{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.581 visninger | Oprettet:

Kan man overfodre ? / Ny killing virker bange ! {{forumTopicSubject}}

Hej kg
vi har lige fået 2 små killinger på 13 og 12 uger ..


Kiwi (hunkat)(norsk skovkat blanding) fik vi først for en uges tid siden .. den er meget lejesyg og kælen. Den kommer tit op om natten og vil sove med os..
nå men .. den var ikke så vild med dens killingefoder fra '' royal canin'' som vi har fået at vide var det bedste for den.
den spiser lidt men ikke meget , så vi gav den noget torskerogn og dåsetun... men den kan bare blive ved med at spise det uden nogle hæmninger , og vi har fået fortalt at den må spise lige så meget den har lyst til , og at den stopper med at spise når den ikke kan mere .. så det har vi prøvet lidt , men den spiser så meget at dens mave bliver helt hård og pustet op! så vi er lidt bekymret??

Burde vi tage maden fra den når vi syntes at den har fået nok ?? eller skal vi bare lade den fortsætte med at spise så meget den nu kan ??
kan der ske noget hvis den får for meget ?

og et andet spørgsmål
nu hvor vi går på arbejde, og er væk et par timer om dagen Så syntes vi at det ville være passene at få en lille lejekammerat til hende.

tog derfor ud til en privat avler og fandt en sød lille bengal ''staves'' ( hankat )

vi introducerede dem for hinanden , og med det samme begyndte kiwi ( den første ) at hvæse og lave rejehop .. hvorimod Aldo ( den nye ) var ligeglad og sniffede området af .
Da den så havde gjort det begyndte den at hvæse af kiwi og de hvæsede vildt af hinanden og begyndte at slås, rimlig vildt .. det ligner at kiwi synes det er sjovt og bare vil leje nu her efter noget tid , men aldo bryder sig ikke om det , så den hvæser og stikker af

vi har prøvet at kæle om aldo , men den virker meget nervøs og bange .

så tænker om den måske er blevet behandlet dårligt det gamle sted ?

er det muligt at gøre den rolig og kælen selvom den er nervøs nu ?
hvorfor slås de så vildt og går det over ?

Håber i kan hjælpe mig med min lille bekymring , skriv endelig hvis i mangler informationer . tak på forhånd ! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan man overfodre ? / Ny killing virker bange !
  • #1   26. jul 2012 de fleste katte vil næsten altid hvæse af hinanden i det første stykke tid smiley
    og andre bliver hurdig gode venner smiley Den gang vi hentet vores hunkat Mille den 1 november 2011 der skælde vores 2 katte hinanden ud men efter ca 3 dage var der ikke noget og nu er de blevet de bedste venner smiley


  • #4   26. jul 2012 - Man skal altid passe på med ikke at give for meget tun osv... Mine får lidt af gangen, og de spiser for det meste det hele... Tror hovedsagligt katte skal spise deres tørfoder og så få vådkost som lækkerier og ikke i for store mængder...

    Kattene skal bare lære hinanden at kende... De har jo kun været sammen kort tid. Ellers kan man jo købe feliway til stikkontakten. Det skulle tit kunne hjælpe ved sammenføring af katte, men mon ikke I lige skal se tiden an...

    Håber kattene falder til begge 2...


  • #6   26. jul 2012 Lotte: Det har jeg godt nok aldrig hørt før. Har fået at vide at man skal passe på med at give for meget af det våde mad... - Selvom de er vilde med det. Mener faktisk en dyrlæge har sagt til mig, det kan give dårlig mave...
    - Vil det sige, jeg kan give dem rigtigt meget af det??
    Jeg køber vådkost og giver dem derudover nogen gange rejer og tun.. (Har også hørt man skal passe på med tun?)
    Råt kød får de når jeg laver mad... Både skært kød og hakket men de har altid kun fået en lille smule af det, fordi jeg troede, de ikke kunne tåle det i store mængder. - Skal man passe på med råt kylling? Tænker salmonella osv, men min mor giver faktisk tit sin kat en rå æggeblomme, fordi hun siger, det giver pæn blank pels(sort kat)
    Min kæreste giver sin kat alt - Den spiser endda også salat. Faktisk virker det som om, den er vild med majs.
    Det var godt nok mange spørgsmål...


  • #9   26. jul 2012 Er der ikke noget med, at man kan oversætte det til dansk???

  • #10   26. jul 2012 Hold da op til P.S.en... Men jeg køber nu mit tørkost til kattene ved dyrlægen...
    - Må til at give dem mere råt kød. Tror faktisk mange tror, at tørkosten skal være det der fylder mest i kattenes kost..


  • FrøkenMis
    FrøkenMis Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 22
    #16   27. jul 2012 Jeg forbinder råfodring med rigtig rå kød og ikke dåsemad.
    Her i huset får de råt kød, kyllingehalse, tørrede kaninører osv.
    Så ingen tørkost og ingen dåsemad.


Kommentér på:
Kan man overfodre ? / Ny killing virker bange !

Annonce