{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.354 visninger | Oprettet:

Sabrina A
Sabrina A
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 63

Min killing har brændt sig på kogepladen ! {{forumTopicSubject}}

Hej Kg.

For en halv time siden stod jeg og lavede spejlæg.
Jeg får altid mine to hankillinger ud af køkkenet, når jeg har gang i komfuret, da de er i den alder nu, hvor de hopper op alle vejne.

Mens jeg var ved at stege æg, skære jeg mig i fingeren med grønsagskniven, og det løb selvfølgelig ud med blod.

Jeg får den ind under hanen, og tager et stykke køkkenrulle rundt om, og skynder mig og blive færdig og slukker fra komfuret.

Der jeg vil åbne døren til køkkenet, for at gå på badeværelset for at hente plaster, smutter Anton ind i køkkenet og hopper op på en køkkenstol, og videre op på komfuret og lander med poterne på kogepladen. smiley

Han kommer lige så hurtigt ned, som han kom op med et med et lille skrig.

Jeg skynder mig og tag ham op, og ud på badeværelset under den kolde hane. Det var selvfølgelig ikke noget han kunne li.

Har haft kolde vaskeklude om hans poter så meget som han nu har givet mig lov til. Og prøvet at få ham i et vaskefad med poterne.

Har haft ringet til dyrelægevagten.

Der er ikke rigtig noget at se, andet et lille brændsår på størrelse med en kniv spids, på en af hans trædepuder, på højre bagben !

Er der nogen der uheldigvis har været ude for det samme? Er det noget der hæver hurtigt op og danner sår og blærer ? Dyrelægen sagde jeg skulle holde øje med det, og det var godt det jeg gjorder med koldt vand.

Synes det ser fint ud, og han leger og halter ikke ?

Og er der noget jeg kan gøre for at mindske hævelsen der måske kan komme ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af IKEA badeværelsesmøbel med vask (102 cm) – klar til ophængning 1.700 kr.
  • Flytte loftslampe 500 kr.
  • Fældet et stort træ 3.850 kr.
  • Skift af lås i kolonihave 1.740 kr.
  • Montering af IKEA seng, sofa og gardinskinner 2.550 kr.
  • opsætning og tilslutning af lamper 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min killing har brændt sig på kogepladen !
  • Sabrina A
    Sabrina A Tilmeldt:
    jul 2012

#3   5. aug 2012 Ja det sagde Dyrelægen også jeg skulle. Holde øje med det de næste par dage. Det må jeg til at indføre med en gryde med koldt vand smiley For de hopper op alle vejne, og når de så er to i den alder, puha man er på hele tiden smiley gjorder så ondt i mit hjerte da han brændte sig. Og jeg blev bare så sur på mig selv. Hvorfor skulle jeg også lige skære mig altså ! Ja det lige meget det roder, hvis det kan gøre at ens kat ikke kommer til skade smiley

• #4   5. aug 2012 Aw lille pus smiley

Man må da håbe han ved hvad sådanne plader gør så :3 ( kan ) .

Kram til din misser smiley

• Sabrina A
    Sabrina A Tilmeldt:
    jul 2012

#5   5. aug 2012 Ja der er ikke andet for Jesper. Dyrelægen sagde jeg skulle holde godt øje med det de næste par dage. Vi er der også så uheldige. Ringede også til min mor med det samme og hun sagde at hvis han slikker i det hele tiden, har han nok ondt og er irriteret. Ikke andet for jeg må krydse fingere og holde øje. Det salve er det aloe vera ?

• Sabrina A
    Sabrina A Tilmeldt:
    jul 2012

#6   5. aug 2012 Ja ane smiley

Lille stakkels Anton smiley og mange tak smiley

Har lige opdaget to blærer på hans forpote. Nu begynder det at hæve op. Må holde øje og må til Dyrelægen imorgen hvis det er. Ligner ikk han har smerter. Må krydse fingerer !

• Sabrina A
    Sabrina A Tilmeldt:
    jul 2012

#8   5. aug 2012 Ja nok derfor Susan. Nu ligger han og sover og har lagt en kold klud over hans pote. Ja de brister på et tidpunkt. Og må holde meget øje efter han har været i Bakken. Ringer nok til Dyrelægen under alle omstændigheder imorgen.

Tusind tak Susan smiley

• #9   5. aug 2012 Hold kattebakkerne pinligt rene - Sår på trædepuder er guf for de bakterier, der er i bakken.

PS: For en anden gangs skyld så skal brandskader under rindende, <b>kuldslået</b> vand, ikke koldt vand.

