{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.009 visninger | Oprettet:

katten fanger mange dyr {{forumTopicSubject}}

Min kat fanger rigtig mange dyr. Bare i nat har han fanget 2 mus og en solsort.
På en almindelig dag kan han nemt komme hjem med tre fugle. Og de skal selvfølgelig splittes ad i stuen.
Og det er hver dag han fanger så meget. Hvor meget kommer jeres katte hjem med? For synes godt nok det her er lige i overkanten. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  katten fanger mange dyr
  • #1   30. jul 2012 Sille kommer også hjem med mus og fugle eller frøer hver dag smiley Dog kun en enkelt eller to vi ser om dagen smiley

  • Bettina L
    Bettina L Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 71
    #2   30. jul 2012 Felix er blevet vaccineret mod rabies, da han sidste år kom ind med en del flagermus. Han fangede dem i luften fra hustaget....



  • #3   30. jul 2012 Mange katte der er underfodrede vælger at bruge mere energi på at fange dyr.
    Jeg synes de klassiske byttedyr hellere burde ernære ræve, mår, våger og høge. Det ville være bedre for den danske fauna, men man kan jo ikke bebrejde katten for at følge sine flotte talenter og lyster smiley


  • #4   30. jul 2012 Tyson har fået alle vacciner og er bestemt ikke underfodret. Hans madskål er der altid noget i. Han spiser ca 200g tørfodder om dagen, også for han alle former for frisk fisk og kød. smiley

  • #5   30. jul 2012 Så er han bare et stjerne rovdyr smiley Men det er alle katte jo.

  • #6   30. jul 2012 Vores katte jager en del om natten i hvert fald for de slæber byttet som ofte er mus med hjem og leger med dem. De spiser dem ikke. De dræber dem og leger med dem. Så kan vi så få lov til at fjerne ligene dagen derpå.

  • #7   30. jul 2012 200 g tørfoder om dagen???
    Hold da maule!!!
    Det er hvad mine 4 spiser TILSAMMEN om dagen!


  • #8   30. jul 2012 Tjaa, om de er underfodrede... neej. De får rigtig top kvalle valle foder ad libitum. De kan bare tage af det når de vil. Våd mad får de såmænd også og de spiser - ihvertfald tørfoderet. Vi kan fylde en stor skål hver aften (3 katte)

  • #9   30. jul 2012 Det var nu til <b>kathrine h</b> det jeg skrev smiley
    Fordi hun skrev at hendes kat fortærer 200 g tørfoder om dagen, det synes jeg lyder HELT VILDT!


  • #10   30. jul 2012 Ja jeg ved det godt Lotte. jeg tror vi har skrevet vores indlæg samtidig og du kom så lige et par sekunder før mig He He.

    Men hvad mon han så i grunden får af foder? Spiser han de dyr han fanger?

    Jeg ved ikke om vores æder nogle af dem de finder. men dem de slæber med hjem æder de ihvert fald ikke.


  • #11   30. jul 2012 Det er meget tænkeligt smiley
    Men jeg tænker også at Tyson nok ikke får noget specielt nærende foder, siden han spiser så meget!


  • #12   30. jul 2012 Tyson for sensibel 33 fra royal canin. Han spiser ikke det han kommer hjem med, han leger bare med dem, og for dem til at fylde mest muligt.

  • #13   30. jul 2012 Vi har også fået tjekket ham for orm. Dr.dyr siger han er en rigtig sund og rask kat.

  • #15   30. jul 2012 Katrine H **Hvor meget kommer jeres katte hjem med?**

    Bortset fra diverse flyvedyr, ikke ret meget, heldigvis! Jeg kan ikke klare, når dyr bliver skadet af missekløer :-(.
    Dagen i dag startede med et værre skrigeri (mig :-S), for pludselig var der en stor fed tudse i min stue :-O. Selvfølgelig Bjarne, der havde slæbt den med ind. Han blev afsløret ved at han sad og sank og sank sit mundvand, og slikkede sig meget om munden.

    (tudsen så forresten ud til at være ok og jeg bar den ned til søen)


  • #16   30. jul 2012 PS: Vi har kun en lille indhegnet rækkehushave, så det er begrænset, hvad der er at fange, men frøer og tudser er her, (desværre for mig, og heldigvis for Bjarne) en del af.

