{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Killingefoder
  • #1   28. jul 2012 Tror der er lige så mange meninger om foder som der er mærker, men jeg sværger til Hills eller Royal Canin, især Royal Canin babycat hvis det er små killinger der skal lærer at spise, men ellers er begge dele lige fint i min verden, men du vil sikkert få en masse andre mærker at vide, for som sagt tror der er en mening for hvert mærke, prøv dig frem og se hvad katten kan lide, nogle firmaer kan man få tilsendt en prøvepakke af hvis man tilmelder deres nyhedsbrev, eller det kunne man engang..

  • #2   28. jul 2012 Det er til vores killing som vi får i morgen. Hun er 13 uger så hun skal have det fra 4 mdr.

  • #3   28. jul 2012 Til at starte med skal du give den det samme madmærke som den har fået indtil nu da den ellers vil få dårlig mave, så kan du derefter skifte over til det mærke du ønsker at bruge ved at blande mere og mere af det nye mærke i det gamle..
    Men altså jeg vil stadig anbefale Hills eller Royal Canin (Royal Canin bruger jeg selv det det er det eneste min kat vil spise nu, men startede med Hills killingefoder)


  • #4   28. jul 2012 Jeg starter også op med det hun er vant til.
    Er der en god måde at overgå til andet på? Hun får Whiskas nu og det skal hun ikke fortsætte med.


  • #5   28. jul 2012 Nu vil jeg da lige benytte mig af muligheden for at få lidt gode råd fra nogen som har mere erfaring med killinger end jeg har (har haft flere killinger så ikke fordi jeg er helt "dum" smiley ) Hvad mener I om Optimal Balance Kitten? Ud fra deklerationen bagpå så er der masser af kødprodukter i... Min missemor guffer det med velbehag lige nu hvor hun har lille Niko og hun ser dejlig velnæret ud.. men er det også godt nok til den lille når han bliver gammel nok til at han skal begynde at have foder?? Længe siden jeg har haft en "hjemmeavlet" killing..meninger og gode råd modtages med stor glæde..

  • #6   28. jul 2012 Altså den måde jeg har skiftet foder på er at jeg har blandet de 2 foder mærker sammen, til at starte med måske kun en fjerdel nyt og resten gammelt og så sætte blandinge langsomt op måske hen over en månedstid, nu har min kat aldrig haft sart mave så prøv dig lidt frem, hvis afføringen ser for blød ud så er blandingen måske for høj så føl dig lidt frem og hold øje med kattens ve og vel, måske andre har andre erfaringer for som sagt har min kat aldrig lidt af sart mave, det er så mange år siden jeg skiftede så jeg kan ikke lige huske hvor meget af hver jeg blandede i, men tror det var ca sådan..

  • #7   28. jul 2012 Irene N, jeg kender ikke lige optimal kitten, men så længe det er kitten så kan jeg ikke se der skulle være noget i vejen for at killingen får det, dog vil jeg godt slå et slag for Royal Canin babycat, da det kan blandes op med vand og derfor er nemt at starte killingen på, og de er rigtig glade for det, for det er næsten som vådfoder og så er det nemt at gå over til som tørkost for smagen er jo den samme, jeg har brugt det til de 2 kuld plejekillinger jeg har haft og for at vænne dem til tørkost kom jeg efter de var 5 -6 uger mere og mere tørt i det opblødte, men jeg gav dem også killinge pate ud over og de blev alle nogle store flotte killinger på mellem 2 - 2,5 kilo ved 12 ugers alderen, de var ikke tykke men nogle store killinger..

  • #8   28. jul 2012 Vi bruger dyrlægens VetPro killingefoder.

  • #10   28. jul 2012 Applaws killingefoder og orijen smiley brugte i starten royal canin men fandt det andet igennem råd fra kg, og synes det er meget bedre smiley nu hvor musser er blevet lidt ældre, får den de to andre mærker, blandet med porta 21 som er billigere men sradig rigtig god kvalitet smiley dertil får han vådfoder hver dag som er enten lux, applaws, porta 21 og skal til at prøve animonda og cosma smiley

  • #11   28. jul 2012 Misser*

  • #12   28. jul 2012 Heidi N* tak for rådet smiley Optimal kan også blødes op med vand så ingen problem der..
    Fru segnitz, Maria B og Anette N, tak for de gode forslag, kan se at der er bred enighed om at bare det er et killingefoder så er der ikke de store problemer, så jeg tror jeg måske vil prøve mig lidt frem og se hvad han vil syntes bedst om når han bliver så gammel.. han er trods alt jo kun 2 uger smiley


Kommentér på:
Killingefoder

Annonce