Hjælp til at racebestemme min langhårede kat Hjælp til at racebestemme min langhårede kat
Hej alle,
for et år siden forelskede jeg mig i en langhåret killing som jeg startede med at være plejemor for på et internat. Han var blevet efterladt i en pose med sine to søskende som desværre allerede var døde da de blev fundet i en container.
Han var en normal killing, men er nu blevet en KÆMPE.
Han vejer ca. 6,5 kg og er ikke overvægtig, men bare en meget stor kat. Hans ansigt er bredt og kort, hans øjne er helt runde og hans øre er korte. Han har korte ben, men en meget lang krop. Han har utrolig meget energi, men følger sin mor(mig) i alt. Hans pels meget tyk og blød. Ikke glat som Norske skovkatte, men mere tyk og fyldig.
Kan nogen hjælpe mig med at racebestemme ham, mest for interessens skyld. Jeg har selv tænkt at der måske var noget perser i ham?
Se evt. mine billeder af den sorte kat Nero i mit galleri.
Håber nogen af jer katteeksperter kan give mig nogle gode bud..
Mvh. Anna
jul 2008
Følger: 50 Følgere: 46 Katte: 28 Emner: 3 Svar: 540
aug 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 11
Der er lagt flere billeder ud af ham på min profil. Måske gør de det lettere at give bud på racerne i ham. Håber også I vil stemme ham ind.
aug 2012
Susan: Hvad mener du med NFO? Øv du ikke kan se billeder. De er ellers lagt ind.
aug 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 73 Svar: 1.376
aug 2012
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
(Ikke alle Maine Coons har store ører).
Vægten er også flot for en MCO i den alder - og ellers igen: Ikke alle MCO'er er lige store.
feb 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 5 Emner: 15 Svar: 294
Vi mistede ham desværre tilbage i 2002, hvor han blev efterlyst i hele landet via. radio 100FM osv. Men blev aldrig fundet
aug 2012
Hjælp til at racebestemme min langhårede kat