saftfoder Lux fra Aldi.

  • #3   16. jul 2012 Kevin:
    Det er da noget af et projekt du står overfor - men ikke umuligt.
    Jeg synes altså at den skal ind. Jo mere menneskekontakt jo bedre. Så lad katten komme til jer når den tør. Den skal selvf. have en kattebakke i rummet.
    Det med at blinke langsomt med øjnene signalerer venlighed, stirren signalerer aggresivitet.
    Når den kommer fra et kuld hvor de tilsyneladende ikke alle har set godt ud, så tag den lige til tjek hos dyrlægen og bed ham / hende evt. også tage en virustest. Det er en blodprøve der ikke koster spidsen af en jetjager.
    Få den tjekket inden du bliver for glad for den - du skal have en rask kat:)


  • #4   16. jul 2012 Og så kan Schnucki og Coshida ikke anbefales herfra.
    Køb noget ordentligt, det bliver billigere i længden. Køb det evt. hos www.zooplus.de


  • #5   16. jul 2012 Jeg er enig med den anden Marianne. Tag katten ind og lad den vænne sig til dig og det nye. Ellers kommer den jo i nyt en gang mere. Det er vigtigt at det går stille og roligt og i killingens tempo, så det var godt du smed din mor ud. Ellers risikerer du en kat der er bange for fremmede. Jeg vil også kraftigt anbefale dig at få den tilset af en dyrlæge.

  • #6   16. jul 2012 Er enig med Marianne smiley
    Vil lige tilføje, at et tandsmil signalisere ligeledes aggressivitet.
    En vaccination er måske også en god idé smiley
    I skal nok også finde ud af, om han skal kasteres i samme omgang. Hvis i ikke gør det, risikerer i at han strinter indenfor. Det er et lille indgreb og det vil ikke påvirke hans vækst, samt hvis han får lov at strejfe udenfor, forhindrer det uplanlagte graviditeter smiley


  • #7   16. jul 2012 ja han ender godt nok som udekat da min papfar ikke vil have katte i huset :S så det lille lagerrum var det bedste alternativ jeg kunne komme i tanke om da det er hvor jeg er mest når jeg er ude..
    men ja jeg bruger coshida da det og aldi's foder af hvad jeg har hørt skulle være det bedste billige foder smiley og tro mig vil ikke betale 60 kr for 2 kg kattemad når jeg kan købe 1 kg til 8,50 ...
    men ja skal nok have ham til dyrelægen engang smiley
    og det kuld den er fra er godtnok ikke indekatte men alle børnene derovre fra har brugt en del tid derovre og så tamme alle de voksne katte derovre fra er tror jeg alligevel der er blevet brugt tid på kattene smiley men sagde jeg ikke lille bror ? mener da ikke jeg sagde lillesøster ? smiley
    og fik lokket katten hen til mig her for en halvanden times tid siden hvor jeg tog den op og den gav et væs men tog den og satte den op på bryst kassen med en hånd under numsen og aede den med flad hånd så lagde den sit hoved ind til mig og lukkede øjnene og smaskede (er det ikke et tryghedstegn ?) og så sad jeg ellers sådan i en halvanden time smiley endte så med jeg selv var lidt træt så jeg lagde den sovende kat ned på tæppet og smuttede ind....
    ps lige rettelse til farven.. den er sort med et brunligt skær og man kan ane sorte striber i pelsen så tror faren er grå med striber da moren er helt sort og racen er hvis bare en normal dansk huskat smiley


  • #8   16. jul 2012 Mht. foder så hænger pris og kvalitet ofte sammen! Jeg ville købe noget ordentlig killingefoder til den lille mand i stedet for det du fodrer med nu smiley At købe ordentlig foder virker måske dyrt nu og her, men på sigt kan der være mange penge at spare i dyrlægeregninger.
    Desuden vil jeg anbefale at du får ham vaccineret, kastreret og øretattoveret inden du lukker ham ud i det fri.


