{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  killingefoder
  • #2   17. jun 2015 Okay men kingsmoor har jeg prøvet og missemor fik utroligt dårlig mave af det

  • #3   17. jun 2015 og tak for svaret

  • #4   17. jun 2015 Der er mange meninger om kattemad, men de skal ikke startes op på tørfoder

    jeg bruger dette, når de har lært at spise dette, så sætter jeg tørfoder ind til dem, gerne flere varianter

    jeg kan ikke vedhæfte mit dokument med opskrifter. så kopier lige
    Opskrifter på kattemad til killinger og magre katte
    TIGERMÆLK
    3 dl tykmælk
    1 dl piskefløde
    1 spsk vand
    1 tsk druesukker el. 1 tsk Honning
    1 æggeblomme
    det hele piskes ell. Blendes. holdbarhed i køleskab ca. 2 dg
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Kogt kylling og fisk, findel det og bland med ca. 1/4 rå havregryn + det lunkte kogevand fra kødet. Mange af næringsstofferne er nemlig kogt ud i vandet, og havregrynene inderholder salte, mineraler og vitaminer + de giver lidt på sidebenene og også holder maven i orden. Kog ikke i for meget vand og tilsæt en anelse salt.
    Du kan i stedet for havregryn også bruge moset kartoffel, små nudler eller ris, der er kogt godt ud i kød/fiskevandet
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    maizenavælling og hytteret m torskerogn. Senere gik vi over til makrel i tomat og udtværede (konserves)fiskeboller.
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    torskerogn og creme fraiche og RC Babycat pateer.
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Killinge dåsemad i lunet A 38
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    cream freise 38 % rørt op med markrell eller lask, da det er fede fisk - kogt kylling med skind kogt godt, mos kødet godt med det vand det er blevet kogt i..
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    kold, kogt kylling i flødeskum.
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    lys-fiske-havre-KMR-grød, og har ALDRIG haft en misling med tynd mave, når den fik sit første måltid.
    Fisken koges letsaltet vand, kun så fisken er dække, når den er halv kold tilsættes et par spsk havregryn. Det røres sammen og servres for killingerne lun
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Animondas babypate og ellers kittenvarianten , hvor især lam er et hit. Animonda carny kitten


    profilbillede
  • #5   17. jun 2015 Killinger har jeg først haft fra minimum 12 uger, så der vil jeg ikke give råd smiley

    Men at din kat fik dårlig mave af foder uden korn, er jeg overbevist om, det ikke skyldes, at din kat ikke kan tåle det,,, men fordi det går galt hvis man skifter fra foder med korn til foder uden korn, hvis man gør det over en uge eller 2, fordi enzym balancen ikke er gearet til det, der skal skiftes over længere tid, gerne en månede eller mere, så bliver der gradvist ændret på balancen af enzymer, så den bliver som den er ved et rovdyr.
    Det afhænger selvfølgelig af om katten jævnligt får råt kød eller selv fanger noget, så er de jo mere vandt til kød.


  • #6   17. jun 2015 Mange tak for alle opskrifterne DK* hvornår kan se begynde at få noget af det?

  • #7   17. jun 2015 Tak for svaret Jette L. du har muligvis ret hun prøvede det en mdr. og hendes afføring var ikke tynd. men den lugtede uffatteligt meget og det gang længe i luften. så antog hun ikke kunne tåle det. Men kan godt være det bare er på grund af lige det foderskift

  • #8   17. jun 2015 Jeg starter med en tynd suppe når de er 3 uger

  • #9   17. jun 2015 tak DK*
    så spørger jeg lige, kan killingerne og missemor godt tåle fløde og tykmælk, de kan jo ik tåle mælk


  • #10   17. jun 2015 Ja kaffefløde det er jo i små mængder, opskrifterne har jeg fra gode opdrætter der har brugt dem i mange år og jeg har selv haft stor susses med dem især den kogte fik med havregryn er fantastisk

  • #11   17. jun 2015 Okay super, mange tak ville bare lige spørge. smiley hellere spørge en gang for meget, end en gang for lidt

  • #12   18. jun 2015 nu er menneskemad ikke kattemad. torskerogn har intet med kat at gøre. der er en masse tilsætningstoffer i.
    skal man endelig give andet end kattemad, så skal det være rent kød, så som hk oksekød, oksekød, kylling (kogt eller rå), fisk (kogt eller rå) og sådan noget.
    ikke engang tun på ds er noget for katten.
    æggeblommer, bør kun gives 1 gang om ugen.

    alle de killinger vi havde på kv startede op på vådfoder - det var hills, eftersom at de leverede vores foder.
    når det gik fint med at spise vådfoder fik de tilbudt rc babycat (virkelig små tørpiller som passer til de helt små killinger 3-4 uger). når de var omkring 6-8 uger gik de over på almindelig killingtørkost og så stadig med vådfoder.
    mine egne har så fået rc hele vejen igennem.
    problemet er at finde tørkost som faktisk kan bruges til de helt små killinger. for det findes stort set ikke.

    vådfoder: prøv evt at se på bozita på blå ds. det er et fuldfoder til alle slags katte. indeholder ikke noget sukker/korn/mm - jeg køber mit på zooplus.de
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_vaadfoder/bozita/daase/182222


Kommentér på:
killingefoder

Annonce