864 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Hjælp til at racebestemme min langhårede kat Hjælp til at racebestemme min langhårede kat

Hej alle,

for et år siden forelskede jeg mig i en langhåret killing som jeg startede med at være plejemor for på et internat. Han var blevet efterladt i en pose med sine to søskende som desværre allerede var døde da de blev fundet i en container.

Han var en normal killing, men er nu blevet en KÆMPE.
Han vejer ca. 6,5 kg og er ikke overvægtig, men bare en meget stor kat. Hans ansigt er bredt og kort, hans øjne er helt runde og hans øre er korte. Han har korte ben, men en meget lang krop. Han har utrolig meget energi, men følger sin mor(mig) i alt. Hans pels meget tyk og blød. Ikke glat som Norske skovkatte, men mere tyk og fyldig.

Kan nogen hjælpe mig med at racebestemme ham, mest for interessens skyld. Jeg har selv tænkt at der måske var noget perser i ham?

Se evt. mine billeder af den sorte kat Nero i mit galleri.

Håber nogen af jer katteeksperter kan give mig nogle gode bud..

Mvh. Anna

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo bag kasse i mit skur 600 kr.
  • Sprøjtning af hvepseboer (app vil ikke tilføje billeder) 1.200 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til at racebestemme min langhårede kat
  • #1   7. aug 2012 kunne godt ligne en maine coon dreng måske med noget perser i..... smiley

• #2   7. aug 2012 Rikke L: Tak for dit bud. Jeg har tænkt på det samme..

Der er lagt flere billeder ud af ham på min profil. Måske gør de det lettere at give bud på racerne i ham. Håber også I vil stemme ham ind. smiley

• #5   7. aug 2012 Felis: Syntes du ikke han er stor? Jeg har haft kat i alle mine leveår og har haft alle slags katte. Ham her er meget stor, men det ses måske ikke på billederne. Han er kun lige blevet et år og vejer allerede 6,5 kg i forhold til hans storebror der kun vejer 5,4 kg og er en norsk skovkat i flot stand. Når jeg sætter de to ved siden af hinanden er hans ansigt meget bredt og fladt og hans øre meget mindre. Men måske har du ret i der ikke er hverken perser eller maine coon i ham, men bare noget huskat og norsk skovkat. Det er i hvert fald interessant at høre folks bud. smiley

Susan: Hvad mener du med NFO? Øv du ikke kan se billeder. De er ellers lagt ind.

• #6   7. aug 2012 NFO = Norwegian Forest Cat = Norsk Skovkat

• #7   7. aug 2012 Nå gud, så langt tænkte jeg ikke. hihi.. Tak!

• #13   8. aug 2012 Skovkat kan jeg ikke se i ham, men derimod en hel del Maine Coon.
    (Ikke alle Maine Coons har store ører).
    Vægten er også flot for en MCO i den alder - og ellers igen: Ikke alle MCO'er er lige store.

• #14   8. aug 2012 Han ligner fuldstændigt den hankat vi havde for en del år siden... Han var en blandning af alm. huskat og Main Coon (med tavle)

Vi mistede ham desværre tilbage i 2002, hvor han blev efterlyst i hele landet via. radio 100FM osv. Men blev aldrig fundet smiley

• #15   8. aug 2012 Årh det var dog forfærdeligt. smiley Har selv mistet katte som aldrig blev fundet, og det er næsten værre end at de er blevet kørt ned og man ved hvad der er sket med dem. Forhåbentlig er jeres flyttet ind i et nyt og godt hjem eller er i himlen og ikke har lidt en pinefuld død..

Kommentér på:
Hjælp til at racebestemme min langhårede kat

Annonce