  • #9   16. jul 2012 Det er fordi du kom til at nævne ham som en hun smiley "hun smed ham rundt etc." hehe smiley
    Coshida er fint til det behov din kat har. Selvom det nok ikke betyder så meget, så var det et af de bedre mærker som bladet Tænk testede. Og du slog mig heller ikke som typen, der fik lov eller havde råd til at spendere 100kr for 1kg luksus tørfoder hehe smiley
    En smasken er efter min erfaring ikke et tryghedstegn, men utilfredshed (måske tager jeg fejl), derimod hvis den begynder at spinde... smiley
    Hvis du vil vide lidt mere om "racen" Huskat, så kan du google animal planet 101 cats og finde frem til domestic shorthair (korhåret huskat). De har nogle sjove små informative dokumentarer (3-10 min) om alverdens racer, hvor de fortæller om oprindelse, pelspleje, sygdom etc. smiley
    Og du må jo nød til at tage nogle billeder når den er faldet til smiley


  • #10   16. jul 2012 sikke en tur


    tja ja og ja men det ved du jo godt selv så jeg vil undlade at kommenterer yderligt på det.

    kan den bette mis ikke engang få lov til at være på dit værelse ? Du skriver din papfar ikke er vild med katte i huset ! hvorfor dog ikke det ? En hund sviner da 100 % så meget ! men hvad med din mor ? hvad siger hun ? Hun har vel også lidt at skulle have sagt eller ? Jeg syns den skal bo på dit værelse sammen med dig smiley Så skal den hurtigt blive ordenlig tam og rigtigt glad for dig, jeg syns det er lidt af en skråplan det med et depot eller en garage hvor du er nød til at gå ud til den en time eelr 20 min osv. Ind på værelset med missern smiley Det er en hankat mth navn hvad med Lucas ? Måske navnet på en mandlig figur fra en af dine yndlingsfilm/serier ? Dath Wader (kæle navn Daffe)


  • #11   16. jul 2012 med hun mente jeg faktisk hun da hun i de sætninger er ment som min mor... og vil self have ham tjekket og vaccineret og sikkert øremærket smiley og eftersom at jeg nemlig ikke har råd til det såå er coshida det bedste til mig eftersom det er det bedste til prisen smiley og ja tænkte nemlig lige på den test tænk havde lavet da jeg skulle ud og købe noget mad til ham smiley mener bare jeg læste noget med en dyre ekspert der sagde spinde,smaske,vende siden til, og langsom blink er trygheds tegn men kan self tage fejl smiley men det lyder da spændende med det der det vil jeg i det tilfælde da så se smiley og lægger nogle billeder ind når han er faldet mere til smiley ps katten kan faktisk allerede bruge kattebakke så ham lægge en dej inden jeg fangede ham da jeg var ovre efter ham (har dog desværre glemt at stille en bakke ind til den..) så der ligger sikkert en "gave" til mig imorgen ^^

    og lige et lille spørgsmål kan katte godt tåle leverpostej ? der er nemlig noget fransk leverpostej i sådan en pose fremfor en bakke som jeg erindre fra min barndom hjemme ved min bedste mor som jeg så fik hende til at købe idag da vi opdagede det nede i lidl og det smager bare... GUD smiley så ville måske engang forkæle missen med en klat hvis den kan tåle det smiley


  • #12   17. jul 2012 ville helst have den på værelset men min mor er egentlig ligeglad hvor den er.. men når det er nej er det jo desværre sådan mig og min papfar kan heller ik altid ligegodt så det er vist bedst at det blir sådan... flytter hjemmefra efter htx så selvom der er et par år endnu så ender den som indekat i sidste ende.. derfor skal jeg også have lært den at gå med sele smiley
    OG har faktisk allerede fundet på et navn sad en dag og kiggede inde på nettet og faldt over navnet kowo som jeg sys lyder sødt til en hankat smiley og lucas er sgu nok ikke så godt eftersom det er min brors navn smiley udover det sys jeg bare 4 bogstaver er mest passende til en kat(spørg mig ik hvorfor :O)


  • #13   17. jul 2012 din papfar tør ski nok op efter et par dage..havde det været mig havde jeg sneget den ind på mit værelse da jeg var 16 og jeg havde også en del papfædre ^^ kan de ikek klare lugten kan de jo holde næsen væk ik...det er vel trods alt dit værelse eller ? Kowo er da et super godt navn smiley 4-12 bogstaver tja who cares så længe det klinger og passer godt til missen så kan 4 titler plus 2 mellemnavne vel gøre det. Nah dt er nok ike så godt med Lucas hvis det er din lillebrors navn...griner at jeg lige skulle komme på det XD igen havde det været mig da jeg var 16 tja så boede jeg jo ikke hjemme men slæbte en mis med hjem da jeg var 15 og fik næsten lov til at beholde den men vi havde en kat i forvejen og så var den ligesom lukket der. Prøv dog smiley Du har jo allerede hentet den og formwentligt fået lov til det ! skal den være inde mis kan den ligesågodt bo på dit værelse og så må du huske døren ^^ Bakke mad og vand med ind på værelse og nusse med missen i sengen om natten og i sover sammen det er bare hygge:) og skaber stor tillid og bånd

  • #14   17. jul 2012 ... OG kastreret! smiley

    I'm sorry og får nok hug for det her, men skal jeg være helt ærlig synes jeg godt nok det her virker som en hovsa løsning, og synes du burde have læst og undersøgt noget mere om det at have kat, inden du har anskaffet en.
    Hvis du har glemt at sætte bakken ind til den??? så gå dog ud og gør det nu.