  • #17   30. jul 2012 Tyson kommer ind med dem om dagen, og ligger dem på vores terrasse om natten.
    Han elsker at være ude både dag og nat. Vi har prøvet at holde ham inde om natten en periode fordi han havde fået nogle grumme bidsår efter et slagsmål, og han var ved at splitte hele hytten ad. Så jeg må bare rydde op efter masse morderen. smiley


  • #18   30. jul 2012 Ja så er det jo ikke foderet der er noget galt med, han har bare en glubende appetit så smiley

  • #19   30. jul 2012 Tinka.. han kommer hjem med noget mellem 2 og 6 gange om dagen.
    Han fanger alt muldvarppe, mus, og diverse former for fugle.


  • #20   30. jul 2012 Lotte... vi hentede ham på et internat. Han blev fundet helt udsultet på en mark, og var næsten død. Han lå i koma i tre dage hos Dyrlægen og da de ville slukke for maskinerne der holdt ham i live vågnede han.
    Så tror lidt det er derfor han spiser så meget. Det har han gjort siden vi hentede ham for et år siden.


  • #21   30. jul 2012 Det ligger nok dybt i ham så, angsten for ikke at få mad...
    Men det kan da være at det stilner af på et tidspunkt, når han opdager at han ikke skal kæmpe for føden!


  • #22   30. jul 2012 **Tinka.. han kommer hjem med noget mellem 2 og 6 gange om dagen.
    Han fanger alt muldvarppe, mus, og diverse former for fugle.**

    Ja, det er godt nok meget! Men fedt, at han med sådan en start på livet, har fået så gode muligheder for at leve et aktivt liv som den jæger han er :-).

    Jeg har delt hjem med sådan en jægermis engang. Heldigvis slog han det meste ihjel (mest mus og rotter) og heldigvis for mig boede jeg sammen med en kæreste, som kunne tage sig af alle de halvdøde fangster. Desværre var jeg alene hjemme den dag hvor katten kom hjem med en halvdød lækat :-O.


  • #23   30. jul 2012 Det håber jeg. Han har altid frisk vand og mad, og er møg forkælet. Håber bare han indser det, og ikke går og er angst for ikke at have mad. Men skulle det smutte en dag og han ser skålen er tom, kan han æde noget af alt det han kommer hjem med smiley

  • #24   30. jul 2012 Tinka. Det er også min mand der rydder op... har det bedst med fugle når de er i luften. Tyson brækker nakken på dem hurtigt, også leger han med dem. Så ingen halvdøde dyr her.

  • #25   30. jul 2012 **Tyson brækker nakken på dem hurtigt, også leger han med dem. Så ingen halvdøde dyr her. **

    Sådan! Dyyyygtig mis smiley

    Jeg var forresten så stolt (og LETTET!), da min Bruno hurtigt, og helt selv, knækkede nakken på den gråspurv, han havde haft held til at fange.


  • #26   30. jul 2012 Ja de kan være humane. Men katten bliver nok aldrig årets dyreven..:-)

  • #28   30. jul 2012 Hehe Lotte.. det er skønt med dyr. Vores golden er hel vild med mine klip klapper. Har dem i mange forskellige farver, så skal til rende hus og have rundt for at finde et par.

  • #29   30. jul 2012 Altså vores katte har indenfor de sidste 3 dage kommet hjem med en stor fin mus og en kæmpe levende grøn græshoppe (Den var jeg ikke så begejstret for) smiley

    Men vi havde engang en kat som også fangede flere dyr om dagen, det var fordi vores hunkat havde killinger smiley


  • Susanne O
    Susanne O Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Svar: 1
    #30   1. aug 2012 Voreskat er nu kommet ind med et egern 2 gange. Det er vi rigtig kede af, men hvad kan vi gøre andet end at lukke ham inde? Ellers har kan fanget mus, fugLe, flagermus og mange andre småting. Vi ville rigtig gerne være fri for at han tager dem med ind.

  • #31   1. aug 2012 Har i dag fjernet to mus og en lille frø fra stuegulvet... Så hun er temmelig aktiv i disse dage smiley

  • #32   2. aug 2012 1 mus og 1 fugl igår

  • #33   6. aug 2012 FEM mus i går?!

  • #34   6. aug 2012 Indekatte kan også:)
    Mit hus bliver totalt renset for alt hvad der kan krybe og kravle - og så selvf. natsværmere og fluer! Så er det af banen - men synes at det ser skægt ud når en edderkop spiller død og når den så tror at den hellige grav er velforvaret,, så kommer der lige en pote igen, alternativt at den bliver taget op i munden og spyttet ud.


  • #36   6. aug 2012 Sille åd en spidsmus i dag smiley Til gengæld brækkede hun den op igen... på gulvtæppet :S

Kommentér på:
katten fanger mange dyr

Annonce