915 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Fortæl mig alt i ved om foder... Fortæl mig alt i ved om foder...

Jeps, jeg har jo 2 hankilliger - 100% indekatte..
Jeg vil gerne have at de får det bedste af det bedste foder, og får alle de vitaminer de har brug for.. Af tørfoder har jeg brugt applaws, og selvom jeg har læst og læst om alle mulige slags foder, så er det den der virker bedst, og den jeg bliver ved..
Af vådfoder skifter jeg lidt, men har hørt at det fra Aldi skulle være godt og billigt - evt. nogle der har erfaringer med det? Eller med noget andet vådfoder, der er godt, og måske billigt?
Ville egentlig også til at give dem vitaminer, men kan læse mig frem til at de burde få alle de nødvendige vitaminer via det normale foder??
Er der andet jeg kan give dem af gode sager? Zooplus er fyldt med alle mulige kattepiller, vitaminer, kattepasta osv osv. men er det nogle ting der er rigtige gode at give sine katte?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo i højbed 1.000 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fortæl mig alt i ved om foder...
  • #1   19. jul 2012 synes du er rigtig godt på vej med applaws, det bruger jeg også plus porta 21 grainfree, og til tider orijen, da der skulle være alt i de behøver. smiley

Af vådfoder der kan anbefales ligeledes applaws og porta 21, ved ikke om de må få aldi's lux når de ikke er ældre? men det er rigtig godt ja smiley jeg bruger alle 3 forskellige, og med forskellig smag, så længe kylling/fjerkræ er hoveddel, da min kat ikke gider fisk. har ikke prøvet det i vådfoder endnu, da han forpester tørkost med fisk i langt væk smiley Dog vil jeg prøve og se om han kan lide det i vådfoder, da der findes SÅ meget med tun o.l.
    Dog forsøger jeg at give ham lakseolie i sin vådmad en 3-4 gange om ugen, for pelsen og hudens skyld smiley og samtidig for at lære ham at spise det smiley

• #2   19. jul 2012 Jeg bruger LUX fra Aldi hver dag til mine, og har kun gode erfaringer med det. Derudover får de også råt, dem der nu gider æde det. De 2 gamle er for dovne til at bruge energi på det. Men med Applaws og Lux og råt, så er er du på det rigtige spor.

• #3   19. jul 2012 Nu snakker i lidt om olie for pelsens skyld - hvad mener i helt præcist med det ;)?
    Hvilket olie og i hvilken form? Skal jeg ud og købe alm. olie, eller er det noget specielt stads :D?

• #4   19. jul 2012 Og blander i det i maden en gang om dagen? Hver dag? Altid?

• #5   19. jul 2012 Tusind tak for nogle gode råd!
    Bare for at være på den sikre side - Paraffinolie, er det sådan noget her??
    http://www.veracura.com/shop/paraffinolie-250ml-farmaceutisk-224p.html

• #6   19. jul 2012 Jeg bruger kun parafinolie hvis katten har forstoppelse ellers aldrig. Olie er normalt ikke nødvendigt, med mindre katten har problemer med pels eller hud. Det skader ikke, men jeg mener at det er en unødvendig udgift.

• #7   19. jul 2012 og hvad er "små" mængder ? til min voksne kastrat, på ca 6 kg bruger jeg 1 tsk når han har forstoppelse og det virker i overmål.

• #8   19. jul 2012 Nu har jeg i over 30 år IKKE brugt olie dagligt. Forstoppelse er noget der kan kommer med alderen. Bruger man ordenligt foder indeholder det de olier der er behov for til en normal kat og hvis man derudover fodre med råt, så bør en rask kat intet mangle. Som regel skyldes en mat pels forkert foder eller dårlig optagelse. Der snakker man så om noget helt andet. Parafinolie bruges kun og alene i forbindelse med forstoppelse, der er ingen ernærringsværdi i det overhovedet.

Kommentér på:
Fortæl mig alt i ved om foder...

Annonce