  • #15   17. jul 2012 heh jeg er skam på vej smiley havde også læst en del om katte men derfor har man vel stadig lov til at være i tvivl smiley og jo mit værelse men deres soveværelse ligger næsten lige opad men vil overveje at prøve smiley men det blir ikke nemmere af min papfar hader katte -.-

  • #16   17. jul 2012 Nu er Kevin jo stadig meget ung og har meget at lære...

    Man skal jo starte et sted, og det bedste sted at starte er vel ved at prøve sig frem sammen med lidt rådgivning og vejledning...

    Det er vel det vi (KG) er her for smiley

    Nogle katte kan sagtens leve et langt godt liv på LIDL's og ALDI's foder, min bedstemors kat blev 17 år og fik aldrig andet :o)

    Bare du husker at give lillemissen noget vådfoder også, det er godt for urinvejene, og desuden så er LUX vådfoder fra ALDI faktisk ret god kvalitet til billige penge smiley

    Men ja, første skridt i den rigtige retning er nok at få en tid hos dyrlægen til et sundhedstjek, en ormekur, vaccination, og så få ham kastreret i en tidlig alder.
    Jo yngre katten er, des hurtigere vil den komme sig over operationen smiley

    Jeg selv plejer at få dem fixet i 12-16 ugers alderen smiley


  • #17   17. jul 2012 Det kan være rigtig svært for en udekat, at indstille sig til en liv uden adgang til det fri. Hvis du er heldig og får en lejlighed, hvor man har kat, tilgang til en lille have eller altan, så er voliere måske en mulighed. Katten vil ikke være tilfreds med kun at gå udenfor, når du bestemmer det (med selen). Og den vil formodentlig miave og kradse på af døren.
    Så hvis du har planer om at flytte indenfor de næste to år, så kan det måske godt betale sig, hvis katten forbliver indenfor smiley


  • #18   17. jul 2012 Der vil jeg faktisk give Sine M ret smiley

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #19   17. jul 2012 Kevin, jeg undskylder hvis jeg er forkert på den eller ikke har læst ordentlig hvad du har skrevet i din tråd. Men jeg synes det er synd for katten at den skal være som du beskriver

    " i et gammel lagerum som ligger i et separat rum inden i en maskinhal det er nærmere indrettet som et kontor (jeg har også en knallert og en del dele stående i rummet) "

    Den er helt alene der også om natten, og hvor tit har og får du mulighed og lyst til at være hos katten og bliver besøgene gradvis mindre når det ikke mere er så nyt og den bliver ældre.?

    Jeg ville hvis jeg var dig finde en legekammerat til den, så den ikke føler sig så meget alene, så din kat har en den kan sove sammen med og har en artsfælde hos sig, så den føler tryghed og kan krutte med og bruge sin energi sammen med.
    Det ville den bliver rigtig glad for, er jeg hel sikker på. smiley

    J


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #20   17. jul 2012 Hvis katten har været vant til at være en ude og inde kat, så er det rigtig synd for den at den ikke mere kan komme ud, men kun i snor, når du har tid eller lyst til at gå tur med den. Den vil blive så frustreret, kan risikerer at få adfærdproblemer og ked af ikke at få mulighed for at komme ud mere uden at skal have sele på, Hvad når vinteren kommer, vil du så gå ud i sele med den så tit som om sommeren?. smiley



  • #21   17. jul 2012 Kevin:
    Jeg fornemmer at der er mange aspekter i denne sag.
    En knægt som holder af katte og som har foretaget en redningsaktion -bravo!
    Forældre der ikke har givet tilladelse - ja papfar kan tø op meeen...
    Du har vist ikke rigtig råd til at have den, så hvis du ikke allerede har det, så skaf et velbetalt fritidsjob.
    På mig virker det som en vildkat der skal tæmmes og det kræver meeeget omsorg og tålmodighed og den bliver ikke en tamkat der kan gå i sele ved at bo i et lagerrum /kontor.
    Det er altså hamrende vigtigt at dyrlægen får den tjekket, om du så må låne af din mor... det er synd for dig og katten hvis den har noget i kroppen. Den skal også ormebehandles (koster 2 drinks).
    Tror at dit gode hjerte er rendt af med dig. En kat kan sagtens blive 15 år og er du parat
    ??


