hjælp hvæser meget af hinanden hjælp hvæser meget af hinanden
Jeg har to killinger fra samme kuld, de er en blanding af alm. huskat og en british shorthair. De er 16 uger.
Vi fik dem hjem dagen de blev 12 uger, og de begyndte at gå ude da de var 14 uger, og de var rigtig gode til det, så vi lod et vindue stå åbent så de kunne komme ud og ind, dette gik også fint.
Indtil for 2 dage siden, hvor ingen af dem kom hjem igen.. Heldigvis vidste så en ven den ene dagen efter, og vi har lige fået den sidste hjem. Men nu hvæser de meget af hinanden..
Jeg har ikke den store erfaring med katte, kommer de til at have et forhold som før de tog afsted?
Der kom to børn med den sidste idag, de fortalte at deres nabo havde haft den inde den første nat, kan hun lugte anderledes efter dette?
Den kat der først kom hjem, har søgt meget efter den anden, men nu når hun er kommet hjem, er hun den der er værst til at hvæse.
Har i nogle gode råd, skal de bare have lov at gå??
dec 2007
Følger: 9 Følgere: 7 Katte: 8 Emner: 49 Svar: 483
dec 2007
jun 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 35 Svar: 328
jul 2012
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 71
Dernæst - De kan sagtens være usikre på hinanden, da især den der har været taget ind lugter anderledes. Jeg ville forsøge at få dem til at lugte af det samme - evt ved at gnide dem med en af dine brugte t-shirts eller lignende.
Din uro for dem kan også smitte af på dem. Så lav lidt hygge omkring dem, giv dem lidt god mad og tal meget og roligt til dem. Som om der ikke er sket noget. Men bland dig ikke, hvis de slås. Det kan de misforstå, og gøre uroen større.
Håber det løser sig.
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
jun 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 12 Svar: 29
Allerede dagene efter vi fik hende, begyndte vi at gå med hende i sele udenfor, så hun hurtigst muligt kunne lære den store nye verden at kende.
Hun er ALDRIG gået ud for haven, da hun stadig er lidt bange for en del af det nye. Især biler (men det er jo kun godt).
Synes det fint du er begyndt at lukke dem ud, men som jeg selv har gjort så ha dem i en eller anden form for snor, så de kan lære ''deres territorium'' at kende først. Men lige nu synes jeg ikke de skal ud når de ikke kan finde hjem. Ha dem inde nogle uger, så de også lige kan ''kende'' hinanden igen. Held og lykke!
jun 2012
- Hvis det er mig du hentyder til.
jun 2012
jun 2012
jun 2012
jun 2012
dec 2007
dec 2007
dec 2007
At den kan komme ud og "afreagere" udenfor - hvæsse kløer, jage, få nye indtryk osv.
dec 2007
dec 2007
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
dec 2007
Susan, jeg svarede bare på dit indlæg højere oppe, de er blandet lidt rundt, så det forvirrer lidt
Vil heller ikke kalde det diskution, vi deler erfaringer og kommer med vores personlige meninger
jul 2012
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 71
Jeg har kattelem, og enten skulle de store lukkes ude når jeg ikke var hjemme, eller også skulle den lille lære at komme ud "hurtigst muligt". Og det er gået rigtig godt, hver gang jeg har gjort sådan. Det er faktisk først nu, efter Liva er blevet steriliseret og 5 måneder, at hun benytter sig af chancen for at være ude i mere end en halv time ad gangen.
Om man gør det efter 14 dage, eller venter et par måneder, er jo op til ens egen (og kattens) temperament. Det ene er ikke mere rigtigt end det andet.
Men nu gik spørgsmålet jo også på, hvad Camilla skulle gøre, og ikke om hun havde lukket dem ud for tidligt.....
hjælp hvæser meget af hinanden