Efterladte katte!? {{forumTopicSubject}}
Hej derude.
Vil gerne høre jeres mening om følgene:
Jeg ser efterhånden mange efterladte katte + vildkatte i min by (Svendborg)
Jeg har også tidligere taget en killing i pleje som blev fundet, ikke så langt fra hvor jeg bor.
Den sidste kat jeg fandt på min vej var en tilsynladende højgravid hunkat (det var efter arbejde, ca. kl. 23.30) lige uden for min bopæl (Det skal siges at jeg bor lige over for bånegården, med meget trafik om dagen). Hunkatten så meget udmagret ud, men ville efter lidt gerne kæle og mijavede højlydt efter mad.
Så kunne ikke dy mig og gik op i lejligheden efter lidt tørfoder. Og hun spiste lystigt (hun fik kun lidt, så hun ikke får ondt i maven)
Problemet er at jeg jo har 2 dejlige katte i forvejen, så kunne ikke tage hende i pleje.
Den kat jeg omtaler, har jeg set efterhånden mange gange løbe omkring bånegården.
MEN hvad ville i gøre? Har virkelig dårlig samvittig over at jeg måtte efterlade hende nede foran opgangen
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 36 Svar: 353
okt 2011
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 3
Men finder hende nok igen
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
jan 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 11 Svar: 45
maj 2012
Følger: 1 Katte: 1 Svar: 16
Jeg har selv benyttet mig af sådan et halsbånd. Halvanden uge, i vinters, ingen henvendelser...
feb 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 5 Emner: 15 Svar: 294
okt 2011
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 3
Er ret sikker på at den er blevet efterladt, da jeg har set den længe i området.
Men tak for jeres tips
Kontakter dyrenes beskyttelse for at få sådan et halsbånd, det er da en start. Og så har jeg fået kontakt til et kattehjem også.
Efterladte katte!?