  • #22   17. jul 2012 har skam råd til at have katten det ik det (vil bare ikke bruge en hel times løn på en pose foder..) og har skam fået lov til at få den (det er bare papfar der ik er den store kattefan)
    og den får jo lov til at være derinde men den får jo lov til at få fri udgang/indgang det ikke sådan den kommer til at blive derinde permanent..
    og jo skal have dyrlægen til at tjekke den her engang.
    og den er jo ikke vildkat vel men den er vant til at være indekat/udekat og er jo ikk en desideret vildkat bare ikke tam.
    så det jo ikke en desideret redning smiley


  • #23   17. jul 2012 Hvis den er vant til at komme ud, og det er din plan at den skal ud fremover...
    Så kan du desværre lige så godt skyde en hvid pil efter idéen med at gøre den til indekat senere i livet!


  • #24   17. jul 2012 Det er rigtig synd for den lille killing at den skal være i et depotrum og ikke indenfor hos sine mennesker!
    Kan ikke forstå at din mor gir dig lov til at få en kat som ikke må komme ind, det er lidt uansvarligt af hende synes jeg:/
    Men de bedste ønsker for din lille pus herfra smiley


  • #25   17. jul 2012 Jeg synes altså du har lavet en rigtig sød handling! Det virker som om du har gjort dit bedste for at sætte dig ind i tingene, og det er kun godt at du kommer herind og spørger en masse :)!
    Hvis jeg var dig, ville jeg også snige den ind på værelset. Men nu er jeg også lidt trodsig, og har svært ved at lade forældrene bestemme smiley


  • #26   17. jul 2012 heh kan ihvertilfald nævne en uge her i ferien hvor den kommer indenfor smiley da resten af familien skal i sommerhus og jeg ik kan komme med da jeg skal på arbejde smiley så mig og missen har hele gården for os selv med undtagelse af hunden smiley men hunden har aldrig haft respekt for katte før men den sneg sig ind i lagerrummet her idag da min papfar skulle ind efter noget og jeg stod og snakkede i tlf. hunden gik så hen til katten og fik en ordentlig en på snuden af missen.. så den fløj tilbage så nærmede den sig katten igen og katten hvæste så rendte hunden sin vej af skræk O-o

  • #27   18. jul 2012 Nu bliver jeg nok ikke så populær herinde men jeg syntes da Kevin lyder til at have hjertet med i sit "katteprojekt".. Han har et job så han kan tjene penge til mad, dyrelæge osv.. Han har givet det et sted med varme hvor den kan sove og den vil få mulighed for at gå ind og ud som den har lyst..fro mig at se lyder det som noget han har overvejet en del inden han har kastet sig ud i det.. Det med at den ikke kan bo inde i huset er vel ikke værre end hvordan diverse staldkatte rundt om på gårde har det.. bortset fra at hans kat jo nu nok får mere opmærksomhed end de gør..det med at den ikke er så tryg og kælen endnu kan jo altså også bare være kattens natur.. har selv en af den slags.. hun vil helst være ude og er en meget betemt dame hvad angår kontakt.(og det er altså ikke på grund af manglende kontakt da hun var lille for jeg har også hendes bror og han er lige modsat)....... bare lige lidt tanker...

  • #28   18. jul 2012 Kevin, det lyder til, at du allerede har sat dig noget ind i en kats behov, men hvordan tror du, den lille killing oplever, først at komme væk fra sine vante omgivelser, sin mor og sine søskende, føler tryghed hos dig og så bliver overladt til at være helt alene?

    Sådan en lille fyr bør være hos dig på dit værelse, for at I kan opbygge et godt venskab, og når han så engang er vaccineret og kastreret (og øremærket) kan han begynde at komme udenfor, men ikke før.

    Har du også gjort op med dig selv, hvor megen tid du i det hele taget kan være sammen med ham i de næste 17 år?

    Du skriver, den puttede sig ind til dig og smaskede.
    Jeg tror så slet ikke, den er 12 uger, men snarere 6-7 uger smiley
    Men tag et par billeder af ham og lad os se den lille fyr.

    Af legetøj kan du give ham en bordtennisbold, en piberenser, et stykke sammenkrøllet pergamentpapir, plastikskallen fra et kinderæg og meget andet.

    PS: Godt, du fik verfet din mor og lillebror ud.
    En i forvejen utryg killing skal behandles med ro, langsomme bevægelser og lav stemmeføring.
    Du selv gør det helt rigtige!