• Sabrina A
    Sabrina A Tilmeldt:
    jul 2012

#10   5. aug 2012 Ja har også vasket begge bakker af i rodalon og skyllet grundigt efter, og skiftet helt nyt grus.

Ja det er rigtigt, ligesom med mennesker smiley Bare svært at holde en lille kattekilling der ikk kan lige vand under rindende koldslået vand smiley bare den får noget koldt på eller den vil gå i det i håndvasken sagde Dyrelægen. Det er bedre end ingenting smiley

• #11   5. aug 2012 Jeg har selv været ude for at min hunkat brændte sig på hendes ene forpote (godt nok ikke på en kogeplade). Men der var vi også hurtige til at få poten under koldt vand (hvilket hun underligt nok fandt sig i) og så holdt vi øje med det men der var ikke andet at se end et lille mærke. Det hævede ikke og hun virkede ikke øm på hendes pote.

Men jeg tror ikke der er andet at gøre end bare at holde øje med om poten bliver øm eller ændrer sig på nogen måde og så selvfølgelig læg mærke til om katten opfører sig som han plejer, ellers må du en tur til dyrlægen med ham smiley

• Sabrina A
    Sabrina A Tilmeldt:
    jul 2012

#12   5. aug 2012 Ja det er utroligt hun fandt sig i det, men kun godt for hende smiley

Jeg synes han opfører sig som han plejer. Leger, løber og ikke halter. Han er ikke meget for jeg skal kigge på hans poter. Ved så ikke om det er fordi det gør ondt, eller bare er irriterende for ham, jeg vil kigge hele tiden.

Men hvad jeg kan se nu, har han 3 små vabler på forpoterne og et lille sår på hans bagpote. Men svært at se om der er flere, der nogle af hans trædepuder er sorte.

Men må bare holde øje. Kan håbe det bare går i sig selv smiley

• #13   5. aug 2012 Brandsår på trædepuder er i starten grå, tørre og tykke.

• #14   5. aug 2012 Jeg vil derudover anbefale klorhexidin salve eller spray på 0,05%. Det er ikke noget der svir overhoved, (jeg ved det af personlig erfaring med ultra-sart piercing) og det må også anvendes på dyr smiley

• Sabrina A
    Sabrina A Tilmeldt:
    jul 2012

#15   5. aug 2012 Ja synes godt nok de er lidt tørre mega, men han har blærer på finger tåfingerpuderne. Og de er helt lyserøde.

Kan være jeg skal prøve med klorhexidin ja. smiley

Tror jeg ringer til Dyrelægen under alle omstændigheder imorgen. For har svært ved at bedømme hvor slemt det er selv.

Men han jagter sin bror rundt i hele hytten lige nu og leger. Virker ikk som noget han har ondt i.

• #16   6. aug 2012 Den væske, der er i blærerne, er med til at beskytte, så håb på, at der ikke går hul på dem foreløbig. Så kan det være, der er nået at blive dannet ny hud nedenunder.
    Jeg ville ikke begynde selv at behandle, før dyrlægen har set på det, eller du har talt med ham. I hvert fald ville jeg bruge salven frem for spray, da denne udtørrer.

PS: Husk nu fremover at have en kedel med vand stående, du kan sætte på en varm kogeplade.

• Sabrina A
    Sabrina A Tilmeldt:
    jul 2012

#17   6. aug 2012 Har snakket med Dyrelægen. Jeg skulle ikke komme da han hverken halter eller det ser betændt ud. Skal bare holde øje og ikke gøre andet, og hvis det så bliver værre skulle jeg få en tid. Og holdet rent selvfølgelig. Synes det ser pænt ud idag også.

Ja der kommer fast en gryde med koldt vand på pladen fremover. For tog ham flere gange i at hoppe op på komfuret igår. Det var selvfølgelig slukket, men virker ikke som om han har lært af at brænde Fusserne.

• Sabrina A
    Sabrina A Tilmeldt:
    jul 2012

#19   8. aug 2012 Anton fusser ser gudskelov stadigvæk fine ud smiley

Han har ikke væskefyldte blærer mere. To af dem er der gået hul på og er pænt lyserødt hud under. Det ligner der er gået hul på dem og huden er forblevet på. Han har to små sår der er fine med hård skårpe. Og så har han lidt hud der flapper på den ene trædepudetå. Men rør slet ikke ved det.

Han leger og hygger sig som han plejer.

Puha, vi har været heldige. Har jo været bekymret for min lille bandit.

Men det ser ud til at det heler fint smiley

Kommentér på:
Min killing har brændt sig på kogepladen !

Annonce