{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
726 visninger | Oprettet:

Fedende foder til hankat {{forumTopicSubject}}

Jeg har en kastrat fra 2008 som altid har været til den tynde side, han er småtspisende og har altid været det og er mere til frugt end til kød. Han spiser sit tørfoder (RC Fit 32) og han spiser gladeligt godbidder.
Han er frisk ellers og en værre kælerøv som som ikke er synderligt aktiv, men det har han nu aldrig været, han vil hellere kæles med end lege alt for meget. Det kan nemt blive for vildt for ham.

Men findes der nogen ekstra godt jeg kan give ham som er fedende?
Har 4 andre katte så det skal være noget der ikke skal stilles frem så de kan spise det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fedende foder til hankat
  • #1   4. aug 2012 Giv ham noget andet end RC. Mine katte bliver også for tynde på det foder.

  • #2   4. aug 2012 De har før fået andet, og han har altid været til den tynde side. De andre skal ikke blive tykkere...

  • #3   4. aug 2012 Den der RC fit, er den ikke temmelig fedtfattig? Tror det vil være godt at skifte til noget andet tørfoder - og gerne variere mellem forskellige slags. Fx Orijen og andre mærker med højt kødindhold var da værd at prøve.

    Hvad synes han om forskelligt slags kød eller vådfoder? Prøv dig frem og se om ikke der er noget han kan li'.
    Vådfoder / kød / fisk er også godt for nyrer /urinveje. (men han får jo nok en masse væske gennem frugt så... )


  • #4   4. aug 2012 De har før fået RC maine coon i 2 år, men ville prøve noget nyt. Som sagt skal de andre ikke blive tykkere.

    Der er ikke rigtig nogle af mine katte der vil spise dåsemad, har snart prøvet det meste. Det er kun de to yngste der vil spise noget af det, ham her slikker kun på det i et par min og går så.
    Han elsker bananer så sådan en deler vi nogle gange. Jordbær spiser han også gerne.
    De får rå kylling eller råt hakket kød når jeg står og alligevel laver til os selv.


  • #5   4. aug 2012 Jeg ville nok give Orijen eller lignende tørfoder med højt kødindhold en chance. Tror ikke, at de tilpas tykke katte nødvendigvis vil blive tykkere af det. Start med at blande det op i RC fit.
    Jeg blander forresten altid flere slags tørfoder, bl.a. fordi de så ikke kører træt i at få det samme.

    Vådfoderkræsenhed kender jeg desværre kun alt for godt :-/. Men orange Lux (kun fra visse datoer), bliver som regel spist med velbehag. (dvs. der bliver tit levnet en del kødboller, men geleen er et sikkert hit :-))

    Og hvis tynde mis er glad for råt kød, så ville jeg da give ham noget mere af det smiley


  • #6   5. aug 2012 Her er det kun den gule LUX fra aldi der bliver spist, ellers har jeg fundet ud af at de godt vil spise lidt af det billige fra Brugsen, Catz hedder det.

  • #7   5. aug 2012 RC Fit får mine også - og de har bestemt ikke tabt sig:) Jeg mener at fedtpct. er 16.
    Hvad siger dyrlægen? Har han/hun bemærket at den er for tynd? Hvis "ja" så prøv at snakke med dem om den version der hedder Recovery, den er vist ret fed. Der er også Hills A/D.


  • #8   5. aug 2012 Jeg sidder lige med en sæk Feline Porta 21 Finest, og kan se der er 22% fedtindhold, og 32 % råprotein. Det er forresten noget billigere end RC, så det kunne du da prøve ved lejlighed, hvis du af og til bestiller på Zooplus.
    Og prøv evt. den orange LUX fra forskellige datoer (der er desværre forskel) - som den gule er det også bidder i gele (og uden konserveringsmiddel som der desværre er i den gule).


  • #9   5. aug 2012 Var det Orijen? Må lige kigge på det foder så. det er jo lidt dyrt i længden at købe RC til 5 katte...

  • #10   6. aug 2012 Skægt, for mine katte vil kun have patévarianterne af Lux, dvs. den blå og den røde.
    Af de andre spiser de kun geleen og lader bollerne ligge.

    Af tørfoder bruger jeg Arion, som alle mine katte stor-trives med, og de kaster for øvrigt ikke nær så tit op, som de gjorde med RC.

    Jeg ville holde lidt igen med banan. Det mætter og bruges som slankemiddel til os mennesker og indeholder slet ikke den næring, som katte skal have.


  • #11   6. aug 2012 Nina *'Var det Orijen?**

    Øh, nej ikke den billige. Orijen er den med meget højt kødindhold. Den er dyrere end RC.
    Det billige hedder Feline Porta 21 (varianten hedder finest, adult).
    Men prøv evt. at kigge på Zooplus, og se nærmere på deklarationer og priser. smiley


    Mega **Skægt, for mine katte vil kun have patévarianterne af Lux, dvs. den blå og den røde.
    Af de andre spiser de kun geleen og lader bollerne ligge.**

    Her levnes også mange boller, men pateen er jo ligesom én stor bolle helt uden gelé, så dét behøver jeg ikke servere igen smiley

    Forresten ærgerligt at du og dine katte ikke bor her i nærheden ;-), det kniber nemlig gevaldigt med at få bund i de blå og røde dåser nede i den lokale Aldi - og de skal åbenbart sælges, før der bestilles nyt Lux :-S


  • #12   6. aug 2012 Heh kunne heller ikke lige forstå det for orijen koster det samme som rc knne jeg se.

    Leder lige igen smiley


Kommentér på:
Fedende foder til hankat

Annonce