  • #29   18. jul 2012 tak smiley men ville i ikke gøre mig den tjeneste at gå ind på ham og stemme ham ind smiley
    han er faktisk blevet ret kælen men man skal bare ta ham op og overbevise ham om det smiley lige nu ligger han opad mig og spinder og fletter kløer (inde på mit værelse ;))


  • #30   18. jul 2012 Fedt at høre! smiley Jeg skal stadig vente en lille måned på mine to killinger, så sidder og bliver helt misundelig smiley
    Han har virkelig nogle store flotte øjne! Er de grønne?


  • #31   18. jul 2012 ja lidt gul grønlig men mest grøn nok smiley han er også bare vidunderlig han har lige sovet en halv time smiley
    hvilke kilinger er det smiley


  • #32   18. jul 2012 Det er to Maine Coon hunkillinger, en tabby og en sort/hvid. Får dem dog først i midten af august, da jeg skal flytte til en ny lejlighed.

  • #33   18. jul 2012 hvor er de søde ^^ dog lidt dyre men altså en racekat med stamtavle så fair nok smiley

  • #34   18. jul 2012 Den killing du har anskaffet dig er langtfra de 12 uger smiley




  • #35   19. jul 2012 Må desværre give Laila ret...
    Den er ALLERHØJEST 8 uger smiley


  • #36   19. jul 2012 Hvordan kan i være så sikre på at den ikke er gammel nok? Hvis I bedømmer det ud fra størrelse så har jeg en lille historie at fortælle jer... Da min venindes hunkat fik et kuld killinger var den sidste killing der blev født et lille skravl som ingen af os troede ville overleve, men den viste sig at være en fighter og den overlevede.. den dag de var 12 uger gamle var den lille kun halvt så stor som sine kuldsøskende, men den var stadig 12 uger!!!! Så lad være med at dømme ud fra størrelse..

  • #37   19. jul 2012 Det er ikke kun størrelsen jeg bedømmer ud fra..
    Lige så meget hovedformen og pelstypen...

    Min onkels "killing" (9 mdr.) fik 6 killinger sidste år...
    Og de killinger er så 1 år nu...
    De er lige så små som killinger på 12-16 uger, og bliver højest sandsynlig heller aldrig større..
    Men deres ansigter og pelstype har ændret sig som den skulle med alderen..


  • #38   19. jul 2012 Irene : Udfra størrelse, øjenfarve, kropsbygning og hovedets form bl.a

  • #39   19. jul 2012 Men øjenfarven, begynder den ikke at blive fast omkring 4-6 ugers alderen?
    Og så vidt jeg kan se har Kowo da gule/grønne øjne, og langtfra blå.
    Derudover ligner han en kat, der kommer til at beholde meget af den form han har nu.
    At han er lille, behøver absolut intet at have med alderen at gøre. Der kan være mange grunde til at han har en lille størrelse.

    Det kan være i har ret, men det kan også være i ikke har smiley Det kan være at Kevin ved noget om hvornår den er født, eller om i evt. kunne have ret.


  • #40   19. jul 2012 Øhh øjenfarve??? så vidt jeg kan se har den killing samme øjenfarve som min hankat på 9 måneder... hovedform.. lidt spidst måske, men se lige på hende jeg gerne vil finde nyt hjem til.. hun er 9 måneder og har spidst hoved... og kropsbygningen hænger jo sammen med størrelse så hvis det er en lille 12 ugers killing så har den jo også en anden kropsbygning.
    Jeg er da ret sikker på at når Kevin skriver at den er ca 12 uger så er det fordi det passer...
    Huskatte kan have mange forskellige kropsbygninger... ved godt at I tilsynelandende går meget op i racerene katte herinde men vi er altså stadig nogen som sætter pris på en helt "almindelig" huskat som ikke har nogle fine papirer...


  • #41   19. jul 2012 jeg er ikke hundrede procent sikker på hvornår den er fra men vores nabo sagde den var 12 uger +/- en uge.. og en ting ved jeg at den var da den mindste eller en af de mindste af dens kuld og det var heller ik den første af kattene jeg gik efter at tjekke kønnet på pga. den var mindre end de andre.. men den var den første af de sorte som var en han kat.. og kan da huske de havde dem for 2 måneder siden så den med 6-8 uger køber jeg altså ikke rigtigt ligemeget hvad i mener..
    kunne ske at størrelsen også havde noget med faren at gøre da han var ret spinkelt bygget..


Kommentér på:
ny killing

Annonce